דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדיני

נטו מדיני / ישראל וארה"ב יקיימו ועידת פסגה לפיתוח הכלכלי של הרשות הפלסטינית

על פי הפרסום אמש (ד') בחברת החדשות, את המהלך הוביל שר האוצר משה כחלון שנפגש בוושינגטון עם עמיתו האמריקאי סטיב מנוצ'ין | השניים סיכמו גם על הקמת צוות לאכיפת הסנקציות על איראן

שר האוצר כחלון עם שר האוצר האמריקאי סטיב מנוצ'ין, 29 באוגוסט 2018. (ללא קרדיט)
שר האוצר כחלון עם שר האוצר האמריקאי סטיב מנוצ'ין, 29 באוגוסט 2018. (ללא קרדיט)
שי ניר

שר האוצר משה כחלון ועמיתו האמריקאי סטיב מנוצ'ין סיכמו על ועידת פסגה בינלאומית של שרי אוצר שתעסוק בפיתוח הכלכלי של הרשות הפלסטינית, כך דווח אמש (רביעי) בחברת החדשות. על פי הדיווח, הוועידה מתוכננת להתקיים בסוף ינואר הקרוב בדאבוס שבשווייץ, ושרי האוצר המובילים באירופה כבר אישרו את השתתפותם. עוד דווח כי בכוונת המארגנים להזמין גם נציגים ממדינות המפרץ הערביות, בהן סעודיה, וכמובן מהרשות הפלסטינית.

לאחר הפגישה עם  מנוצ'ין פגש כחלון את שליחו של הנשיא טראמפ למזה"ת ג'ייסון גרינבלט, לדיון בקידום פרויקטים כלכליים משותפים ישראלים-פלסטיניים בגיבוי אמריקאי.

שר האוצר כחלון עם השליח המיוחד של נשיא ארה"ב למזה"ת ג'ייסון גרינבלט, 29 באוגוסט 2018. (ללא קרדיט)
שר האוצר כחלון עם השליח המיוחד של נשיא ארה"ב למזה"ת ג'ייסון גרינבלט, 29 באוגוסט 2018. (ללא קרדיט)

מוקדם יותר פרסמה לשכת שר האוצר כי כחלון ומנוצ'ין נפגשו בוושינגטון בפעם הרביעית בשנה האחרונה וכי עיקר הפגישה נסובה סביב נושא הסנקציות על איראן, כשסוכם בין שרי האוצר על הקמת צוות משותף שיאכוף את הסנקציות על המדינה בתחום ההייטק. הצוות המשותף יאויש על ידי גורמי מקצוע משני המשרדים. על פי הדיווח בחברת החדשות, בפגישה קיבל כחלון אור ירוק לתוכנית מעמיתו האמריקאי, שהסכים לפרוס את חסותו על הוועידה המתוכננת ולהובילה. מנוצ'ין יגיע לישראל בעוד חודש לדון בפרטי סדר יומה של הפסגה: קידום פרויקטים משמעותיים בתחום התשתיות והתחבורה שיזניקו את הכלכלה הפלסטינית במיוחד ביום שאחרי אבו מאזן.

בסוף השבוע האחרון הודיע הממשל האמריקאי על קיצוץ של 200 מיליון דולר בכספי הסיוע האזרחי (USAID) המוענק לפלסטינים. יממה מאוחר יותר נחשף מבהדורה המרכזית כי בכוונת הממשל לנקוט במדיניות שתביא לביטולה של סוכנות הסיוע לפליטים פלסטיניים אונר"א. אמנם כספי הסיוע הללו אינם מגיעים לידי הרשות הפלסטינית אך נראה כי זהו ניסיון ללחוץ את הפלסטינים להגיע לשולחן המשא ומתן עם ישראל על רקע הבטחת הנשיא טראמפ להביא לסיום הסכסוך באמצעות "עסקת המאה".

נראה כי ההחלטה האמריקאית לפתח כלכלית את הרשות הפלסטינית נועדה מצד אחד לאזן את הפסקת כספי הסיוע ומצד שני לקבוע עובדות מדיניות בשטח שיחייבו את ההנהגה המדינית שתקום לאחר סיום תקופת הנהגתו של יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!