דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההסתדרות הכללית

כימדע / בזכות ההסכם הקיבוצי: זכויותיהם של עובדי 'כימדע' ישמרו לאחר הרכישה

עובדי המפעל הממוקם בגבול עזה, יקלטו כולם וישמרו תנאיהם לאחר המכירה לקבוצת ב.כ.פ | יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף: "שמח שהצלחנו להביא בשורות ולהציל את מטה לחמם של העובדים"

אסיפת עובדי כימדע נובמבר 2017 על מדרגות היכל המשפט בבאר שבע (הסתדרות מרחב נגב).
אסיפת עובדי כימדע נובמבר 2017 על מדרגות היכל המשפט בבאר שבע (הסתדרות מרחב נגב).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ערב יום הכיפורים, חתמה ההסתדרות על הסכם קיבוצי שיבטיח את רציפות זכויותיהם ובטחונם התעסוקתי של עובדי מפעל כימדע, מול רוכשי המפעל, קבוצת ב.כ.פ. החזקות 2012 בע"מ. ביוני 2016 חתמו העובדים וההסתדרות על הסכם קיבוצי ראשון במפעל, בזכותו נשמרים תנאיהם גם כעת.

כימדע, יצרנית ותיקה של כימיקלים עדינים מבוססי ברום, המיוצרים לתעשיית הפארמה והחקלאות, הגיעה למצב של חדלות פרעון ונכנסה בנובמבר 2017 להקפאת הליכים. המפעל נמצא בקיבוץ ניר יצחק בעוטף עזה ומספק תעסוקה לכ-90 משפחות באזור הנגב המערבי. הנאמנת עו"ד דנית רימון מונתה על ידי בית המשפט המחוזי בבאר שבע, ופעלה למציאת רוכש למלוא פעילות החברה ונכסיה, כמקשה אחת וכעסק חי.

חתימת ההסכם הקיבוצי הראשון של עובדי מפעל כימדע, יוני 2016 צילום: דוברות כימדע
חתימת ההסכם הקיבוצי הראשון של עובדי מפעל כימדע, יוני 2016 צילום: דוברות כימדע

כעת, בעקבות חתימת הצדדים על הסכם קיבוצי, הושלמו התנאים המתלים הנדרשים להשלמת עסקת הרכישה ואישורה על ידי בית המשפט המחוזי בב"ש. על פי ההסכם התחייבה ב.כ.פ החזקות 2012, להמשיך את פעילות החברה תוך קליטת כל עובדי המפעל לעבודה, ושמירה על תנאיהם הנגזרים ממערכת יחסי העבודה הקיבוציים.

בזכות ההסכם הקיבוצי החדש, יישמרו כל התנאים והזכויות שמהם נהנים עובדי כימדע עד היום, כגון: החזרי הוצאות, נוהגים, זכויות סוציאליות, פנסיה, קופות גמל, קרנות השתלמות והסדרי רווחה. זאת ועוד, הוסכם כי העובדים יהיו זכאים גם לוותק שצברו עד כה לעניין חופשה והבראה וכל ותק אחר מתוקף ההסכם הקיבוצי למעט עניין פיצויי הפיטורים, שישולמו לעובדים, לצד מלוא הכספים המגיעים להם, בעת גמר החשבון בטרם קליטתם אצל הרוכשת.

כל עובד שיחפוץ להפסיק את עבודתו אצל הרוכשת, מכל סיבה שהיא במהלך החודשיים הראשונים של תקופת ההעסקה, יקבל מכתב פיטורים ומכתב שחרור כספים בקופות גמל / קרנות השתלמות וטופס 161.

"אני גאה בעבודה הנפלאה שעשו ביחד מזכיר האיגוד המקצועי יקיר אוקנין, ראש הוועד מיקי סליני והצוות המשפטי עורכי הדין גלילה ואלון הורנשטיין ועו"ד אלעד מורג מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי" בירך יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף. "המפעל הזה שנמצא על קו הגבול עם רצועת עזה יקר מאוד לליבנו ואחרי שעבר טלטלות נוראיות ועמד להיסגר, אני שמח שהצלחנו להביא בשורות ולהציל את מטה לחמם של העובדים לטווח ארוך באמצעות ההסכם הקיבוצי שנלווה לרכישה. כל מה שנותר לנו כעת זה לברך את העובדים ולאחל להם שנה טובה וגמר חתימה טובה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!