דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מנצחת: שחקנית הכדורסל הוותיקה שהתעלתה בזמן בדרך לגמר ה-WNBA

וגם - האצן הקנייתי קונססלוס קיפרוטו איבד את הנעל במהלך ריצת 3000 מ' מכשולים אותה סיים כמנצח | השחקן ששוחרר מהפועל ב"ש וגורם לסערה בליגה הספרדית | ושחקני נבחרת רוסיה ששמו שפם כמחווה למאמן צ'רצ'סוב

סו בירד במדי סיאטל "סטורם" בחצי גמר המערב (AP Photo/Elaine Thompson)
סו בירד במדי סיאטל "סטורם" בחצי גמר המערב (AP Photo/Elaine Thompson)
ליאור ברטל
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצחת עם קלאץ': סו בירד

יאיר צוקר

הפלייאוף הוא בדרך כלל הזמן שבו קורים דברים שעולים על כל דמיון ומראים שבספורט הכל עניין של רצון. במשחק המכריע של סדרת חצי גמר המערב בליגת ה-WNBA, במצב של 2:2 בין סיאטל "סטורם" לפיניקס "מרקורי", ה"סטורם" הגיעו לרבע הרביעי בעמדת נחיתות, אלא שאז החליטה השחקנית הוותיקה סו בירד (37) לקחת את המושכות בידיים. בירד, הידועה כאחת מהשחקניות הווינריות בליגה, עלתה לשחק עם אף שבור וצלפה בזו אחר זו 14 נקודות (מתוך 22 שלה במשחק כולו), כולל שלשה מטורפת בשניות האחרונות כדי לעלות לגמר ה-3 בהיסטוריה שלה ושל סיאטל אחרי ניצחון 84:94. ה"סטורם" ייפגשו בסדרת הגמר את וושינגטון "מיסטיקס", שהעפילה בפעם הראשונה בהיסטוריה לגמר, בדרכן אולי להשבת האליפות לסיאטל.

מנצח עם נעל אחת: קונססלוס קיפרוטו

ליאור ברטל

במהלך ריצת 3,000 מטרים מכשולים בליגת היהלום שנערכת בציריך, איבד האצן קונססלוס קיפרוטו את הנעל ונותר עם נעל אחת. למרות ההתקלה הלא צפוייה, הקנייתי בן ה-23 והאלוף האולימפי מריו 2016, המשיך לרוץ רק עם נעל אחת את ששת הסיבובים האחרונים ואף עקף בקושי רב את סופיאן אלבקאלי בסיום דרמטי מספר מטרים לפני קו הסיום, בדרך לניצחון סוחף.

בסוף התחרות אמר קיפרוטו שדווקא חוסר המזל עם איבוד הנעל גרם לו למוטיבציית שיא במהלך הריצה והביא אותו להחלטה שלא משנה מה, הוא חייב לנצח. לאחר שסיים את המירוץ, הצוות הרפואי חבש לו את הרגל היחפה והחבולה בעקבות החיכוך הרב עם הרצפה ובורות המים במהלך הריצה.

מפסידים בחוזה מינימום: מנהלת הליגה הספרדית

יאיר צוקר

בקיץ שוחרר איסק קואנקה אחרי עונה מאכזבת מאוד בהפועל באר שבע. השחקן החליט שהוא רוצה לחזור ולנסות את מזלו בספרד אבל לא ידע איזו סערה תתחולל בעקבות בחירתו. הנהלת "לה ליגה" סירבה להכיר בחוזהו של הקשר בראוס מהליגה השנייה בספרד בטענה שהיו אי סדרים בחתימה משום שלדבריהם שהשחקן חתם על חוזה בו ירוויח 77,500 יורו בעונה בלבד, השכר המינימלי בליגת המשנה, מה שמעלה את החשד שהוא מקבל חוזה כפול. אלא שקואנקה הגיע על תקן של שחקן חופשי ואף קיבל פיצוי גדול מבאר שבע.

בעקבות המקרה, איגוד השחקנים הספרדי איים בהשבתת הליגה במחזור בו ייערך הדרבי של מדריד בין ריאל לאתלטיקו, בין ה-29 ל-30 בספטמבר. בינתיים השחקן שסומן ככישרון בברצלונה לא משחק באף קבוצה ואולי מתחרט על כך שלא נשאר בישראל.

מנצחים עם הומור ושפם: שחקני נבחרת רוסיה

ליאור ברטל

שחקני נבחרת רוסיה החליטו להפתיע את המאמן סטניסלב צ'רצ'סוב ולחגוג לו יום הולדת 55 במהלך אימוני הנבחרת. לכבוד החגיגה, כל שחקני הסגל שמו על עצמם במהלך אימון הנבחרת "שפמים" כמו זה של המאמן ולבשו חולצות כחולות עם תמונה של המאמן לבוש כאסטרונאוט. בנוסף הם העניקו לו חולצה מיוחדת שמאחוריה המספר 55 ומקדימה תמונה שלו כאסטרונאוט בגלל שיר של הלהקה הרוסית "לנינגרד" בשם "סטס, אתה רק אסטרונאוט". 

לפני תחילת המונדיאל לעגו בתקשורת הרוסית למראה החיצוני שלו ולשפם הנראה כלקוח מסצינת המועדונים של שנות ה-80, הם שנאו את ההסברים שלו ואת חוסר היכולת שלו לבטא רגשות. שחקני עבר רוסים זלזלו בהבנה הטקטית שלו, בגלל שהיה בעברו שוער ולא שחקן שדה.

למרות זאת, צ'רצ'סוב הקשוח הצליח להפוך את התודעה הלאומית ב-180 מעלות. הוא הצליח להוביל נבחרת יחסית מוגבלת עד לרבע הגמר, בו היא הודחה רק בבעיטות העונשין על-ידי קרואטיה החזקה. רוסיה נמצאת כרגע באופוריה שלאחר המונדיאל המוצלח והמאמן הוותיק הפך לרגע קצר לגיבור לאומי האהוב על כולם. תכלס מגיעה לו קצת אהבה, מהמדינה שהתייחסה אליו כאאוטסיידר במשך קרוב ל-55 שנה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!