דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונות בניין

סוף להפקרות / כמה עשרות פעילים מחו מול ביתו של אחד מבעלי השליטה ב"אלקטרה"

הפעילים הגיעו אל שער האחוזה בסביון בה מתגורר דני זלקינד | תשעה עובדים נהרגו באתרי הבנייה של אלקטרה בשלוש השנים האחרונות | המפגינים מאיימים להחריף צעדים ולהמשיך להפגין מול בתי בכירים בחברות בהן נהרגו עובדים

שלטים שנתלו על שער הכניסה לביתו של דני זלקינד, במהלך המחאה. 27 באוגוסט 2018 (צילום מסך מתוך דף הפייסבוק "צדק חברתי - חדר המצב‏").
שלטים שנתלו על שער הכניסה לביתו של דני זלקינד, במהלך המחאה. 27 באוגוסט 2018 (צילום מסך מתוך דף הפייסבוק "צדק חברתי - חדר המצב‏").
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

המחאה נגד ההפקרות בענף הבנייה ממשיכה לטפס גבוה: קבוצת מפגינות ומפגינים הגיעו במהלך ליל שני למחות על ההפקרות הבטיחותית באתרי הבניה של חברת "אלקטרה" מול ביתו של דני זלקינד, מנכ"ל משותף (לצד אחיו מייקי) ואחד מבעלי השליטה בחברת "אלקו", בעלת השליטה בקבוצת אלקטרה שבאתריה נהרגו תשעה עובדים בשלוש השנים האחרונות. בשבוע שעבר הפגינו מול ביתם של איתמר דויטשר מנכ"ל החברה, וזוגתו עו"ד רונית ברזילי, הסמנכ"לית והיועצת המשפטית של החברה. "הבעלים בארמונות – הפועלים בארונות", קראו המפגינים.

שידור חי: "הבעלים בארמונות, הפועלים בארונות" עושים סוף לתאונות הבניה הקטלניות. המאבק לעצירת "תאונות" הבניה הקטלניות. פעילים במאבק הגיעו הערב סמוך לביתו של אחד מבעלי חברת אלקטרה בניה, האחים זלקינג. בשבוע שעבר התקיימה פעולת מחאה סמוך לביתו של מנכ"ל החברה, איתמר דויטשר. נזכיר, בשלוש השנים האחרונות נהרגו 9(!) פועלים באתרי הבניה של חברת אלקטרה לבדה.מאז תחילת השנה. נהרגו 28 פועלי בניין באתרי הבניה השונים, ושני עוברי אורח (עליה של כ- 30% ממניין ההרוגים בשנה שעברה).פעילי המאבק תובעים להעמיד תקנים ואכיפה לאמצעי בטיחות בכל אתרי הבניה בארץ. אי אפשר לעבור לסדר היום על עוד ועוד הרוגים ופצועים בענף מבלי שאיש יתן על כך את הדין. המעמד החברתי ונסיבות החיים של פועלי הבניין מקשים עליהם להיאבק ומקליפ על האחראים להתעלם- אבל לא עוד!האם בעלי החברה מודעים לאובדן חיי האדם? האם הם עוצרים לחשוב על זה? לעשות משהו? או האם הם מעדיפים לחסוך כסף באמצעי בטיחות? אלו רק חלק מהשאלות החשובות שיש להציף. מטרת הפעילות היא כאמור להפעיל לחץ ציבורי לעצירת ההרג המיותר: להקשות על קובעי המדיניות ומקבלי ההחלטות להתעלם ולעבור לסדר היום, ולדרוש מהם לנקוט בצעדים הדרושים לעצירת הקטל בענף הבניה. ** בואו לא נהיה חלק מהשתיקה שמאפשרת לכל.זה להמשך. שיתופים ותגובות יתקבלו בתודה גדולה **משדרת: רוניתהקבוצה למאבק בתאונות בניין הפורום למניעת תאונות עבודה נרתמים- בטיחות לעובדי הבניין

Posted by ‎צדק חברתי – חדר המצב‎ on Monday, August 27, 2018

"ערב טוב סביון, שלום לדני זלקינד מהבעלים של אלקטרה. כמה כסף הרווחת על עובדי קבלן שמתו בשנים האחרונות? מעובדים בלי קסדות, בלי אמצעי בטיחות? תשעה עובדים נהרגו בשלוש השנים באתרי אלקטרה", צעקה במגפון הפעילה החברתית ספיר סלוצקר עמרן והקריאה את שמות תשעת ההרוגים באתרי הבניה של חברת אלקטרה: אנדריי קידובסקי, מיכאל מיכאלוב, דונג גוואן צ'אנג, אברהים זכריא מחמד אלחדידי, רמי עבדאללה עלי בדר, סאלימן עלי פאייד, עאהד זיאדאת, דוד יגודייב ועובד נוסף ששמו לא פורסם.

הפגנה מחוץ לביתו של מנכ"ל אלקטרה איתמר דויטשר במחאה על הרוגי תאונות הבניין באתרי החברה. 20 לאוגוסט 2018 (צילום: ניצן צבי כהן)
הפגנה מחוץ לביתו של מנכ"ל אלקטרה איתמר דויטשר במחאה על הרוגי תאונות הבניין באתרי החברה. 20 לאוגוסט 2018 (צילום: ניצן צבי כהן)

"אתם מרוויחים מאות מיליונים מעבודת העובדים באלקטרה – אבל מה עם בטיחות העובדים? אתם חושבים שאלה אנשים שקופים ולאף אחד לא אכפת, ושהכסף יזרום. אבל אנחנו נגיע לפה ונדאג גם להוריד את ערך המניות. לא נסכים שחיי אדם יופקרו בזמן שאתם עושים את הרווחים שלכם… תדעו שיש עכשיו אנשים שיצביעו עליכם, וידאגו ששמכם יקשר בשמם של העובדים שנהרגו במשמרת שלכם".

בשבוע הבא הבטיחו כי יחריפו את מאבקם ויקיימו הפגנה בסדר גודל גדול יותר מול ביתו של איתמר דויטשר בצהלה, ובהמשך הצהירו כי יעבירו את ההפגנות אל מול בתיהם של מנכ"לים ובכירים נוספים בחברות הבניה הגדולות. בניגוד למשמרות המחאה בשבועיים האחרונים, שהופצו מפה לאוזן בקרב הפעילות והפעילים, להפגנה בשבוע הבא נפתח לראשונה דף אירוע בפייסבוק המזמין את הציבור הרחב לקחת חלק במאבק.

הפגנת המחאה מחוץ לביתו של דני זלקינד (קרדיט: ספיר סלוצקר עמרן)
הפגנת המחאה מחוץ לביתו של דני זלקינד (קרדיט: ספיר סלוצקר עמרן)

בחברת אלקטרה בחרו שלא להגיב.

הרוגי תאונות בניין קטלניות באתרי הבנייה והתשתיות בשנת 2018 (נתונים: הקבוצה למאבק בתאונות בנין | גרפיקה: אידאה).
הרוגי תאונות בניין קטלניות באתרי הבנייה והתשתיות בשנת 2018 (נתונים: הקבוצה למאבק בתאונות בנין | גרפיקה: אידאה).
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!