דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / המתאבק הצעיר בלי הרגליים שנבחר להוביל את הקמפיין של "נייקי"

אייזאה בירד בן ה-10 שנולד ללא רגליים, התפרסם לפני שלוש שנים כשהשתתף בתחרות היאבקות וריגש את כל ארה"ב | כעת הוא כבר מצליח להפיל יריבים בזה אחר זה ובקרוב יופיע לצד ספורטאים גדולים בקמפיין החדש של "נייקי"

אייזאה בירד מתחרה בתחרות היאבקות (AP Photo/Frank Franklin II)
אייזאה בירד מתחרה בתחרות היאבקות (AP Photo/Frank Franklin II)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בפרסומת החדשה של חברת "נייקי", לכבוד חגיגות 30 השנה לסלוגן המפורסם "just Do It", מופיעים חלק מהספורטאים הגדולים בעולם היום, ביניהם לברון ג'יימס, סרינה ויליאמס, שקים גריפין קולין קאפרניק ורבים נוספים. לצד הכוכבים הגדולים בנייקי בחרו לתת את הבמה  גם למספר ספורטאים מעוררי השראה לא מוכרים, ביניהם גם הילד בן ה-10 אייזאה בירד.

בשנת 2015 הצליח אייזאה בירד בן ה-7 לרגש אומה שלה במהלך כתבה של רשת הספורט ESPN. הכתב תום רינאלדי חשף בתקשורת האמריקאית את סיפורו הייחודי של אייזאה בירד הצעיר. למספר רגעים בירד הפך לדמות מעוררת השראה. בשנת 2017 שוב הוא חזר לתודעה הספורטיבית בעקבות כתבה מצולמת שעשו אליו ברשת ABC.

בירד נולד ללא שתי רגליו. למרות זאת, הוא מתעקש לחיות חיים רגילים ולהנות מכל מה שהחיים מציעים לו.  הוא חי בעיירה בקליפורניה בשם לונג ביץ' והכי אוהב להשתתף בפעילות ספורטיבית. הוא גולש, משחק כדורגל, משחק פוטבול אמריקאי ושוחה. הוא עושה את כל הדברים הללו בצורה מעוררת השראה, שמראה על האופי המיוחד שלו.

סוג הספורט שבירד הכי אוהב הוא האבקות. בירד מתחרה מ-2017 באחת מקבוצות ההיאבקות של לונג ביץ' והתחרה במסגרת הטורנירים האזורים מול ילדים בני גילו. בירד מתגבר על הקושי הפיזי גופני ומצליח להעמיד סטטיסטיקה מדהימה של 27 ניצחונות מול 12 הפסדים במהלך התחרויות.

בראיון לרשת ABC מספר הילד השאפתן מה גורם לו לנצח את יריביו באופן כל כך מרשים בתחרויות: "אני אומר לעצמי שאין לי תירוצים. אני יכול לעשות את זה ואני פשוט עושה את זה וממשיך להתאמן ולהתאמן. אם יום אחד אני מפסיד. אז אני פשוט חוזר להתאמן ולהתאמן עד שאהפוך לטוב יותר".

בירד הצעיר חייב הרבה מן האמונה העצמית היכולת להתחרות ולהמשיך לנצח למאמנו מיגל רודריגז. "הוא אומר לי, לא משנה מה. אתה עדיין יכול לעשות את כל הדברים שהילדים האחרים יכולים לעשות. אין תירוצים. לא משנה מה. תמשיך לעשות את מה שאתה עושה. תהנה, זה הדבר הכי חשוב".

המאמן שלו מיגל רודריגז הוא יותר מסתם מאמן, כאשר בירד היה בן חמש הפגישה מנהלת הבית ספר בין שניהם. באותה התקופה אביו של בירד היה יוצא ונכנס לכלא, שני הוריו הואשמו מספר פעמים באלימות ואימו ברחה מהבית וחיה עם בירד הקטן במקלט מחסה. רודריגז התאהב בילד הקטן והמקסים והחליט להציע לאימו לקחת אותו לביתו, שיתגורר איתו עד שהיא תסדר מחדש.

בארבע השנים האלו הפך בירד לבן בית והצטרף לקבוצת ההיאבקות שהקים רודריגז בשם "הגלדיאטורים". רודריגז וקבוצת ההאבקות הפכו למשפחה החדשה של בירד הצעיר.  אמו ברנאדט הופטון סיפרה בראיון ל- ESPN "כל הבנים האלו בקבוצת ההאבקות הם כמו אחיו הגדולים. הם בונים אותו, הם בונים אחד את השני. אלו הם יסודות נהדרים".

המאמן רודריגז מספר באותה הכתבה: "הוא אומר לי – 'מאמן, יהיו לי ילדים! המאמן, אני אלך לקולג'! המאמן, אני יהיה מורה! המאמן, אני רוצה להיות שוטר'. אני פשוט רוצה לגרום לאייזאה להרגיש כמו ילד רגיל. לעזור לו פשוט להשתלב".

גם היום סיפור חייו הספורטיבי של הילד בן ה-10 ממשיך להעניק השראה יוצאת דופן לצד ספורטאים פורצי דרך נוספים בספורט האמריקאי. הבחירה של חברת הלבשה "נייקי" בו כאחד מהספורטאים מעוררי השראה לפרסום המותג, ימשיך את סיפור סיפורו המדהים של המתאבק הצעיר מלונג ביץ' קליפורניה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!