דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ליגת האומות / הפסד לישראל באלבניה במשחקו הראשון של אנדי הרצוג כמאמן

נבחרת ישראל פתחה את הופעתה הראשונה בליגת האומות עם מאמן חדש ותקוות חדשות, אך חוסר מזל וחוסר תרגול לשיטה החדשה של המאמן האוסטרי הביאו להפסד 1:0 לאלבניה. הנבחרת תקווה לתוצאה טובה יותר מול סקוטלנד

נבחרת ישראל מפסידה 0:1 באלבניה, ליגת האומות. (באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)
נבחרת ישראל מפסידה 0:1 באלבניה, ליגת האומות. (באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הקדנציה של הצוות האוסטרי בראשות המאמן אנדראס הרצוג והמנהל הטכני ווילי רוטנשטיינר בנבחרת ישראל נפתחה בהפסד כואב. הנבחרת פותחת אמש (שישי) ברגל שמאל את ליגת האומות והפסידה במשחקה הראשון בטורניר החדש לאלבניה בתוצאה 1:0 באצטדיון ארנה אלבאסן, משער של טאולנט ג'אקה בדקה ה-55. ביום שלישי תפגוש הנבחרת את צפון אירלנד בבלפסט למשחק ידידות.

מהלך המשחק

הנבחרת של הרצוג עלתה במערך חדש של 2-5-3. ההזדמנות הראשונה הייתה של ישראל, כאשר מונס דאבור בעט מהרחבה, ניסו קפילטו המשיך, אבל השוער האלבני סטרקושה, קלט על הקו. בדקה ה-31 הזדמנות כפולה לישראל, בירם כיאל החמיץ מול סטרקושה מקרוב, זהבי בעט את הריבאונד מחוץ לרחבה ושוב השוער האלבני עצר. בדקה ה-40 זהבי חילץ כדור מסטרקושה, ניסה לשפר זווית אבל מעד והכדור הורחק.

במחצית הראשונה ישראל הייתה טובה יותר למרות יתרון ברור בהחזקת הכדור של אלבניה 62% מול 38% ישראלים. במסירות האלבנים הובילו ב-356 מול 195 בלבד. למרות זאת, ישראל הייתה מסוכנת יותר ומותאמת יותר למקומה בכדורגל העולמי.

המחצית השנייה נפתחה וכבר בדקה ה-47 סימן ערן זהבי שהוא לא יכול להמשיך והוחלף בתומר חמד. בדקה ה-55 הגיע השער האלבני, טאולנט ג'אקה בעט חזק לפינה מחוץ לרחבה וכבש, 0:1 לאלבניה. בדקה ה-72 מונס דאבור שלח בעיתה מסוכנת מ-19 מטרים, שנהדפה לקרן. מנור סולומון הצעיר והכישרוני שעלה כמחליף בדקה ה-72 להופעת הבכורה, הרים את כדור הקרן שהסתובב ופגע בקורה והחוצה. בסיום, 0:1 לאלבניה.

נבחרת ישראל לאחר ההפסד לאבניה במסגרת ליגת האומות (ההתאחדות לכדורגל בישראל)
נבחרת ישראל לאחר ההפסד לאבניה במסגרת ליגת האומות (ההתאחדות לכדורגל בישראל)

 

המאמן אנדי הרצוג, עלה עם מערך חדש בנבחרת הישראלית של 2-5-3. אחד הדברים שבלטו לרעה במשחק הנבחרת, הוא חוסר ההיכרות שלו עם השחקנים הישראלים וחוסר ההיכרות שלהם עם השיטה החדשה ומה המיקום של כל שחקן בתוכה. 

לעומת זאת החלטה ללכת עם השוער הישראלי הטוב בשנים האחרונות, הייתה נכונה. גיא חיימוב היה מצויין בשער והציל את ישראל מספר פעמים מספיגה. שלישיית הבלמים הציגה משחק חלש, כאשר ניסו קפילוטו בלט בחוסר הצלחה להתמודד עם הרמה הגבוהה, בלם הפועל חיפה איבד פעמיים את השחקן שלו שהוביל להזדמנויות מסוכנות של האלבנים ונכשל להרחיק את הכדור שהפך לשער הניצחון.

שני המגנים ההתקפיים של הנבחרת, אלי דסה וטאלב טוואטחה, התקשו להבין את המיקום הגנתי שלהם והמעבר מלהיות שחקני הגנה לשחקני קו. ההתקפות לרב החלו דרכן, אך שניהם לא ידעו לנצל את הכדורים הרבים להגבהות או לכניסה מסוכנת לרחבה.

למרות ההפסד, הנבחרת של הרצוג היא נבחרת ישראל שמשחקת כדורגל נכון ומותאם ליכולות השחקנים. נבחרת שמשחקת כמו קבוצת תחתית הליגות חזקות ממנה מול יריבות טובות ממנה, נבחרת שנלחמת על כל כדור, מתגוננת ועוקצת עם מתפרצות קטלניות, נבחרת שלא מחזיקה בכדור ונותנת לנבחרת מולה להתמסר בלי הפסקה. נבחרת ישראל מבורכת בקשרים הגנתיים חזקים וקשרי 50/50 וגם בשלושה חלוצים מגוונים שהם הכוכבים הגדולים של הכדורגל הישראלי בשנים האחרונות.

כעת, ישראל תצטרך להתחיל את תהליך ההכנה שלה, השחקנים יצטרכו ללמוד את מקומם החדש במגרש ואילו הצוות האוסטרי יצטרך להכיר לעומק יותר את שחקני הכדורגל הישראלי, כדי להרכיב בצורה מדויקת יותר את סגל הנבחרת במשחקים הבאים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!