דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מאבק השוטרים והסוהרים

שכר השוטרים והסוהרים / האוצר דוחף להפריד את שכר השוטרים והסוהרים משכר אנשי הקבע

זאת בניגוד להתחייבותו של של שר האוצר לכבד את החלטת בית הדין לעבודה | במסגרת דיונים בנושא, אמר היועץ המשפטי לממשלה כי הוא סבור שיש להיכנס למו"מ לתשלום תוספת השכר | המשפחות והגמלאים חזרו להפגין מול הפקידות הבכירה באוצר

הפגנת גמלאי משטרת ישראל וארגון נשות השוטרים והסוהרים מול משרד רה"מ. 3 בספטמבר 2017 (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
הפגנת גמלאי משטרת ישראל וארגון נשות השוטרים והסוהרים מול משרד רה"מ. 3 בספטמבר 2017 (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

היועץ המשפטי לממשלה תומך בכניסה למשא ומתן לתשלום תוספות השכר שניתנו בצה"ל גם לאנשי וגמלאי המשטרה והשב"ס, כך פורסם בעיתון גלובס. מנדלבליט סבור כי הצעד מתבקש על רקע החלטת בית הדין הארצי לעבודה בעניינם של גמלאי המשטרה והמוסד באותה הסוגיה. גורמים באוצר מנגד, דוחפים לכך שהממשלה תחליט על הפרדת תנאי השכר של כוחות הביטחון משכר חיילי צה"ל – ובעקבות כך תוכל לעתור לבג"ץ נגד בית הדין לעבודה בנושא – זאת בניגוד להתחייבותו של שר האוצר כחלון בעבר שיכבד את החלטות בית הדין לעבודה. הדברים נאמרו במסגרת הדיונים המתנהלים בין משרד האוצר ומשרד המשפטים בנושא.

במקביל מחריף גם המאבק בשטח כנגד האוצר והממשלה. ביום שני הפגינו משפחות השוטרים, הסוהרים והגמלאים, לראשונה מזה זמן רב, מול ביתם של מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד והיועץ המשפטי עו"ד אסי מסינג.

הפגנת משפחות השוטרים, הסוהרים והגמלאים מול בית מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, 13 באוגוסט 2018. (צילום: פורום משפחות השוטרים)
הפגנת משפחות השוטרים, הסוהרים והגמלאים מול בית מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, 13 באוגוסט 2018. (צילום: פורום משפחות השוטרים)

"אנו הנשים של השוטרים איבדנו את האמון במשרד האוצר ואנו מכריזות מלחמה. לא נשקוט עד אשר נקבל את מלוא הכסף שנגזל ממשפחתנו", אמרה ל'דבר ראשון' רוית דיין מלצר מפורום משפחות השוטרים והסוהרים. "עקב מדיניות הגזל שלכם אנו נאלצות לצאת ולהפגין לעיתים עם הילדים כי אין מי שישמור עליהם. אתם עירבתם אותנו במאבק הזה כי לבעלים שלנו אסור לשבות, אסור להתאגד, אסור לדבר ואנחנו נאלצות לעשות זאת במקומם. ולכן, אנחנו נערב גם את המשפחות שלכם ונפגין בכל עת מול הבתים שלכם. אנחנו ננצח במאבק הזה. תקיימו את פסק הדין ותחזירו לנו את הכסף שמגיע לנו בדין ובצדק".

גמלאי המשטרה והשב"ס מקיימים גם אוהלי מחאה קבועים מזה כחודש וחצי מול בתיהם של כחלון וראש הממשלה. מול ביתו של כחלון גם שובתים רעב גמלאי המשטרה גיל רוטר ואשת הגמלאי שושי נובל מזה למעלה מ-40 יום. ביום שני נערך גם כנס תמיכה בשובתי הרעב בהשתתפות קציני משטרה בכירים לשעבר, פוליטיקאים ואנשי ציבור.

בעבר ניסה כחלון לגלגל את הנושא לפתחו של ראש הממשלה, בטענה שמדובר בסכומים המחייבים פתיחת הסכמים קואליציוניים שהוא אינו יכול לקבל לגביהם החלטה בעצמו. ההערכות ביחס לעלות התוספת שהיא כ-7% בממוצע לשכר השוטרים, הסוהרים, אנשי השב"כ, המוסד ומשמר הכנסת היא כ-7-5 מיליארד שקלים. עם זאת, כאמור – הפקידות הבכירה במשרדו היא הגורם המרכזי המפעיל לחץ לביטול הצמדת השכר. על פי הפרסום, במכתב ששלח באב"ד למ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה יואב הורביץ, התריע כי תשלום התוספת יחייב את פתיחת תקציב 2019-2018.

השר גלעד ארדן הביע בעבר תמיכה בתשלום תוספות השכר, ואף התחייב בפני משפחות השוטרים והסוהרים כי במידה והממשלה תבקש לבטל את הצמדת שכרם לזה של אנשי הקבע – יתמוך ויקדם חוק שיאפשר לשוטרים ולסוהרים להקים ארגון עובדים.

תוספת השכר המכונה 'אי-ביטחון תעסוקתי', ניתנה מאז 2006, הן למשרתי הקבע והן לגמלאי צה"ל – ונמנעה מהשוטרים והסוהרים. ביוני 2017 הורה בית הדין האזורי לעבודה למדינה לשלם גם להם את התוספת, אולם המדינה עתרה לבית הדין הארצי, והדיון הבא צפוי להיערך ב-27 בנובמבר. עם זאת, נראה שבאוצר חוששים שבמידה ופסק הדין שניתן לפני כחודש בעניינם של אנשי השב"כ והמוסד יהפוך חלוט – הוא יהווה תקדים שיחייב את המדינה בהמשך לשלם את התוספת גם לציבור השוטרים והסוהרים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!