דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מאבטחים

הגיע הזמן / הסכם חדש: מאבטחי מוסדות חינוך יועסקו גם בחגים

בהתאם להסכם שתוקצב ב-40 מיליון שקלים, יועסקו המאבטחים בחגי ישראל ותישמר משכורתם הממוצעת | כחלון: "מי ששומר על ילדי ישראל במשך כל השנה - חובתנו לשמור עליו" | העסקתן הרציפה של המנקות טרם מיושמת

מאבטחת בבית ספר יסודי. למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: משה שי / פלאש 90
מאבטחת בבית ספר יסודי. למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: משה שי / פלאש 90
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסכמות חדשות שנחתמו היום (חמישי) בין יו"ר ההסתדרות, שרי האוצר ובטחון פנים ויו"ר מרכז השלטון המקומי מסדירות את תשלום שכרם של מאבטחי מוסדות החינוך בתקופת חופשות החגים. עד היום נפגעו עובדים אלו המועסקים על פי רוב על בסיס שעתי מהפסד שעות העבודה בימים בהם מוסדות החינוך לא פעלו. המהלך צפוי להשפיע גם על כושר השתכרותם של עובדים אלו בחודשי יולי-אוגוסט, המחושב על בסיס ממוצע הכנסתם בעשרת החודשים לפני כן.

ההסכמות אליהן הגיעו הצדדים, תוקצבו ב-40 מיליון שקל בשנה. על פי הן, המאבטחים יועסקו גם במהלך חגי ומועדי ישראל באופן שישמור על גובה משכורתם הממוצעת.  מדובר למעשה בשלב נוסף ביישום הסכם ניסנקורן-כחלון מיולי 2015 לפיו יועסקו מאבטחי מוסדות החינוך ועובדות הניקיון באופן רצוף, 12 חודשים בשנה.

בעוד שהעסקתם של מאבטחי מוסדות החינוך בחופשת הקיץ יושמה כבר בשלושת החופשות האחרונות במרבית הרשויות, ברשויות מסוימות דיווחו מאבטחים בכל זאת כי שכרם נפגע. בהסתדרות קראו לעובדים ששכרם נפגע בתקופת הקיץ לפנות אליה לשם אכיפת ההסכם. עם זאת, ההסכם טרם יושם ביחס לעובדות הניקיון במוסדות, זאת בשל מחלוקת על הנשיאה בעלויות המהלך בין האוצר ומרכז השלטון המקומי. על פי האוצר מתוקצבות כבר כיום הרשויות המקומיות להעסקה רציפה של העובדים 12 חודשים בשנה.

"ההסכמות אליהן הגענו מבטיחות יציבות כלכלית מלאה והשתכרות יציבה לאלפי משפחות, בתקופה הכי רגישה ותנודתית בשנה" אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, והודה לשותפיו למו"מ. "מדובר בעדות נוספת למהפכה החברתית שההסתדרות מובילה, אשר תתרום לחיזוק מעמדם של עובדי השמירה והאבטחה מתוך הכרה בעבודת הקודש שהם ממלאים".

שר האוצר משה כחלון אמר: "מי ששומר על ילדי ישראל במשך כל השנה – חובתנו לשמור עליו. הבטחת שכרם הקבוע של המאבטחים במוסדות החינוך בתקופת החגים הוא תיקון מתבקש. בכך אנחנו מעניקים למאבטחים את הביטחון הכלכלי שמגיע להם בתור מי שעובדים קשה במשך כל השנה בתנאים לא פשוטים ובשכר צנוע. התחלנו את התיקון של תנאי שכרם של המאבטחים ב-2016 והיום אנחנו משלימים את המהלך. נאחל לכל המאבטחים שנת לימודים טובה ובטוחה, ושנה טובה עם הרבה ביטחון כלכלי".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן הוסיף: "המאבטחים הם חלק מרכזי וחשוב בביטחון הפנים שלנו ובהגנה על ילדינו ולא סביר ולא אנושי שהם לא יקבלו שכר כמו כל עובד במשק ודווקא בתקופת החגים. אני גאה ונרגש להיות חלק מההסכם עם יו״ר ההסתדרות שמתקן את העוול הקשה שנגרם למאבטחי מוסדות החינוך שלנו".  יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס מסר: "אני שמח שהצלחנו להביא בשורה משמעותית לאלפי המאבטחים במוסדות החינוך ששומרים מדי יום על ילדינו. בזכות שיתוף הפעולה עם שר האוצר, השר לביטחון פנים ויו"ר ההסתדרות, כבר מתקופת החגים הקרובה יועסקו המאבטחים בהעסקה רציפה בכל חודשי השנה ויזכו לביטחון תעסוקתי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!