מועדון ברייטון הפך למועדון הראשון בפרמייר ליג באנגליה שמצטרף ליוזמת "ON THE BALL" ויכניס מוצרי היגיינה לנשים בחינם בשירותי הנשים ברחבי האצטדיון החל מהמשחק אמש (שבת) מול פולהאם. בכך, הקבוצה במדיה משחק הקשר הישראלי בירם כיאל תהפוך לקבוצה הראשונה שמובילה את המגמה החדשה. לפי "הגרדיאן" גם קבוצות ליברפול ואברטון בדיונים פנימיים על אימוץ היוזמה המבורכת. המשחק עצמו, אגב, הסתיים בתוצאה 2:2.
לקראת תחילת העונה הליגות בבריטניה, תפסה תאוצה יוזמה מקסימה של שלוש נערות סקוטיות צעירות. השלוש: מיקאלה מקינלי, ארין סלבן ואורלית דופי, אוהדות מסורות של קבוצת סלטיק, החליטו לצאת לקמפיין רשת מאוד חשוב ומוצלח בשם "ON THE BALL" שמבקש מהקבוצות בליגות הסקוטיות והאנגליות להכניס מוצרי היגיינה נשיים בחינם בשירותי הנשים ברחבי האצטדיון.
???? Congratulations to @OfficialBHAFC who are the first Premier League team to get #OnTheBall with free period products for their fans!
Well done to fan Ed Thomas for taking our campaign to his club! #BHAFC #PL ????⚪️ pic.twitter.com/d4imqaHyGS
— On The Baw (@OnTheBaw) August 29, 2018
המחשבה החברתית מאחורי היזמה היא די פשוטה. בשנים האחרונות קהל הנשים במגרשי הכדורגל גדל באופן משמעותי וצריך שהמועדונים ידעו להעניק סביבה נעימה ובטוחה לנשים שבאות לצפות במשחקי קבוצתן האהובה.
בראיון ל-BBC מספרת סלבן בת ה-21 על היזמה. "הייתי במגרש הכדורגל בתחילת השנה והבחנתי כי מוצרים סניטריים נעולים במכונות, פחי אשפה לא קיימים בכל השירותים, וזה פשוט לא בראש סדר העדיפויות של מועדוני הכדורגל. אחת הסיבות שגרמו לנו להתחיל את מסע הפרסום היה להגדיל את הנראות של האוהדות הנשים במגרשים, כי אנחנו תמיד בעדיפות שניה בסדר היום של המועדונים".
✍???? @BBCSport coverage of #OnTheBall – A great read! Important points made by our Erin on why we believe football clubs should provide period products for their fans.
Please share!????????⚽️????????https://t.co/CAK6Ia2d43
— On The Baw (@OnTheBaw) August 22, 2018
מקינלי מברכת את הצטרפות בריטון לפרויקט, בתקווה שזה יפתח את השער גם להצטרפות של עוד קבוצות מהפרמייר ליג: "אני חושבת שזה מזכיר למועדוני הכדורגל שיש להם גם תפקיד בקהילה מעבר לכדורגל. הרבה מועדונים קטנים היו מהירים להצטרף ליוזמה, כי הם אולי קצת יותר קשובים לאוהדים שלהם. אבל מבחינת הנראות זה נהדר שיש מועדון מהפרמייר ליג שהצטרף. זה חשוב שמועדני הכדורגל יהיו קשובים לאוהדים שלהם ואני מקווה שכעת אוהדות הכדורגל ירגישו שמקשיבים להן"
הכל התחיל בחודש מרץ, כאשר שלושת הצעירות נפגשו עם קצין קשר עם האוהדים של סלטיק. בעקבות המפגש איתו הן התבקשו לאסוף כמה שיותר חתימות בעצומה לבקשה רשמית. לאחר כשלושה שבועות הן כבר אספו שלושת אלפי חתימות של אוהדות הקבוצה. במהלך החתמת העצומה נוצר הד כל כך גדול בתוך אוהדי הקבוצה, שבעקבותיו הן הוזמנו לפגישה עם נציגים מתוך הנהלת סלטיק כדי להבין לעומק יותר את הצעה החברתית החדשה של אוהדות הקבוצה.
JUST IN: ???? @OfficialQosFC are #OnTheBall with free period products at Palmerston Park! All thanks to the hard work of @southerngirlQOS , @queenstrust & @QOSFC_SLO – Well Done!! ????????????????
Thank you for taking our campaign to your club! Amazing!!! ⚽️????✨ pic.twitter.com/Xv9mtiDvKy
— On The Baw (@OnTheBaw) August 19, 2018
לאחר ההצלחה במועדון הביתי, הן החליטו להפוך את היוזמה המקומית לקמפיין רשת בשם ON THE BALL. הצלחת הקמפיין הייתה מהירה ומיידית ובעקבותיו בשבועיים האחרונים הצטרפו עוד 12 קבוצות סקוטיות ואנגליות בניהן בריטון, קילמרנוק, טרנמיר רוברס ובארנסלי החליטו להצטרף ליוזמה וגם הן פתחו את העונה עם שירותי נשים מאובזרים בהתאם.