דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

פותחים שנה? / הארגונים המפעילים את מעונות היום: "הממשלה מפקירה את הגיל הרך"

בפנייה להורים, הודיעו המפעילים כי לא יפתחו את שנת הלימודים כסדרה ב-2 בספטמבר, זאת בשל התעלמות הממשלה מדרישותיהם | "אנו מצרים מראש על אי הנוחות שתיגרם להורים, אך מדובר במאבק למען הילדים של כולנו"

מעון יום של נעמת ברמלה (צילום: Noamfurer  ויקימדיה קומונס)
מעון יום של נעמת ברמלה (צילום: Noamfurer ויקימדיה קומונס)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

הארגונים המפעילים את מעונות היום המפוקחים לגיל הרך פנו הבוקר (שני) לעשרות אלפי ההורים שרשמו אצלם את ילידיהם והסבירו כי לאור התעלמות הממשלה מדרישתם לטפל במצוקת כוח האדם במעונות, בתקינה בכיתות (מספר המטפלות ביחס למספר הילדים) וכן במצוקות התקציביות הנוספות- לא נותרה בידם ברירה והם לא יפתחו את המעונות החל ב-2 בספטמבר. לטענת הארגונים "מדובר במאבק להצלת המעונות מקריסה".

מהארגונים המפעילים, הכוללים בין השאר את נעמת, ויצו, אמונה, נאות מרגלית, נשי חירות ונאות יעקב, נמסר כי "האחריות לקריסת מעונות היום המפוקחים היא על ממשלת ישראל ועליה לפעול לאלתר בכדי להציל אותם. נדרשת רפורמה מקיפה בגיל הרך, אשר תכלול בטווח המידי הוספת מטפלות בכיתות, שיפור בתנאי העסקתן ותקציבים לביצוע הכשרות מקצועיות". עוד הוסיפו כי "אנו מצרים מראש על אי הנוחות שתיגרם להורים אך משוכנעים שגם הם מבינים כי מדובר במאבק למען הילדים של כולנו. חינוך מתחיל מלידה ולא מגיל שלוש".

לארגונים הגדולים הצטרפו לראשונה גם עשרות מפעילים קטנים ובינוניים מכל הארץ ומכלל המגזרים וגם הם לא יפתחו את המעונות בתחילת השנה.

בין הדרישות המרכזיות של הארגונים מהממשלה: הוספת תקן של מטפלת לכל כיתה, שיפור בשכר המטפלות ושיפור במעמדן באמצעות יישום רפורמה ייעודית לגיל הרך בדומה לרפורמת "אופק חדש" למורים. זאת במטרה למנוע נטישה המונית של מטפלות, שלטענתם למעלה מ-50% מהן לא שורדות במקצוע יותר ממספר חודשים, וכן בכדי להפוך את התחום למקצוע, עם תנאי סף והכשרה מתאימה.

פרופ' רבקה לזובסקי, יו"ר ויצו העולמית, המפעילה 180 מעונות יום, אמר כי "בעיית החינוך לגיל הרך צריכה להפוך למשימת חירום לאומית. הדיון מול הממשלה, המתנהל כבר שנים רבות ללא תוצאות, חייב להסתיים בחקיקה שתסדיר חינוך ממלכתי מוסדר ומסובסד מגיל 3 חודשים – לכולם, ובהזרמת תקציבים לטיפול במחסור העצום במטפלות, להגדלת מספרן בכיתות ולשיפור תנאי העסקתן. במקום שמדינת ישראל תכיר בערכן של המטפלות בגיל הרך, הן נאלצות להתמודד עם שכר זעום ותנאי העסקה קשים ולא מתגמלים. והן מדברות ברגליים- 50% עוזבות את המעונות בשנה הראשונה לעבודתן ואנו ניצבים מול שוקת שבורה, מתמודדים בעצמנו עם משבר שהולך ומחריף, כדי להמשיך ולספק את הטיפול הטוב והראוי ביותר לילדים. הגיע הזמן שמדינת ישראל תיקח אחריות על החינוך לגיל הרך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!