דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אברה מנגיסטו

בשנה הבאה בירושלים? / שנה נוספת חלפה ואברה מנגיסטו עדיין לא שב הביתה

"אנחנו מתגעגעים אלייך מאוד ורוצים לאחל לך שנה טובה בתקווה שהשנה הזאת תשתחרר משבי ארגון הטרור חמאס", כתב אילן, אחיו של מנגיסטו, בעמוד הפייסבוק בערבית "אלמונסק" | זהו ערב ראש השנה החמישי בו תציין משפחת מנגיסטו את החג ללא בנה

שי ניר

"אנחנו מתגעגעים אלייך מאוד ורוצים לאחל לך שנה טובה בתקווה שהשנה הזאת תשתחרר משבי ארגון הטרור חמאס". כך אמר אילן מנגיסטו, אחיו של אברה מנגיסטו, אזרח ישראלי השבוי בידי ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה היום בדף הפייסבוק בערבית "אלמנוסק" המנוהל על ידי מתאם פעולות הממשלה בשטחים. מנגיסטו הוסיף: "בשנה הבאה נחגוג יחד כאן בבית, עם אמא ואבא וכל המשפחה, כולנו כבר רוצים לחבק אותך״. זהו ערב ראש השנה החמישי בו משפחת מנגיסטו תציין את השנה החדשה בלי בנה השבוי בידי חמאס מזה ארבע שנים.

עוד הפנה מנגיסטו מסר ישיר לתושבי רצועת עזה, ואמר להם כי שיפור מצבם הכלכלי תלוי בהשבת אחיו ושאר השבויים והנעדרים המוחזקים בעזה: ״לתושבי עזה שצופים בי עכשיו, חשוב לי שתדעו שאני יודע שהמצב הכלכלי שלכם קשה, אבל רק אחרי שאחי יחזור הביתה בשלום, תוכלו לחיות במציאות טובה יותר״.

דיון בועדת החוץ והבטחון עם הוריו של אברה מנגיסטו (צילום: דוברות הכנסת / נעם ריבקין פנטון).
דיון בועדת החוץ והבטחון עם הוריו של אברה מנגיסטו (צילום: דוברות הכנסת / נעם ריבקין פנטון).

בתקופה האחרונה משפחות החיילים והאזרחים השבויים בידי החמאס החריפו את הטונים במחאה על כך שממשלת ישראל לא עושה די לשחרור יקיריהן. משפחות שאול, גולדין, מנגיסטו ואבו גנימה, ערכו בתחילת אוגוסט מסיבת עיתונאים משותפת על רקע הדיווחים על ההתקדמות במגעים להסכם הסדרה אזורי ובינלאומי בעזה במחאה כי על כך שבניהם לא כלולים בהסדרה. "הגעגועים ואי הוודאות לגבי גורלו של בננו ומשבר האמון הקשה של בעלי בממשלת ישראל, כחודשיים לפני מותו נפגשנו עם ראש הממשלה נתניהו והוא צעק עלינו והטיח בנו האשמות. הוא כינה אותנו שקרנים", אמרה  אז זהבה שאול אימו של אורון ז"ל והוסיפה: "עד לפגישה זו, הרצל נתן אמון מלא במערכת והאמין להבטחות של ראש הממשלה. פגישה זו הייתה עבורו הקש ששבר את גב הגמל. לפני מותו השאיר הרצל בידי את צוואתו – לא להאמין יותר להבטחות ולעשות כל שביכולתנו להשיב את אורון הביתה".

שמחה גולדין, אביו של הדר אמר: "איבדתי את הנאיביות שלי כשראש הממשלה נתניהו סגר, מבחינתו, לפני ארבע שנים את צוק איתן והשאיר את הדר ואורון ברפיח וסג׳עיה. איבדתי את התמימות שלי כשנתניהו חתם הסכם עם ארדואן, שהשפיל את חיילי השייטת והכניס סחורות במיליארדים לעזה, והחליט ברגע האחרון להוציא ממנו את התנאי המקדים למהלך שהיה החזרת החיילים והאזרחים".

לפני כחודש משפחת מנגיסטו, פעילים ותושבי אשקלון ציינו את יום את הולדתו ה-32 של מנגיסטו תחת הכותרת 'אין מי שיכבה את הנרות' וביקשו מאזרחי ישראל לאחל לאברה איחולים לכבוד יום ההולדת בפייסבוק, עם ההאשטג #ברכותיוםהולדת_לאברה.

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!