דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מנצח: שחקן הפוטבול שהקים ארגון צדקה לנפגעי הוריקן "הארווי"

וגם - הסערה בעולם הטניס בעקבות האזהרה לשחקנית שהפכה את חולצתה במהלך אליפות ארה"ב הפתוחה בטניס | האצנית אדווה כהן הוזמנה ל"נבחרת אירופה" באתלטיקה ושחקן הכדורסל הרוסי שקנה ציוד לימודים לילדים נזקקים

שחקן הפוטבול ג׳יי.ג׳יי וואט (צילום: Photo by Peter Barreras/Invision for NFL/AP Images).
שחקן הפוטבול ג׳יי.ג׳יי וואט (צילום: Photo by Peter Barreras/Invision for NFL/AP Images).
יאיר צוקר
ליאור ברטל
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח כי להיות ספורטאי, זה הרבה מעבר לספורט: ג'יי ג'יי וואט

ליאור ברטל

שחקן יוסטון טקסאנס מליגת ה-NFL ג'יי ג'יי וואט שזכה שלוש פעמים בתואר שחקן ההגנה של השנה, ידוע בתרומתו המיוחדת לקהילה מחוץ למגרשי הספורט. לפני שנה הקים וואט ארגון צדקה על שמו. הארגון קם בעקבות הוריקן הארווי, שפגע קשות במדינת טקסס, בארה"ב.

השבוע פרסם הארגון את סיכום הישגיו בשנה האחרונה ותרומתו לתושבי דרום טקסס: הם גייסו 41.6 מיליון דולר, בנו מחדש 420 מרכזי נוער וילדים, חילקו יותר מ-26 מיליון ארוחות לנזקקים בעקבות הסופה, חילקו מעל 10 אלף תרופות לחולים שאינם יכלו לקבל טיפול רפואי ובנו, תיקנו וניקו מעל 600 בתים שנהרסו במהלך הסופה.

וואט הוא אחד הספורטאים הגדולים והמוערכים במדינת טקסס. ההצלחה שלו לנצל את הפרסום שלו, כדי להרים פרויקט התנדבות אדיר ממדים עם צוות נפלא של מתנדבים ומערך גיוס כספים מרשים, מראה את הכוח האמתי של הספורטאים וספורטאיות ביכולת לעצב ולהשפיע על החברה כיום. כי להיות ספורטאי, זה הרבה מעבר לספורט.

מפסידים באזהרה לא הוגנת: ארגון הטניס האמריקאי

יאיר צוקר

עולם הטניס סער השבוע בעקבות בעקבות פרשה נוספת הקשורה ללבוש של טניסאית. במהלך משחק בסיבוב הראשון באליפות ארה"ב הפתוחה הרגישה השחקנית הצרפתייה אליז קורנה (31 בעולם) שחולצתה מציקה לה, היא שמה לב שלבשה אותה הפוך וכעבור כמה רגעים הסירה אותה ולבשה אותה שנית במהירות.

שופט המשחק קרא לה ונתן לה אזהרה בגין הפרת הקוד ההתנהגותי של הטורניר. המשחק נמשך וקורנה הפסידה 6:4, 3:6, 6:2, לג'ואנה לארסון. אולם מאז, המקרה השנוי מחלוקת עורר זעם רב וגרר תגובות חריפות בעולם הספורט ומארגוני זכויות נשים. 

ארגון טניס הנשים ה-WTA הוציא הודעת גינוי בה נכתב: "האזהרה שקיבלה קורנה לא הוגנת ולא מתבססת על חוקי הארגון, שאינם כוללים כזאת הוראה. הארגון ימשיך להיות חלוץ בקידום הנשים וספורט הנשים בפרט. אליז לא עשתה שום דבר רע". הזעם הרב נובע מהעובדה ששחקנים גברים מורידים את החולצה במהלך משחק באופן תדיר ואף שופט לא מעיר להם על כך.

זה לא היה המקרה מעורר המחלוקת היחד השבוע, כשמארגני טורניר הרולאן גארוס בצרפת זעמו על הבחירה של סרינה וויליאמס להופיע בבגד צמוד שחור. הבחירה של הארגון לתת אזהרה לקורנה תמוהה גם לנוכח העובדה שאליפות ארה"ב הפתוחה היא סמל לשיוויון בין המינים בספורט והיה לטורניר הראשון שהשווה את הפרסים לגברים ונשים. 

בהמשך, הוציא הארגון האמריקאי הודעת הבהרה וחרטה בה נאמר: "כל שחקן יכול להחליף חולצות בזמן שהוא יושב בכסא השחקן ואין בכך הפרה של הקוד ההתנהגותי. אנחנו מביעים חרטה על האזהרה שקיבלה קורנה אתמול ונבטיח שמעשה כזה לא יקרה בשנית. טניסאיות יכולות אם ירצו בכך גם להחליף חולצות באופן פרטי יותר שקרוב למגרש כשהדבר אפשרי".

על-אף ההתנצלות, קשה להתעלם מהעובדה שנושא קוד הלבוש הנשי בספורט חוזר על עצמו פעם אחר פעם ונראה שעדיין קיימות מגמות של שוביניזם בספורט בכלל ובספורט האמריקאי בפרט.

מנצחת בין-יבשתית: אדווה כהן

ליאור ברטל

חודש נהדר עובר על האתלטיקה הישראלית. בעקבות הגעתה של האתלטית אדווה כהן למקום החמישי באליפות אירופה שנערכה בברלין, הוזמנה שיאנית ישראל בריצה ל-3000 מטר מכשולים להופיע במדי נבחרת אירופה לגביע הבין-יבשתי שיתקיים בתחילת ספטמבר בצ'כיה. כהן הוזמנה להיות אחת משתי הרצות האירופאיות שמייצגות את היבשת בריצה. כהן, שחיה ומתאמנת בארה”ב, עברה הקיץ מכללה ומעדיפה להשקיע בקליטה במכללתה החדשה מאשר להצטרף לתחרות הבינלאומית.

אדוה כהן (צילום: טיבור יגר,איגוד האתלטיקה)
אדוה כהן (צילום: טיבור יגר,איגוד האתלטיקה)

מנצח כל הדרך לביה"ס: אלכסיי שבד

יאיר צוקר

אלכסיי שבד הוא שם מוכר לחובבי הכדורסל האירופאי, אבל השבוע כוכב חימקי מוסקבה, הראה שהוא גם יודע להעניק לחברה כשהחליט מיוזמתו להירתם למען ילדים ממשפחות מעוטות יכולת שלא יכולים לרשות לעצמם לקנות ציוד לבית הספר והזמין שמונה ילדים לרכוש על חשבונו את כל הציוד הדרוש לשנת הלימודים בבית הספר וגם צעצועים לעצמם.

"נהניתי מאוד לדבר עם הילדים ולראות את העיניים הבורקות שלהם", אמר כוכב נבחרת רוסיה, "זה מנהג מקובל בקרב קבוצות ה-NBA, ואני רוצה שזו תהיה מסורת טובה גם ברוסיה. אני מקווה שמועדונים וספורטאים נוספים יצטרפו, ויחד נוכל לעזור לרבים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!