דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / ברייטון מצטרפת ליוזמה של הנגשת מוצרי הגיינה נשית באצטדיון

אחרי ששלוש אוהדות קבוצת סלטיק הסקוטית הצליחו במאבקן להנגשת מוצרי היגיינה נשית באיצטדיון "סלטיק פארק", החליטו גם במועדון האנגלי ברייטון לאמץ החל מאתמול (שבת) את היוזמה המבורכת שצוברת תאוצה בחצי האי הבריטי

אוהדי ברייטון חוגגים. אפריל 2018, ארכיון (AP Photo/Alastair Grant)
אוהדי ברייטון חוגגים. אפריל 2018, ארכיון (AP Photo/Alastair Grant)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מועדון ברייטון הפך למועדון הראשון בפרמייר ליג באנגליה שמצטרף ליוזמת "ON THE BALL" ויכניס מוצרי היגיינה לנשים בחינם בשירותי הנשים ברחבי האצטדיון החל מהמשחק אמש (שבת) מול פולהאם. בכך, הקבוצה במדיה משחק הקשר הישראלי בירם כיאל תהפוך לקבוצה הראשונה שמובילה את המגמה החדשה. לפי "הגרדיאן" גם קבוצות ליברפול ואברטון בדיונים פנימיים על אימוץ היוזמה המבורכת. המשחק עצמו, אגב, הסתיים בתוצאה 2:2.

לקראת תחילת העונה הליגות בבריטניה, תפסה תאוצה יוזמה מקסימה של שלוש נערות סקוטיות צעירות. השלוש: מיקאלה מקינלי, ארין סלבן ואורלית דופי, אוהדות מסורות של קבוצת סלטיק, החליטו לצאת לקמפיין רשת מאוד חשוב ומוצלח בשם "ON THE BALL" שמבקש מהקבוצות בליגות הסקוטיות והאנגליות להכניס מוצרי היגיינה נשיים בחינם בשירותי הנשים ברחבי האצטדיון.

המחשבה החברתית מאחורי היזמה היא די פשוטה. בשנים האחרונות קהל הנשים במגרשי הכדורגל גדל באופן משמעותי וצריך שהמועדונים ידעו להעניק סביבה נעימה ובטוחה לנשים שבאות לצפות במשחקי קבוצתן האהובה.

בראיון ל-BBC מספרת סלבן בת ה-21 על היזמה. "הייתי במגרש הכדורגל בתחילת השנה והבחנתי כי מוצרים סניטריים נעולים במכונות, פחי אשפה לא קיימים בכל השירותים, וזה פשוט לא בראש סדר העדיפויות של מועדוני הכדורגל. אחת הסיבות שגרמו לנו להתחיל את מסע הפרסום היה להגדיל את הנראות של האוהדות הנשים במגרשים, כי אנחנו תמיד בעדיפות שניה בסדר היום של המועדונים".

מקינלי מברכת את הצטרפות בריטון לפרויקט, בתקווה שזה יפתח את השער גם להצטרפות של עוד קבוצות מהפרמייר ליג: "אני חושבת שזה מזכיר למועדוני הכדורגל שיש להם גם תפקיד בקהילה מעבר לכדורגל. הרבה מועדונים קטנים היו מהירים להצטרף ליוזמה, כי הם אולי קצת יותר קשובים לאוהדים שלהם. אבל מבחינת הנראות זה נהדר שיש מועדון מהפרמייר ליג שהצטרף. זה חשוב שמועדני הכדורגל יהיו קשובים לאוהדים שלהם ואני מקווה שכעת אוהדות הכדורגל ירגישו שמקשיבים להן"

הכל התחיל בחודש מרץ, כאשר שלושת הצעירות נפגשו עם קצין קשר עם האוהדים של סלטיק. בעקבות המפגש איתו הן התבקשו לאסוף כמה שיותר חתימות בעצומה לבקשה רשמית. לאחר כשלושה שבועות הן כבר אספו שלושת אלפי חתימות של אוהדות הקבוצה. במהלך החתמת העצומה נוצר הד כל כך גדול בתוך אוהדי הקבוצה, שבעקבותיו הן הוזמנו לפגישה עם נציגים מתוך הנהלת סלטיק כדי להבין לעומק יותר את הצעה החברתית החדשה של אוהדות הקבוצה.

לאחר ההצלחה במועדון הביתי, הן החליטו להפוך את היוזמה המקומית לקמפיין רשת בשם ON THE BALL. הצלחת הקמפיין הייתה מהירה ומיידית ובעקבותיו בשבועיים האחרונים הצטרפו עוד 12 קבוצות סקוטיות ואנגליות בניהן בריטון, קילמרנוק, טרנמיר רוברס ובארנסלי החליטו להצטרף ליוזמה וגם הן פתחו את העונה עם שירותי נשים מאובזרים בהתאם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!