דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

תעשיית הזנות / הוארך מעצרם של תשעה חשודים בהפעלת רשת סחר בנשים

עם התפתחות החקירה מתבהר תפקידם של החשודים והחשודות בהפעלת הרשת | בין העבירות הנחקרות: סחר בבני אדם, סרסרות, גרימת עזיבת מדינה לשם זנות והלבנת הון

סחר בנשים למטרות זנות. אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
סחר בנשים למטרות זנות. אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

מעצרם של תשעה חשודים בפרשת רשת הסחר בנשים שנחשפה בשבוע שעבר, הוארך בשנית בבית משפט השלום בירושלים. מעצרה של החשודה המרכזית בפרשה, זרינה בלוב, הוארך בתשעה ימים, כמו גם מעצרם של ולדימיר בלוב ובנם אולג גולדין. מעצרם של ארבעה מהחשודים הוארך בשבעה ימים, ושל שני חשודים נוספים הוארך בשלושה ימים. כלל החשודים הובאו בפני השופטת מיקה בנקי ביומיים האחרונים.

בשלב זה של החקירה, מתבהר יותר מבעבר תפקידם השונה של החשודים ברשת הסחר בנשים. החשודים שמעצרם הוארך אתמול ושלשום, נחשדים כל אחד בנפרד, במילוי תפקידים שונים ברשת הסחר.

אנזלה טרויאנובסקי, המיוצגת על ידי עו"ד אריאל הרמן, נחשדת על ידי המשטרה כמי שממלאת חלק מרכזי בהבאת הנשים לארץ לצורכי העסקתן בזנות. לטענת עורך דינה, טרויאנובסקי מסרה בחקירה כי היא דיברה עם אישה או שתיים שאמורות להגיע לישראל, אך לא החזיקה מקום לצורכי זנות, ולא ניהלה אחד כזה. השופטת בנקי מבית המשפט השלום בירושלים אמרה כי המשטרה הציגה בפניה חומר חקירה חדש שממשיך ומבסס את החשדות בפרשה ואת מה שמיוחס לטרויאנובסקי. במהלך החקירה, היא אף הודתה בחלקה בהבאת הנשים ארצה. עוד אמרה בנקי כי מסוכנותה של טרויאנובסקי נלמדת מתוך העברות המיוחסות לה, והאריכה את מעצרה בשבעה ימים נוספים.

עוד הוארך מעצרם של בני הזוג מאיה אנייב וניקולאי טרסוב. עורך דינה של אנייב ביקש לשחרר אותה למעצר בית בו תהיה נתונה לפיקוח בנות משפחתה, והזכיר כי היא מצויה בהיריון מתקדם. השופטת מיקה בנקי ציינה כי אמש הציגה המשטרה חומר חקירה נוסף, המחזק משמעותית את החשדות המיוחסים לאנייב, וכי "מהם עולה כי היה לה חלק לא מבוטל ברשת אשר נחקרת בפרשה זו". בנקי האריכה את מעצרה של אנייב בשבעה ימים נוספים, אך ביקשה מהמשטרה להצדיק ימים נוספים אלו ולהמשיך בפעולות החקירה גם במהלך סוף השבוע. גם מעצרו של טרסוב הוארך בשבעה ימים נוספים.

חשודה נוספת הינה אלה לייקין, המיוצגת על ידי עו"ד ריאד חאג'. המשטרה טענה בדיון כי התקיימה התפתחות בעניינה, המחזקת את החשד הסביר נגדה בעבירת סחר בבני אדם. לטענת המשטרה לייקין קשרה את עצמה לעבירות סרסרות, החזקת מקום לשם זנות, ופרסום זנות. עו"ד חאג' טען בדיון כי לייקין הוחזקה במעצר מספר ימים מבלי להיחקר בהם, ושהמשטרה לא ניצלה היטב את ימי המעצר שביקשה, לא חקרה אותה, ובאחת החקירות התעלמה מבקשתה לפגוש עורך דין. השופטת בנקי ציינה כי גם בעניינה של לייקין הוצג חומר חקירה חדש שמחזק באופן משמעותי את המיוחס לה, והאריכה גם את מעצרה בשבעה ימים.

מעצרם של שני חשודים נוספים בפרשה הוארך בשלושה ימים. השופטת בנקי ציינה כי מחומרי החקירה נראה כי מעורבותם ברשת הסחר משמעותית פחות משל האחרים.

כזכור, פרשת רשת הסחר בנשים נחשפה לפני כשבוע. על פי חשדות המשטרה, הרשת ניהלה שמונה בתי זנות בערים ירושלים, חיפה, ואשדוד, והבריחה ארצה נשים מאוקראינה וגיאורגיה לצורך העסקתן בזנות.

המשטרה מאמינה כי חברי הרשת איתרו את הנשים באוקראינה וגיאורגיה על ידי אנשי קשר המתגוררים במדינות אלו. אנשי הקשר פרסמו הצעות עבודה באתרי אינטרנט מקומיים לנשים צעירות, ולאחר שהאחרונות השאירו פרטיהן באתר, הוצעה להן העבודה בישראל. הנשים שאותרו ונמצאו 'מתאימות', תודרכו על פי החשד על ידי בלוב, שדאגה לשלוח איש קשר מישראל שיפגוש את הנשים בחו"ל ויגיע עמן בטיסה לארץ. מיד עם הגעתן ארצה, נאספו הנשים והועברו לאחד משמונה בתי הבושת הפרושים בארץ.

העבירות הנחקרות בפרשה הן סחר בבני אדם, סרסרות, גרימת עזיבת מדינה לשם זנות, החזקת מקום לשם זנות, קשירת קשר לביצוע פשע, והלבנת הון. יש להדגיש כי לא כל החשודים הנחקרים בפרשה בשלב זה ביצעו את כלל העבירות, או מילאו את אותו התפקיד ברשת הסחר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!