דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

יומן משטרתי / לילה אלים ביישובים הערביים בצפון: דקירה ו-3 אירועי ירי

בתוך ארבע שעות ירה רעול פנים בגבר שנפגע באורח קל, קטטה שלוותה בדקירות, ירי על רכב והצתה וירי בבית נוסף | השבוע חשף מבקר המדינה שורת ליקויים בהתמודדות המשטרה עם נשק לא חוקי בחברה הערבית

ניידת משטרה (Moti Karelitz/Flash90)
ניידת משטרה (Moti Karelitz/Flash90)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

לילה של אלימות בצפון: משטרת ישראל טיפלה אמש (שישי) בשלושה אירועי ירי ואירוע דקירה אחד בישובים ערביים. במשטרה לא מצביעים על קשר בין האירועים השונים שבסיכומם ארבעה פצועים קל ונזק לחמישה כלי רכב ולבית.

האירוע הראשון התרחש סמוך לשעה 22:00 בכפר בית זרזיר הסמוך לצומת המוביל, כאשר אדם רעול פנים ירה בגבר בן 27. הגבר נפצע באורח קל ופונה לבית החולים העמק בעפולה. חוקרי המשטרה הגיעו לזירת האירוע ופתחו בחקירה. בשלב זה המניע של היורה אינו ברור למשטרה.

כשעתיים וחצי מאוחר יותר, סמוך לשעה 00:30, פרצה קטטה בנצרת שבמהלכה נדקרו שלושה בני משפחה בעקבות תאונת דרכים בין רכב לאופנוע. שלושת הנדקרים נפצעו באורח קל. שוטרים שהגיעו לזירת התאונה עצרו את החשוד בדקירות, צעיר בן 21 מנצרת עילית. בשלב זה המשטרה מחפשת אחר חשוד נוסף שהיה מעורב באירוע, וזהותו ידועה למשטרה.

באותה השעה הוזעקה כוחות  המשטרה לאירוע ירי בכפר גוש חלב, במסגרתו ירו אלמונים לכיוונם של ארבעה כלי רכב בבעלות משפחה אחת. באירוע לא היו נפגעים, אך נזק נגרם לרכבי המשפחה. בשלב זה הרקע לירי לא ברור והמשטרה פתחה בחקירה.

סמוך לשעה 01:30 קיבלה המשטרה דיווח על אירוע ירי נוסף, הפעם סמוך לכפר עראבה שליד סכנין. במסגרת האירוע הוצת בית בכפר, והתבצע ירי לעבר רכבו של בעל הבית (50). לרכב ולבית נגרם נזק, אך גם באירוע זה לא היו נפגעים. מהמשטרה נמסר כי הרקע לאירוע הוא בריונות וזהות החשודים ידועה למשטרה. עם זאת, עד כה טרם אותרו החשודים.

למשטרה חסרים תקנים, והיישובים הערביים מוצפים בנשק לא חוקי

ברביעי השבוע פורסם דו"ח מבקר המדינה, שחשף ליקויים בהתמודדות המשטרה עם תופעת הנשק הבלתי חוקי בחברה הערבית. הדו"ח הציג נתונים חמורים לפיהם שיעור המעורבים בעבירות אלימות באוכלוסייה הערבית גבוה פי שניים משיעורם באוכלוסייה הכללית, ובתיקי רצח פי שניים וחצי. תופעות הפשיעה בולטות בחברה הערבית כוללות בין היתר החזקת אמצעי לחימה בלתי חוקיים, וריבוי אירועי ירי וחבלה מסכני חיים. כך למשל, בשנים 2016-2014, היה שיעור עבירות הירי בה גבוה פי 17.5 משיעורן באוכלוסייה היהודית.

עוד מציין הדו"ח כי הזמינות הגבוהה של אמל"ח בחברה הערבית מביאה לגידול במספר אירועי האלימות החמורה, כמו רצח, הריגה ותקיפה. אירועי אלימות אלה מתרחשים בעיקר ביישובים שבהם מתגוררת אוכלוסייה ערבית, וקורבנותיהם הם בעיקר בני החברה הערבית. עבירות האמל"ח והירי מסכנות חיים ופוגעות לא רק במעורבים בהן, אלא גם בביטחון האישי ובאיכות החיים של אזרחים חפים מפשע. מנתוני המשטרה עולה כי בשנים 2014 עד 2016, ב-95% מעבירות הירי באזור מגורים היו החשודים מקרב החברה הערבית. נתוני המשטרה על כל אחת מהשנים 2017-2014 מלמדים על עלייה מתמדת במספר תיקי עבירות הירי שנפתחו בכל מחוזות המשטרה.

הליקויים העיקריים העולים מהדו"ח מתמקדים בהעדר מספר מספק של תקני חקירות ומודיעין במשטרת ישראל, העדר תיאום ושיתוף פעולה בין גופי הביטחון השונים, ומספר כתבי אישום זעום המוגשים כנגד עבירות ירי ואלימות בחברה הערבית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!