דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אופנה

מוסר ואופנה / תקדים: בשבוע האופנה בלונדון לא יוצגו פריטים מפרוות בעלי-חיים

אירוע האופנה בלונדון, אחד המרכזיים בעולם האופנה, פורץ דרך בהכרזתו כי לא יוצגו מוצרי פרווה | יותר מכך, ההחלטה על ההימנעות מפרווה הגיעה בכלל מהמציגים שמבינים את הביקורת ההולכת וגוברת בציבור

תצוגת אופנה בשבוע האופנה בלונדון. ארכיון (shutterstock)
תצוגת אופנה בשבוע האופנה בלונדון. ארכיון (shutterstock)
מור הופרט
מור הופרט
סביבה ואופנה
צרו קשר עם המערכת:

שבוע האופנה בלונדון יתקיים בשבוע הבא והמתח והציפייה לקולקציות החדשות של מותגי האופנה המובילים נמצא בשיאו. אבל דבר אחד ניתן לומר כבר עכשיו: פרווה לא תראו על המסלול. אתמול (שישי) הודיעה מועצת האופנה הבריטית, שמארגנת את שבוע האופנה, כי סקר שביצעה בין כלל המעצבות והמעצבים המציגים בתערוכה חשף שאף אחד מהם לא ישתמש בפרווה בעיצוביו. בכך יהיה זה שבוע האופנה המרכזי הראשון שיהיה ללא פרווה. בתוך כך, רק יום קודם לכן הודיע מותג האופנה היוקרה הבריטי המוביל "ברברי" (Burberry), הידוע במעילי הגשם האייקוניים שלו, כי יחדול משימוש בפרווה במוצריו. הודעת המותג הגיעה לאחר ביקורת קשה שחטף לאחר שפרסם כי השמיד מוצרים בשווי 37.8 מיליון דולר שנותרו במלאי.

שבוע האופנה בלונדון שיתקיים בין התאריכים 14 ל-18 לחודש, נחשב לאחד מארבעת השבועות המרכזיים בתעשיית האופנה לצד ניו יורק, פריז ומילאנו ויציגו בו מותגים ומעצבים מהמובילים בתעשייה הבריטית והעולמית כגון ברברי, סטלה מקרטני ואחרים. כאמור, היעדר פרוות בעלי חיים על מסלול התצוגה לא נובעת מאיסור של מארגני שבוע האופנה, אלא מהחלטת המעצבים להימנע מכך בעיצובם ולהשתמש בתחליפים סינטטיים. "תוצאות הסקר משקפות שינוי תרבותי המבוסס על האידיאלים והבחירות שעשו המעצבים, מותגים בינלאומיים והציבור", נכתב בהודעת המועצה.

פרווה בשימוש גוצ'י (צילום: FashionStock.com / Shutterstock.com)
פרווה בשימוש גוצ'י (צילום: FashionStock.com / Shutterstock.com)

עוד נכתב בהודעה כי "מועצת האופנה הבריטית תומכת ביצירתיות של המעצבים ותשמור על דיאלוג פתוח עם התעשייה, מהמעצבים לתקשורת, חנויות הקמעונאות, גורמים עסקיים, הממשלה ומותגים גלובליים, ותעודד את המעצבים לעשות החלטות אתיות בבחירת חומרי הגלם ושרשרת האספקה". החלטתם של המעצבים הבריטיים מצטרפת ללא מעט בתי אופנה ומותגים שחדלו מלהשתמש בפרווה במוצריהם כדוגמת קלווין קליין שהוציא את הפרווה ממוצריו כבר ב-1996, ראלף לורן, טומי הילפיגר וג'ורגיו ארמני. רק בשנה האחרונה הודיעו ורסצ'ה וגוצ'י כי גם הם יחדלו משימוש בפרווה.

חשוב להדגיש כי אמנם הבחירה לחדול משימוש בפרוות בעלי חיים הנועדה לחסוך את הסבל של בעלי החיים שגדלים בתנאים קשים ולבסוף מומתים אך רק בשביל פרוותם הינה החלטה חשובה מבחינה אתית ומוסרית, אך מבחינה אקולוגית היתרונות לכך שנויים במחלוקת, משום שהתחליפים למוצרי פרווה ועור מבוססים ברובם על פלסטיק שהינו תוצר של דלק מאובנים והפקתו דורשת אנרגיה רבה ואינו מתכלה. נקודה נוספת היא התחליפים הסינטטים נוטים להיות פחות עמידים ולהישמר הרבה פחות זמן מפרווה ועור מבעלי חיים דבר היוצר ייצור וצריכה מוגברים.

הפגנה נגד שימוש בפרווה באופנה מול שבוע האופנה בלונדון. ספטמבר 2017 (Elena Rostunova / Shutterstock.com)
הפגנה נגד שימוש בפרווה באופנה מול שבוע האופנה בלונדון. ספטמבר 2017 (Elena Rostunova / Shutterstock.com)

כאמור, יום קודם להודעת מועצת האופנה הבריטית חשף מנכ"ל ברברי, מרקו גובטי, בראיון לאתר ביזנס אוף פאשן (Business of Fashion) כי המותג יפסיק להשתמש בפרווה. בנוסף התחייב המנכ"ל כי החברה תפסיק את השימוש בפרקטיקת השמדת עודפי מלאי הנפוצה בקרב מותגי אופנת עילית, המעדיפים להשמיד ולשרוף עודפי מלאי שלא הצליחו למכור, זאת במטרה לשמור על עליונות המותג ויוקרתו ולמנוע מהמוצרים להימכר בזול או להגיע לחנויות יד שנייה.

הודעת ברברי מגיעה בעקבות ביקורת קשה שספגה ברשתות החברתיות ומצד צרכנים רבים בחודשים האחרונים לאחר שחשפה ביוני האחרון כי השמידה עודפי מלאי בשווי 37.8 מיליון דולר בשנה האחרון. בחמש השנים האחרונים השמידה החברה מוצרים בשווי של מעל 136 מיליון דולר.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!