דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גשר יהודית

קבלו ביטול / סערת גשר יהודית: הכנסת תתכנס לדיון פגרה מיוחד

שר התחבורה דחה את התכנית להקמת הגשר, שהייתה אמורה להתבצע בששת סופי השבוע הקרובים, ודרש מ"נתיבי איילון" להציע חלופה | מרצ: "הכניעה הבלתי נסבלת של לחרדים מוכיחה כמה הממשלה מרחיקה אותנו מהדמוקרטיה הליברלית"

פרוייקט בניית גשר יהודית מעל נתיבי איילון (הדמיות: חן אדריכלים)
פרוייקט בניית גשר יהודית מעל נתיבי איילון (הדמיות: חן אדריכלים)

שר התחבורה, ישראל כ"ץ, הודיע אתמול (רביעי) כי העבודות לבניית גשר יהודית מעל לנתיבי איילון, שתוכננו למהלך ששת סופי השבוע הקרובים, נדחו ודרש מחברת "נתיבי איילון" למצוא חלופה שתאפשר את בניית הגשר מבלי לעבוד עליו בשבת. הדרישה לשינוי התכנית נובעת ככל הנראה מלחץ חרדי במחאה על התכנון לקיים עבודות בשבת.

כ"ץ מסר כי ההודעה של עיריית תל אביב – יפו שפורסמה אתמול באמצעות חברת "נתיבי איילון" על הקמת גשר יהודית וסגירת ציר נתיבי איילון לתנועה במהלך ששה סופי שבוע, לצורך ביצוע העבודות, היא הודעה מקוממת ומיותרת. לדבריו, גם דרך הביצוע שנבחרה להקמת הגשר נראית כבעייתית ועלולה לפגוע פגיעה קשה ולא מידתית בכלל הציבור במהלך סופי השבוע.

החרדים, השליטים האמיתיים של הממשלה הזו, הורו לנתניהו להקפיא את העבודות בנתיבי איילון. אז נתניהו כמובן ציית והקפיא, ואנחנו נעמוד שוב בפקקים מטורפים

סגן שר הבריאות, חבר הכנסת יעקב ליצמן (יהדות התורה) בירך את שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ שלדבריו "גילה אחריות ציבורית ומנע פגיעה מיותרת בסטטוס קוו ובמסורת ישראל. לאורך כל הדורות שמירת שבת הינה ערך עליון כיום המנוחה הלאומי. ביטול העבודות בשבת בגשר יהודית הינו צעד ערכי מבורך שמבטא שיקול דעת נכון, על פני התגרות ופגיעה כלפי האוכלוסיה הדתית והמסורתית, שהן רוב הציבור בישראל”.

סיעת מרצ השיגה את מספר החתימות הדרוש בכדי לכנס את הכנסת לדיון בזמן פגרת הקיץ בנושא: ״במדינה דמוקרטית-ליברלית ב-2018 עבודות תשתית צריכות להתנהל בהתאם לצרכים ובאופן שהכי פחות פוגע באזרחים, ולא לפי גחמות חשוכות של פוליטיקאים שמשרתים רבנים ולא את הציבור" מסר יו"ר המפלגה זנדברג. "הכניעה הבלתי נסבלת של כץ לחרדים מוכיחה כמה הממשלה הזאת מרחיקה את ישראל מהדמוקרטיה הליברלית״.

בהודעה לתקשורת מטעם מטה הבחירות של ראש העיר ת"א-יפו, רון חולדאי ו'תל אביב 1' נמסר כי ״החלטת שר התחבורה היא שערורייה. סגירת נתיבי איילון באמצע השבוע תיצור קטסטרופה תחבורתית לציבור שתהיה גדולה פי כמה מהשיבושים שהיו ברכבת בעקבות הפסקת העבודה בשבת". לדברי חולדאי, "הממשלה איבדה את הבושה ועושה זאת הפעם לא מהמקפצה כי אם מהגשר ולנו הציבור אסור לוותר". עוד הוסיף כי הנחה את הלשכה המשפטת לבדוק עתירה לבגץ בנושא . "כמו בהחלטה על סגירת המרכולים בשבת זהו חלק מנסיון לשנות את צביון המדינה והעיר", אמר חולדאי. לא מן הנמנע שהמהלך קשור גם בבחירות המוניציפליות באוקטובר הקרוב והתמודדותו של חולדאי על כהונה נוספת בראשות העיר.

יו״ר האופוזיציה ציפי לבני הגיבה ואמרה כי ״אין חדש בממשלת הכניעה. לא על השבת נתניהו שומר אלא על עצמו. בבחירה בין הציבור להישרדות פוליטית – נתניהו בוחר בהישרדות אישית על חשבון כלל הציבור. מול קואליציית הקיצונים צריך להעמיד קואליצית חירום".

פרוייקט בניית גשר יהודית מעל נתיבי איילון (הדמיות: חן אדריכלים)
פרוייקט בניית גשר יהודית מעל נתיבי איילון (הדמיות: חן אדריכלים)

חבר הכנסת יאיר לפיד (יש עתיד) מיהר להגיב להקפאת עבודות הגשר בשבת וטען כי "החרדים, השליטים האמיתיים של הממשלה הזו, הורו לנתניהו להקפיא את העבודות בנתיבי איילון. אז נתניהו כמובן ציית והקפיא, ואנחנו נעמוד שוב בפקקים מטורפים. הממשלה היחידה שלא נכנעה לכל גחמה שלהם, הייתה זו שאנחנו הקמנו. הממשלה היחידה שלא תיכנע להם בעתיד, היא זו שאנחנו נקים".

חבר הכנסת ינון אזולאי (ש"ס) הגיב גם הוא להקפאת עבודות הגשר בשבת ואמר כי הוא מחזק את ידיו של שר התחבורה, ישראל כץ, ש"התגלה הפעם כמבוגר האחראי ומברך אותו על החלטתו להקפיא את עבודות הגשר בשבת. מדובר בהחלטה נכונה המתחשבת בציבור הדתי והמסורתי במדינה וכן בציבור העובדים, שיוכלו לקבל את יום המנוחה".

המשבר הקודם. עבודות הרכבת בתחנת השלום בתל אביב במהלך סוף השבוע. ארכיון (צילום: דבר ראשון).
המשבר הקודם. עבודות הרכבת בתחנת השלום בתל אביב במהלך סוף השבוע. ארכיון (צילום: דבר ראשון).

 

פרוייקט בניית גשר יהודית מעל נתיבי איילון אמור היה להגיע לשיאו בסוף השבוע הקרוב: מבצע הנפת שש קורות הפלדה המרכיבות את גשר יהודית, שמשקלן הכולל מעל 1,000 טון. מדובר במבצע מורכב הנדסית ובטיחותית, המתבצע בעורק התחבורה הראשי והעמוס ביותר במדינת ישראל. העבודות תוכננו להתבצע במהלך שישה סופי שבוע במהלך החודשים הקרובים, כשבכל פעם ייחסמו נתיבי איילון לכיוון אחד (צפון או דרום) למשך 24 שעות. העבודות נעשות בתיאום מלא עם משטרת ישראל, ובאישור משרד העבודה והרווחה.

שר התחבורה ישראל כץ (צילום ארכיון: מארק ישראל סלם).
שר התחבורה ישראל כץ (צילום ארכיון: מארק ישראל סלם).

בתכנון העבודות הושם דגש מיוחד על בטיחות העובדים והאזרחים: זמן משמעותי יוקדש לפריסה בטוחה של המנופים, והעבודות – במסגרתן יונפו קורות פלדה עצומות – אמורות היו להתקיים בסופי השבוע, כאשר יש פחות עוברי אורח ברחובות. כעת, משנבחנת חלופה אחרת, ייתכן והיא תחייב עבודה מהירה יותר שתבוא על חשבון הבטיחות.

מדובר בפרויקט חשוב שיזמו משרד התחבורה ועיריית תל אביב-יפו באמצעות חברת נתיבי איילון, שיחבר את מזרח העיר למערבה, יעודד תחבורה ירוקה ובטוחה ברגל ובאופניים, יאפשר לתושבי רמת גן וגבעתיים להגיע ללא רכב למרכז תל אביב, ויסייע להפחתת מס' כלי הרכב בתוך גוש דן – לרווחת כלל תושבי המטרופולין.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!