דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ירושלים

המחליף של אלשיך / הצועדים שנדקרו במצעד הגאווה בירושלים, דורשים: לא למינוי משה אדרי

ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי היה מפקד מחוז ירושלים בזמן המחדל מצעד הגאווה בירושלים בשנת 2015, בו דקר למוות ישי שליסל את הנערה שירה בנקי ז"ל | ששת השורדים שיגרו מכתב: "דורשים שמועמדותו של אדרי תוסר לאלתר"

מצעד הגאווה בירושלים 2013. צילום: שרה שומן/ פלאש 90
מצעד הגאווה בירושלים 2013. צילום: שרה שומן/ פלאש 90
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

שישה צועדים וצועדות שנדקרו על ידי ישי שליסל במצעד הגאווה בירושלים לפני 3 שנים, שלחו אמש (חמישי) מכתב כנגד מינויו של ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי למפכ"ל המשטרה. אדרי כיהן כמפקד מחוז ירושלים בשנה בה התקיים הפיגוע במצעד, ובעקבות התנהלות המשטרה נרשמה לו הערה פיקודית על ידי הוועדה שחקרה את המחדל במצעד.

מכתב השורדים מוען אל ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר לביטחון פנים גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה הנוכחי רוני אלשיך, ויו"ר הוועדה המייעצת למינוי בכירים, שתדון במינוי המפכ"ל החדש, השופט בדימוס אליעזר גולדברג.

גלעד ארדן ורוני אלשיך (צילום ארכיון: יונתן זינדל/ פלאש 90).
גלעד ארדן ורוני אלשיך (צילום ארכיון: יונתן זינדל/ פלאש 90).

"אנו פונים אליכם ערב קבלת החלטות גורליות בדבר זהותו של המפקח הכללי הבא של משטרת ישראל", כתבו, "על מנת להזכיר לכם את תפקידכם וחובתכם להביא בחשבון, בין היתר, את אחריותו של ניצב אדרי לאחד המחדלים החמורים והמבישים ביותר של משטרת ישראל בשבעים שנות קיומה. מחדל שעלה בחייה של שירה בנקי ז"ל בת ה-15, ולנו בפציעות בגוף ובנפש".

דורשים שמועמדותו של אדרי תוסר לאלתר

עוד נכתב כי "לפני מעט יותר מ-3 שנים, על אף כל סימני האזהרה, המודיעין והידע המוקדם, אפשרה משטרת ירושלים בראשותו של ניצב אדרי לרוצח לבצע את זממו", וכי "עם העלאת שמו של ניצב אדרי כמועמד לפיקוד על משטרת ישראל כולה, אנו פונים אליכם ודורשים שמועמדותו של אדרי תוסר לאלתר".

לפי השורדים, "מפקד מחוז שכשל כשל פיקודי כה חמור ונושא באחריות אישית לרצח מיותר של נערה, לא ראוי להיות מפכ"ל". על הכישלון באבטחת המצעד, לו היה אחראי גם אדרי, אמרו השורדים כי "מדובר במחדל פיקודי. כשל בביצוע תפקידו, במובן הבסיסי והעמוק ביותר של המושג. לא נפל במר אדרי רבב ערכי או מוסרי, והוא יכול להמשיך לכהן בתפקידים ציבוריים כאוות נפשו. אלא שלא יעלה על הדעת שהוא ימונה להיות "השוטר מספר 1" ומפקדם של כל שוטרי ישראל, אחרי שכשל באופן כה חמור כמפקד וכשוטר".

בסיום, כתבו השורדים כי "קבלת אחריות ונשיאה בהשלכות הן הבסיס לתרבות ארגונית בריאה ולקבלת אמון הציבור – שניים מהמרכיבים החסרים למשטרת ישראל היום יותר מאי פעם. אנא מכם, תנו לציבור הישראלי ולשוטרי משטרת ישראל להבין שמעשים ולמחדלים יש תוצאות, ותנו את המושכות למי שעדיין לא הוכיח שהוא לא מתאים לאחוז בהן".

כזכור, אתמול הודיע ארדן כי אדרי, המכהן היום כמנכ"ל משרד הביטחון, הינו אחד משלושת המועמדים למפכ"לות המשטרה. אדרי עזב השנה את המשטרה לאחר 28 שנות שירות בה, ולאחר שכיהן כמפקד מחוז תל אביב, ולפניו כמפקד מחוז ירושלים. שני המועמדים הנוספים לתפקיד הינם ניצב יורם הלוי, וניצב דוד ביתן.

בחודשים הקרובים, תבחר הוועדה למינוי בכירים את מועמדותם של השלושה. במקביל, יקיים השר ארדן ראיונות עם השלושה בהם יבחן את תוכניותיהם למימוש מטרות העל שהוא הגדיר למשטרה לזמן הקרוב. כהונתו של אלשיך כמפכ"ל תסתיים בדצמבר הקרוב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!