דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

התקווה הכחולה / עוד קבוצת אוהדים בדרך? מוטי קקון הצטרף לעמותת אוהדי הפועל פ"ת

כשאחד ממועדוני הפאר של הכדורגל הישראלי מתקרב לפירוק, זה הרגע של האוהדים לעלות למגרש | האוהדים בעמותת "הכחולה" מגייסים חברים כדי לרכוש את הקבוצה במודל ה-50+1, ובדרך מובילה מבצע להוזלת מחירי הכרטיסים

אוהדי הפועל פתח תקווה (צילום: Little Savage / ויקיפדיה).
אוהדי הפועל פתח תקווה (צילום: Little Savage / ויקיפדיה).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הפועל פתח תקווה, אחד המועדונים המפוארים בכדורגל הישראלי הנמצא כיום במאבק על חייו, קיבלה בשבוע האחרון זריקת עידוד מורלית עם הצטרפותו של אחד מסמליה הגדולים של הקבוצה, כדורגלן העבר מוטי קקון. "העיט" (כינוי של קקון בקרב האוהדים) הצטרף כחבר ה-505 לעמותת האוהדים "הכחולה", ניסיון מעורר השראה להחיות מחדש את הקבוצה במודל חדש.

בעבר הפועל פ"ת נהנתה מתקופת זוהר נפלאה, והיא אף מחזיקה בשיא של חמש אליפויות רצופות בשנות השישים, אך כיום עתידה לוטה בערפל. בעקבות בעיות כלליות שפקדו את הקבוצה בשנים האחרונות ירדה הקבוצה לליגה הלאומית ובעונה שעברה הכריזה על כניסה לתהליך פירוק, בעקבותיו מונה המפרק הזמני עו"ד יצחק יונגר, שמנהל את הקבוצה עד אשר ימצא רוכש. ועל המועדון הוטל עונש של פתיחת העונה עם הורדה של 11 נק'.

התקווה לפריחה מחודשת של מועדון הפאר בדימוס נמצאת בידיים המסורות של חברי עמותת אוהדי הפועל פתח תקווה (הכחולה) שמוטרדים עמוקות ממצבה הקשה של הקבוצה היקרה ללבם עמותת הכחולה שואפת לקחת בעלות על המועדון מהמפרק הזמני ומחכה לפתיחת המכרז לרכישת המועדון, ובינתיים ממשיכה להתחזק, במטרה להחיות מחדש את הקבוצה ולהחזיר את האוהדים למלא את היציעים.

מיום הקמתה הצטרפו לעמותה מעל ל-800 חברים וכיום מספר החברים הפעילים עולה על 500. ביום חמישי כאמור הצטרף למאמץ גם גם חלוץ העבר מוטי קקון. בסרטון שהופץ בדף הפייסבוק של העמותה סיפר קקון כי "הפועל פתח תקוה תמיד הייתה חלק ממני ולכן ההחלטה הראשונה שקיבלתי לקראת השנה החדשה היא להצטרף לעמותת הכחולה, כי אני מאמין שהיא העתיד של המועדון". הצטרפותו של כוכב העבר ואחד השחקנים המזוהים ביותר עם הפועל פ"ת, הוא עוד צעד חשוב של העמותה לכיבוש ללבות האוהדים של המועדון ולצרף אותם לתהליך.

החלטה חשובה נוספת שבחרו בעמותת "הכחולה" להוביל בתחילת העונה, היא לסייע בשיווק מכירת מנויים לסיבוב ה-1 במחירים לכל כיס, 200 שקלים בלבד לכל משחקי הסיבוב הראשון. בשבועיים נמכרו למעלה מ-400 "מנויי כחולה" למשחקי הקבוצה. החשיבה החברתית של אוהדי פ"ת בולטת מול המגמה הצורמת בכדורגל הישראלי, לעלות העונה את מחירי הכרטיסים בצורה מזלזלת ולא מתחשבת באוהדי הכדורגל הישראלי.

בצעד חכם מינתה הקיץ הפועל פ"ת את אחד המאמנים הצעירים המבריקים של הכדורגל הישראלי מסאיי דגו. בהובלת המאמן המצוין הקבוצה פתחה בצורה נהדרת את העונה, ונמצאת במומנטום מצוין. אחרי שני ניצחונות משני משחקים הורידה את 11- הנקודות אתם החלה את העונה ל5- בלבד.

העמותה מעוניינת לפעול במודל הבעלות המבוסס על "חוק ה-50+1" שפועל בהצלחה במספר מדינות באירופה, לפיו המועדון וחבריו ישמרו לעצמם 50% בתוספת מניה אחת ויבחרו את הנציגים שלהם בהנהלה. 50 האחוזים הנותרים יכולים להימכר לאנשי עסקים ו/או חברות עסקיות פרטיות. המודל הזה הביא למצב שמועדונים רבים באירופה הצליחו לגייס שותפים עסקיים וספונסרים, ובעקבות כך גם להכניס אנשי עסקים ואנשי מקצוע למערכת.

אם עמותת האוהדים של הפועל פ"ת, תזכה לרכוש בסופו של דבר את המפתחות לבעלות על הקבוצה היא תהפוך לקבוצת האוהדים השמינית שפועלת בליגות הכדורגל הישראליות לצד מכבי עירוני אשדוד, הפועל אשדוד, מכבי קביליו יפו, הפועל קטמון ירושלים, הפועל רובי שפירא חיפה ובית"ר נורדיה ירושלים ובני יצ'אלאל רחובות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!