דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אלון חסן

פרשת אלון חסן / אלון חסן עתר לעליון כנגד היועמ"ש, פרקליט המדינה ופרקליט מחוז דרום

מי שהיה יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד וזוכה מכל אשמה בתיק שהתנהל נגדו בגין קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים - עותר בגין הערעור שהגישה פרקליטות המדינה נגד זיכויו

יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד לשעבר אלון חסן (צילום: פלאש 90 | שי ניב).
יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד לשעבר אלון חסן (צילום: פלאש 90 | שי ניב).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

אלון חסן, לשעבר יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, עתר לבית המשפט העליון כנגד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט; פרקליט המדינה, שי ניצן ופרקליט מחוז דרום, עמיחי חביביאן, ששימש כתובע בתיקו.

אלון חסן ודוד חסן הגישו אתמול (רביעי) עתירה לבג"ץ, כנגד פרקליטות המדינה, בגין הערעור שזו הגישה נגד זיכוייהם של השניים בבית המשפט המחוזי. את אלון חסן מייצגים עורכי הדין חן הולנדר ואשר אוחיון. את דוד חסן מייצגת עורכת הדין לילך ליה אלמגור.

קו ישיר ורצוף מחבר בין אופן ההתנהלות הפוגעני בעותרים שגרמה פרקליטות מחוז דרום עד למתן פסק הדין המזכה בבית המשפט המחוזי, לבין ההחלטה על הגשת הערעור החריג, חסר התקדים, נשוא עתירה זו

כזכור, במרץ האחרון זוכה חסן מכל האישומים נגדו בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, זאת לאחר שהפרקליטות האשימה אותו בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. גם דוד חסן זוכה מכלל האישומים נגדו. במאי האחרון, ערערה הפרקליטות לבית המשפט העליון כנגד הזיכוי מסעיפי המרמה והפרת האמונים.

בעתירה שהוגשה אתמול, נטען כי הערעור הוגש גם, "משיקולים לא ענייניים". עתירה, החלטת הפרקליטות לערער על זיכויו של חסן מכונה כ"החלטה חסרת תקדים", ומוזכר כי "עוול גדול נעשה למשיבים באופן ניהול החקירה נגדם וממילא בהעמדתם לדין על בסיס חקירה לא הוגנת בעליל. עוול נוסף נגרם להם בשל אופן ניהול ההליך הפלילי נגדם על ידי פרקליטות מחוז דרום, שפעלה בשיתוף פעולה הדוק לאורך כל ניהול ההליך ביחד עם פרקליטות המדינה". עוד נכתב כי "לא ניתן להימנע מהמסקנה המצערת שמדובר בהתנהלות שערורייתית שחייבת להדאיג כל אזרח שוחר צדק בישראל".

פרקליט המדינה שי ניצן והיועמ"ש אביחי מנדלבליט (צילום: תומר ניוברג/פלאש90)
פרקליט המדינה שי ניצן והיועמ"ש אביחי מנדלבליט (צילום: תומר ניוברג/פלאש90)

בסיום העתירה נכתב כי "קו ישיר ורצוף מחבר בין אופן ההתנהלות הפוגעני בעותרים שגרמה פרקליטות מחוז דרום עד למתן פסק הדין המזכה בבית המשפט המחוזי, לבין ההחלטה על הגשת הערעור החריג, חסר התקדים, נשוא עתירה זו".

על פי העתירה, הגשת הערעור על ידי הפרקליטות נגועה בפגם ערכי של התנהלות בחוסר הגינות כנגד חסן – "פגם שכרוך בקבלת החלטה כל כך קריטית תוך שימוש לרעה בסמכות השלטונית מתוך רצון להציל את כבודה של הפרקליטות עצמה".

בעתירה, הזכיר חסן את הביקורת אותה העביר שופט בית המשפט המחוזי, יואל עדן, על התנהלות הפרקליטות כנגד חסן כאשר זיכה אותו.

עתירה זו אינה הצעד הראשון בו נוקט חסן לאחר זיכויו כנגד הגופים שהעמידו אותו לדין. במאי האחרון, הגיש חסן תלונה נגד הפרקליטים שתבעו בתיקו, וטען בין היתר כנגד כך שחוקריו התעלמו מזיהום החקירה על ידי ערן מלכה, כי הטענות נגדו לא גובו בראיות וכי התביעה נקטה שימוש בעדי שקר. בחודש יוני, הגיש חסן תלונה למפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, בבקשה לפתוח בחקירה פלילית כנגד מוטי דהן, אז בעליה של חברת "אמקו ים", ואלדד וקסמן, אז סמנכ"ל תפעול בנמל, בחשד לביצוע עבירות פליליות. לטענת חסן, יש לחקור את דהן בחשד למתן שוחד, עדות שקר ושיבוש מהלכי משפט, ואת וקסמן בחשד לקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד ושיבוש הליכי משפט. חסן ביקש מאלשיך לפתוח בחקירה פלילית ללא כל דיחוי כנגד השניים, והדגיש כי במהלך משפטו עלו ממצאים ברורים לחשד לביצוע עבירות של מתן שוחד מצד דהן אל וקסמן, אז מנהל בכיר בנמל אשדוד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!