דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מונדיאל 2018

מונדיאל 2018 / מוחמד סלאח חושף את התנהלותה החובבנית של התאחדות הכדורגל המצרית

מיקום בעייתי למחנה האימונים- הן פוליטית והן לוגיסטית, טיסות במחלקת תיירים, ביטחון לקוי והטרדות חוזרות ונשנות בחדרו של הכוכב | בתגובה השחקן זוכה לביקורת קשה מצד ההתאחדות המצרית: "אין שחקן שגדול מהקבוצה שהוא מייצג"

צופים בקהיר במשחק המונדיאל בין רוסיה למצרים (AP Photo/Amr Nabil)
צופים בקהיר במשחק המונדיאל בין רוסיה למצרים (AP Photo/Amr Nabil)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

חודש וחצי עברו מאז סיום המונדיאל ורק עכשיו נשבר קשר השתיקה סביב המחדלים הפוליטיים והטיפול החובבני של התאחדות הכדורגל המצרית בלוגיסטיקה של התחרות וביחס לשחקניה במהלך הטורניר. הכוכב הגדול של הנבחרת מוחמד סלאח חשף השבוע את המחדלים הפנימיים הקשים שפגעו בנבחרת המקומית בטורניר הגדול מכולם. בתגובה אופיינית חטף השחקן תגובות זועמות מצד ההתאחדות המצרית.

מוחמד סלאח בנבחרת מצרים ונשיא צ'צניה רמזאן קדרוב (צילום:AP Photo).
מוחמד סלאח בנבחרת מצרים ונשיא צ'צניה רמזאן קדרוב (צילום:AP Photo).

כבר במהלך הטורניר המשלחת המצרית זכתה לביקורת רבה בתקשורת העולמית ובקרב ארגוני זכויות האדם. הסיבה המרכזית הייתה הבחירה הפוליטית של התאחדות מצריים לקיים את מחנה הנבחרת במהלך המונדיאל בעיר גרוזני, בירת צ'צ'ניה. הסיבה לביקורת- רקורד בעייתי שיש לאוטונומיה המוסלמית שהיא חלק מהרפובליקה הרוסית בתחום זכויות האדם, ובפרט כלפי קהילת הלהט"ב המקומית.

הנבחרת המצרית התקבלה בברכה ובאהבה אדירה בקרב תושבי הרפובליקה, אך מי שניצל עד תומו את הביקור של הנבחרת המצרית היה נשיא הרפובליקה רמזן קדירוב. הנשיא קדירוב הגיע ביום ראשון בערב למתחם האימונים והצטלם ביחד עם כוכב קבוצת ליברפול והנבחרת המצרית מוחמד סלאח. אימוני הנבחרת הפכו להצגה פוליטית אחת גדולה עם קאדירוב ואנשיו. במהלך הטורניר השחקנים הוזמנו לארוחה חגיגית ותקשורתית עם הנשיא וסאלח זכה לקבל מידיו של קדירוב את אות הכבוד של הרפובליקה.

ההחלטה להתמקם דווקא בגרוזני לא רק שנויה במחלוקת מבחינה פוליטית, אלא נחשבת גם להחלטה אסטרטגית לא טובה מבחינת המצרים. הדבר אילץ את שחקני הנבחרת לטוס לכל המשחקים בבית המוקדם מול סעודיה, רוסיה ואורוגוואי. גרוזני מרוחקת 1,800 ק"מ מהמגרש בו נערך משחק הבכורה שלה ביקטרינבורג שנמצאת בהרי אורל, 2,500 ק"מ מסנט פטרסבורג בה פגשה את רוסיה, ו-812 ק"מ מוולגראד בה סיימה את שלב הבתים מול סעודיה.

לאחר הטורניר שלח עורך דינו של כוכב הנבחרת מכתב רשמי להתאחדות בו הוא פורס את תלונותיו ומבקש לערוך מספר שינויים. לאחר שהמכתב זכה להתעלמות מצד ההתאחדות המצרית, פרסם השבוע סאלח את המכתב וגם סרטון בו הוא פונה להתאחדות. סלאח סיפר בסרטון שהוא פרסם ברשתות החברתיות כי "הכריחו אותנו לטוס ממשחק למשחק במונדיאל במחלקת תיירים, זה היה מתיש מאוד. בזמן שכל שאר הנבחרות האפריקאיות שהשתתפו בטורניר טסו במחלקת עסקים, לנו לא היו תנאים כאלו".

"ביקשתי יותר ביטחון לכל השחקנים, לא רק בשבילי", אמר סלאח. "היו לנו הפרעות רבות במחנה של הקבוצה במהלך השתתפותנו בגביע העולם ברוסיה. בשני פעמים לא יכולתי ללכת למסעדה במלון לאכול. הם אמרו לי שאתה לא תוכל ללכת לשם בשביל הבטיחות שלך בגלל הקהל בתוך המלון". סלאח הוסיף כי לעתים קרובות הוא הוטרד על ידי אורחים שהגיעו באופן חופשי לחדרו ורצו לדבר איתו.

סלאח הוא הכוכב הגדול והאהוב במצרים, אבל ההתאחדות המקומית מתייחסת אליו ולשאר השחקנים בזלזול ובחוסר כבוד מוחלט. השימוש בנבחרת ככלי פוליטי במהלך המונדיאל הייתה גורם ישיר לחוסר ההצלחה של הנבחרת, שלא הצליחה לעבור את שלב הבתים והציגה יכולת חלשה יותר מהמצופה ממנה במהלך הטורניר.

להתאחדות המצרית אין את היושר להתנצל על ההאשמות של כוכב הנבחרת ולכן לאחר התעלמות ארוכה הם החליטו לתקוף אותו בחזרה. במכתב רשמי שנשלח על עורך דינו של סלאח ונכתב ע"י מנכ"ל הנבחרת סרוות סוילאם נאמר "אנא שימו לב, כי כל שחקן שנבחר לייצג את הנבחרת מטופל בצורה הוגנת, שווה ובכבוד הן על ידי התאחדות והן על ידי צוות האימון. אנא זכור: אין שחקן שגדול מהמשחק, או גדול מהקבוצה שהוא מייצג. כדורגל הוא משחק קבוצתי ולא תוצאה של המאמצים של אינדיבידואל כלשהו".

מכאן מקבל המכתב טון תוקפני יותר. "למען הרקורד, העפלה למונדיאל התרחשה כתוצאה ממאמץ משותף של הנבחרת והצוות הניהולי, ולא כתוצאה של הצטיינות שחקן בודד. כל שחקן שנבחר לייצג את ארצו מטופל באותה מידה ואינו מקבל ולא יקבל זכויות יתר מעל כל שחקן אחר. הטענה שלך כי התאחדות מזלזלת במר סלאח כאשר הוא משחק במדי הנבחרת, ראויה לבוז".

כנראה שבהתאחדות המצרית לא רגילים לביקורת פנימית ולכן בוחרים לצחצח חרבות ולהדוף את הביקורת העניינית על התנהלותה במונדיאל האחרון. בדרך הם אולי יזכו לקצת הזדהות בקהל האוהדים המצרי, אבל הם לוקחים את הסיכון שיפסידו את אחד השחקנים הגדולים בעולם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!