דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עזה

עד הפעם הבאה / פיקוד העורף הודיע על חזרה לשגרה ועל הסרת כל המגבלות בעוטף עזה

למרות שמירת השקט וההכרזה של פיקוד העורף, ראשי רשויות בדרום אינם מרוצים | במהלך היומיים האחרונים שוגרו לישראל מעל ל-200 רקטות ונפצעו 26 בני אדם | צה"ל תקף 150 מטרות ברצועת עזה ודווח על ארבעה הרוגים ועשרות פצועים

שי ניר

פיקוד העורף הודיע לתושבי עוטף עזה כי ניתן לחזור לשגרה וכי כל ההגבלות על התכנסות ושהייה בשטח פתוח הוסרו. השקט בין ישראל ועזה נשמר לפחות לפי שעה, לאחר יממה נוספת של חילופי מהלומות בין ישראל ורצועת עזה. רשת אל-ג'זירה דווחה אתמול בלילה (חמישי) כי ישראל והחמאס, בתיווך מצרי, הסכימו על הפסקת אש. הפסקת האש נכנסה לתוקפה בשעה 22:45. כשעה וחצי לפני כן עוד נשמעו אזעקות צבע אדום ברחבי העוטף.

חיילות מבסיס כיפת ברזל סמוך לשדרות חוזרות הביתה לסופ"ש. 9 באוגוסט 20180 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
חיילות מבסיס כיפת ברזל סמוך לשדרות חוזרות הביתה לסופ"ש. 9 באוגוסט 20180 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

לא כולם מרוצים מהפסקת האש. "אני מבין את הרצון להגיע למשא ומתן, אבל לדעתי הפסקת האש היא טעות. נצטרך להגיע למבצע, למגר את הטרור הזה. המלחמה לסירוגין לא בריאה לנו ולא בריאה למדינת ישראל", כך אמר ראש עיריית שדרות אלון דוידי. גם ראשי רשויות נוספים בדרום הגיבו באמירות דומות.

לשכת ראש הממשלה מסרה מוקדם יותר כי "הקבינט המדיני-ביטחוני הנחה את צה"ל להמשיך לפעול בעוצמה נגד גורמי הטרור". לפחות על פניו, נדמה כי בקבינט העדיפו שלא להכריע באשר לפעולה רחבה יותר אלא לתת למציאות בשטח להכתיב את התוצאות. נראה כי לפי שעה הממשלה מעדיפה להתייחס לסבב האלימות הנוכחי באופן די שגרתי בו צה"ל יפעל בצורה ממוקדמת על-פי תכניות מבצעיות קבועות מראש ולהגיב באופן ממוקד לכל פעולה התקפית נגד ישראל מכיוון רצועת עזה. אפשר להעריך בזהירות כי הממשלה העדיפה שהמאמצים מאחורי הקלעים להרגעת השטח, ככל הנראה באמצעות מצרים ואולי שליח האו"ם, ניקולאי מלדנוב, ישאו פרי מאשר להלום בחמאס בעוצמה ולנסות להביא הישגים באמצעים צבאיים.

26 תושבים ישראלים פונו לבתי חולים בשל פגיעות שונות, בהם עובדת זרה מתאילנד שנפצעה אתמול קשה מפגיעת רקטה במועצה האזורית אשכול נותחה ומצבה מוגדר קש., שאר הפצועים עם פגיעות קלות בהם אחד שטופל בניתוח כלי דם מורכב ביד לאחר שנפגע מרסיס, שניים עם כאבים בחזה והשאר נפגעי חרדה ועם פגיעות אורטופדיות. ארבעה נשים הרות אושפזו להשגחה כשהן במצב טוב.

משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי בקרב הפלסטינים נהרגו ארבעה בני-אדם כתוצאה מתקיפות צה"ל, בתוכם אישה בהריון בת 23 ובתה בת השנה וחצי ונפצעו כ-40 נוספים.

יותר מ-180 שיגורים מרצועת עזה לשטח ישראל זוהו במהלך היומיים של הסבב ובצה"ל דווחו כי סוללת כיפת ברזל יירטה מעל ל-30 מהם וכי רוב הנפילות אירעו בשטח פתוח. האזעקות נשמעו בעיקר ביישובי המועצות האזוריות בנגב המערבי סמוך לעוטף עזה. אזעקת צבע אדום נשמעה גם בעיר באר שבע, לראשונה מאז מבצע צוק איתן, בעקבות מטח ששוגר לעבר העיר. בתגובה למטחים, תקף צה"ל למעלה מ-150 מטרות של חמאס ברצועה. מבין המטרות דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בניין בן 5 קומות, המשרת את כוחות ביטחון הפנים של החמאס, בשכונת רימאל בצפון רצועת עזה. המבנה שימש את חמאס לצרכים צבאיים והיחידה שפעלה מתוכו היא הזרוע המבצעת של ההנהגה המדינית של הארגון, האמונה על כל פעילות ביטחון הפנים ברצועה. חלק מאנשי היחידה לביטחון פנים פעילים גם בזרוע הצבאית של חמאס ובמבנה משרדים המשמשים נושאי משרה בארגון. לטענת הפלסטינים מדובר במבנה המשמש כמרכז לתרבות ומדעים.

פיקוד העורף פרסם במהלך היום הנחיות מיוחדות לתושבי עוטף עזה, נתיבות ושדרות להגביל התקהלויות ולהישאר במקומות סגורים ובקרבת מרחבים ממוגנים. בעקבות ההנחיה כמו כן, הופסקה תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות ובוטלו הקייטנות באזור. בעקבות ההסלמה אף הוחלט בבית חולים סורוקה בבאר שבע להעביר את הפגיה למרחב מוגן. בפארק הבשור בוטל פסטיבל הכדורים הפורחים המשותף למועצות האזוריות שתוכנן להתקיים אתמול והיום.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!