דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שירותי בריאות כללית

עסקי הבריאות / פרופ' אהוד דודסון הוא המנכ"ל החדש של שרותי בריאות כללית

כפי שהיה צפוי, דירקטוריון הקופה קיבל היום (א') את המלצת ועדת האיתור, ואישר את מינויו מנכ"ל סורוקה לשעבר לתפקיד | המינוי אמור להיכנס לתוקף בימים הקרובים

ד"ר אהוד דודסון, מנכ"ל קופת חולים כללית היוצא. ארכיון (צילום: מארק ניימן/ לע"מ)
ד"ר אהוד דודסון, מנכ"ל קופת חולים כללית היוצא. ארכיון (צילום: מארק ניימן/ לע"מ)
ספי קרופסקי
ספי קרופסקי
ראש מערכת החדשות ועורך הבריאות
צרו קשר עם המערכת:

דירקטוריון שירותי בריאות כללית, קופת החולים הגדולה בישראל, קיבל היום (ראשון) את המלצת ועדת האיתור, ומינה את פרופ' אהוד דודסון לתפקיד מנכ"ל הקופה. דודסון, לשעבר מנכ"ל בית החולים סורוקה, יחליף את נועז בר ניר שהתפטר בחודש שעבר אחרי שנה בלבד בתפקיד.

יו"ר הדירקטוריון אלי אדמוני, אמר כי "פרופ' דודסון הוא אחד המנהלים הבכירים ביותר במערכת הבריאות בישראל. בכל תפקידיו הקודמים הביא להתקדמות יוצאת דופן תוך שימת דגש על איכות רפואית בלתי מתפשרת, חדשנות, טיפוח וקידום הצוותים הרפואיים. אני בטוח כי בתפקיד החשוב כמנכ"ל כללית יצעיד את הארגון כולו להישגים רבים, יוביל ויקדם את כללית אל מול האתגרים הניצבים בפניה".

סגן השר, ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) בירך אף הוא על מינויו של דודסון, והוסיף כי הוא "מגיע לתפקיד לא פשוט בתקופה לא קלה ואני בטוח שהוא יוביל את הארגון להצלחות רבות, לטובת מבוטחי הקופה ומערכת הבריאות כולה".

לדברי סגן השר, "קופת חולים כללית היא ארגון בסדר גודל עצום והיא ציר מרכזי במערכת הבריאות. יחד נשתף פעולה לטובת כלל ציבור המטופלים והצוותים הרפואיים במדינת ישראל".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר כי "פרופ׳ דודסון הוא האיש הנכון בזמן הנכון. לדודסון היכרות רבת שנים עם המערכת על כל מורכבותה. אני בטוח כי הוא ידע להוביל את הארגון באתגרים הרבים הצפויים בשנים הקרובות. אני מאחל לו הצלחה מלאה בתפקידו החדש והוא ימצא במשרד הבריאות ובהנהלה שלה שותפים לשיפור המערכת".

סגן שר הבריאות, ליצמן ומנכל המשרד בר סימן טוב בירכו גם את חברי דירקטוריון כללית ואת יור דירקטוריון הכללית אלי אדמוני על תהליך הבחירה המהיר והענייני.

כפי שפורסם לראשנה בדבר ראשון, דודסון וראש אגף תקציבים באוצר לשעבר אמיר לוי היו המועמדים הסופיים לתפקיד. כשבר ניר מונה לתפקיד נשמעה ביקורת בתוך הקופה מצד ועדי העובדים שלחצו על כך שגורם בתוך הארגון יקבל את התפקיד, ולא המנכ"ל האחרון שאמנם עבד בעברו בכללית, אך הגיע לתפקיד הנוכחי מבחוץ. לפיכך גורמים במערכת העריכו כי דודסון – איש רפואה וניהול שצמח בתוך הקופה, כשניהל עד לאחרונה את בית החולים הגדול ביותר שלה – הוא המועמד המוביל, שכן מינוי שלו לא צפוי לגרור התנגדות בתוך הקופה וגם מחוצה לה.

בר ניר (53) החליט לפרוש מתפקידו לאחר תקופה קצרה מאוד בתפקיד. הוא כיהן בעבר כסמנכ"ל כספים בקופה, וכן שימש כמנכ"ל משרד התיירות. בתפקידו הקודם היה מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל. הוא החליף את אלי דפס שסיים כהונה של עשור בתפקיד. דפס, שעבר לשמש בתפקיד יו"ר אל על, נחשב למנכ"ל חזק שהצליח למנף את הפעילות בקופת החולים.

במכתב ההתפטרות ששלח בר ניר לדירקטוריון הקופה, הוא נימק את הסיבות שהובילו אותו להחלטה ובראשן – השחיקה בתקציבים המועברים לקופה על ידי המדינה והרגולציה המכבידה. לדבריו, לאור המצב הקיים "אי אפשר לתת לאזרח הישראלי את מה שמגיע לבריאותו. מאז כניסת חוק הבריאות לתוקף ב-1994, נתח הבריאות בהוצאה הלאומית ירד מ-7.9% ל-7.3% בעוד שיעור צרכני הבריאות הכבדים, הקשישים, גדל ב-20%, תוך גידול בהוצאה הפרטית, תופעה שהיא חריגה מאוד יחסית למדינות ה-OECD".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!