דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
16.4°תל אביב
  • 9.0°ירושלים
  • 16.4°תל אביב
  • 15.2°חיפה
  • 14.9°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 16.8°טבריה
  • 11.5°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שכר השוטרים והסוהרים

שכר השוטרים והסוהרים / "הגיע הזמן ששר האוצר ישלם לשוטרים ולסוהרים את מה שמגיע להם"

כך אמר ח"כ סאלח סעד בעצרת ההזדהות עם שובתי הרעב מול ביתו של שר האוצר | ח"כ נאוה בוקר: "אלה שהקדישו את חייהם לשמירה על שלטון החוק, לא זוכים ששלטון החוק ישמור עליהם"

עצרת הזדהות ותמיכה במאבקם של השוטרים, הסוהרים והגמלאים למען תשלום תוספת אי הביטחון התעסוקתי. 13, 13 באוגוסט 2018 (צילום: יח"צ)
עצרת הזדהות ותמיכה במאבקם של השוטרים, הסוהרים והגמלאים למען תשלום תוספת אי הביטחון התעסוקתי. 13, 13 באוגוסט 2018 (צילום: יח"צ)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מזה למעלה מ-40 יום שגמלאי המשטרה גיל רוטר ואשת גמלאי המשטרה שושי נובל שובתים רעב מול ביתו של שר האוצר משה כחלון, במחאה על אי-השוואת תנאי השוטרים והסוהרים לאלו של חיילי הקבע בצה"ל. ביום שני נערכה עצרת הזדהות עימם בפתח בית יד לבנים, בהשתתפות בכירי משטרת ישראל בדימוס, ביניהם הניצבים  אליק רון, חסיין פארס, וזאב אבן חן. עוד השתתפו באירוע חברי הכנסת סלאח סעד (המחנה הציוני), אורן חזן (הליכוד) ונאווה בוקר (הליכוד), אישי ציבור, ועוד.

"אנחנו כאן כולנו כאיש אחד כדי לזעוק את זעקת השוטרים, הסוהרים והגמלאים, אנשי העמל, אשר במשך למעלה מ-12 שנים מתעמר בהם האוצר ומונע מהם את תוספת אי הביטחון התעסוקתי המגיעה להם בדין" אמרה  מנכ"לית ארגון נשות השוטרים והסוהרים, אביגיל שררה, "לא חשבנו שנגיע ליום הזה בו יצטרכו גמלאי המשטרה לשבת בשביתה מול ביתו של שר האוצר עשרות ימים ולשבות רעב בחום הלוהט. לא חשבנו שיגיע היום בו שר האוצר יפר באופן מפורש, וימנע מקיום החלטות של שלוש ערכאות בית דין לטובת משרתי כוחות הביטחון. לא חשבנו שייתכן שמדינת ישראל תעשה איפה ואיפה באופן כל כך בוטה ומפורש בין משרתי כוחות הביטחון השונים ותקבע כי יש שווים ויש שווים יותר".

עצרת הזדהות ותמיכה במאבקם של השוטרים, הסוהרים והגמלאים למען תשלום תוספת אי הביטחון התעסוקתי. 13, 13 באוגוסט 2018 (צילום: יח"צ)
עצרת הזדהות ותמיכה במאבקם של השוטרים, הסוהרים והגמלאים למען תשלום תוספת אי הביטחון התעסוקתי. 13, 13 באוגוסט 2018 (צילום: יח"צ)

כזכור, בית הדין האזורי לעבודה הורה על תשלום התוספת, בשווי כ-7.3% עבור מרבית השוטרים והסוהרים, אולם המדינה ערערה על כך לבית הדין הארצי. לאחרונה קבע בית הדין הארצי לעבודה כי המדינה מחויבת בתשלום התוספת לגמלאי השב"כ והמוסד, ודיון בעניינם של השוטרים והסוהרים נקבע רק ל-27 בנובמבר.

"הגענו ליום הזה כואבים אבל לא מיואשים" הוסיפה שררה, "הגענו אליו מלאי כוחות כי אנחנו מאמינים שלסיפור הזה יהיה סוף טוב. אנחנו לא נוותר, נמשיך וניאבק. לא נישבר. נמשיך במאבקנו עד לסוף הטוב ונעשה הכל בכל המישורים. אנחנו נמצאים בפתחו של ראש חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות. אנחנו מקווים כי בחודש הזה יפתח גם ליבו של שר האוצר והוא ישלם לשוטרים לסוהרים ולגמלאים את מה שמגיע להם".

גיל רוטר, מראשי מאהל המחאה מול ביתו של השר כחלון אמר כי "לפני 41 ימים קיבלתי החלטה, ביחד עם שמעון כהן ושושי נובל, על הקמת אוהל מחאה בסמוך לביתו של שר האוצר כחלון. לצערנו, במהלך 12 השנים האחרונות מתנהלת כנגדנו מערכה ובכל פעם שאנחנו עוברים משוכה, אנחנו נאלצים להתמודד עם אתגר חדש. החליטו לעשות איפה ואיפה ולהבדיל אותנו ממשרתי הקבע. קיבלנו הבטחות משר האוצר שיכבד את החלטות בית הדין – ושום דבר לא קרה. במידה והיה לנו יד על השאלטר, הסוגיה העגומה הזו הייתה מסתיימת מזמן".

"אני מגיעה לכאן קודם כל כאלמנת שוטר" אמרה ח"כ נאוה בוקר ששכלה את בן זוגה, תת-ניצב ליאור בוקר ז"ל שנספה בעת מילוי תפקידו באסון הכרמל, "כשאתם אומרים לי 'אני מרגיש שהמדינה בגדה בי', אני מבינה בדיוק על מה אתם מדברים. בושה שבישראל של 2018 שוטרים לשעבר נאלצים לעמוד ברחובות על מנת לקבל מה שמגיע להם כחוק. זה פסטיבל האבסורד. אותם אנשים שהקדישו את החיים שלהם לשמירה על שלטון החוק – לא זוכים היום ששלטון החוק ישמור עליהם. אני קוראת מכאן לאוצר ולמי שיושב בראשו, לשבת באופן מיידי עם ראשי המאבק ולנסות להגיע להסכם".

ח"כ סלאח סעד (המחנה הציוני) אמר כי "במהלך פעילותי הציבורית הייתי עד למאבקים רבים. אני אומר לכם, אין מאבק צודק יותר מזה. השוטרים, הסוהרים, הגמלאים הם אלה ששמרו על המדינה. הם לא שמרו על הקואליציה או על האופוזיציה. הגיע הזמן שכל המחלוקות יונחו בצד וששר האוצר יתעשת וישלם מידית לשוטרים, לסוהרים ולגמלאים את מה שמגיע להם".

שובת הרעב גיל רוטר עם ח"כ סלאח סעד ושובתת הרעב שושי נובל (תמונה באדיבות שושי נובל)
שובת הרעב גיל רוטר עם ח"כ סלאח סעד ושובתת הרעב שושי נובל (תמונה באדיבות שושי נובל)

ח"כ אורן חזן הוסיף כי "התחייבתי בעבר שלא אצביע בעד תקציב המדינה אם לא ישלמו את תוספת אי הביטחון התעסוקתי לשוטרים, לסוהרים ולגמלאים – וכך עשיתי. אני חושב שהשר כחלון לא הבין שאוטוטו הוא לא רק מסיים את הקדנציה, אלא כנראה גם את הקריירה הפוליטית שלו. הוא בוחר להתעלם מאנשי המשטרה לדורותיה ואנשי שירות בתי הסוהר, אלה שעומדים בחזית המאבק בטרור. הוא מתעסק בלקושש קולות כדי לעבור את אחוז החסימה. הוא יישאר בבית. הבטחות צריך לקיים. אני קורא מכאן לראש הממשלה נתניהו להבין שבסדרי העדיפויות של מדינת ישראל צריך לתת גב וגיבוי מלא לאלה שמשרתים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!