דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גרמניה

ספורט / הבחירה של הספורטאים: רוכבת האופניים שהפכה למשותקת

האלופה האולימפית כריסטינה פוגל, שנפצעה קשה במהלך אימוניה ביוני האחרון, נבחרה ע"י עמיתיה הספורטאים בגרמניה כספורטאית השנה | "בעיני זהו התואר היקר ביותר שאת יכולה לזכות בו, כי הוא מגיע מעצמנו (הספורטאים)"

קריסטינה פוגל (צילום: Annegret Hilse/dpa via AP).
קריסטינה פוגל (צילום: Annegret Hilse/dpa via AP).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

האלופה האולימפית לשעבר כריסטינה פוגל זכתה השבוע לכבוד יוצא דופן, כאשר נבחרה ע"י אלפי ספורטאים בכירים בגרמניה כ "ספורטאי/ת הטוב/ה ביותר 2018". פוגל, בעלת שתי מדליות זהב אולימפיות ו-11 מדליות זהב באליפויות העולם, זכתה לכבוד לאחר פציעתה הקשה בחודש יוני, מפגינה שהותירה אותה משותקת בשתי רגליה.

פוגל הייתה מועמדת פעמים בעבר לתואר הנכסף, בשנים 2014 וב-2017 אך לא זכתה בו. לאחר בחירתה היא התראיינה ל-Sporthilfe "קבלת תואר מהסוג הזה, היא אחד הדברים החשובים ביותר, יותר מכל המדליות והניצחונות האולימפיים. בעיני זהו התואר היקר ביותר שאת יכולה לזכות בו, כי הוא מגיע מעצמנו (הספורטאים)". לטקס עצמו שיתקיים בספרד, היא לא תוכל להגיע בגלל המשך השיקום שהיא עוברת בבית חולים בברלין, בתקווה שתסיים את השלב הראשון שלו עד חג המולד ולהשתחרר להמשך השיקום בביתה.

"התאונה פתחה את עיני. אני לא רק כריסטינה פוגל הקטנה רוכבת על האופניים שלה. יש הרבה יותר אנשים מסביבי שלוקחים חלק בעתיד שלי." מבחינתה, התאונה היא סיום של חלק בחייה שלה, אבל גם התחלתו של דף חדש ומלא תקווה, במהלכו היא תפעל לעורר השראה באנשים נוספים, "אני יכולה להגיד שלמרות החוויה הקשה, זה לא אומר שחיי נגמרו. כיסא גלגלים, זה לא אומר בית קברות."

פוגל, בת 27 בלבד, נפצעה באופן קשה בחודש יוני האחרון, במהלך רכיבת אימון במרכז הספורט של קוטבוס. התאונה התרחשה בעת שהיא התאמנה עם רוכב נוסף קראת הגרנד פרי של גרמניה. היא לא זוכרת את התאונה ולא ברור מה הוביל לנפילה שלה, במהירות מוערכת של 38 קמ"ש. אחרי התאונה פונתה במסוק למרפאה בברלין. במהלך הטיפול התברר כי נפגעה בצורה קשה בעמוד השדרה ואיבדה את היכולת להשתמש ברגליה.

פוגל הגיעה בגיל חצי שנה לגרמניה עם משפחתה מקירגיסטן. מגיל צעיר היא מתחרה ונחשבה לעילוי בתחרויות אופניים. בגיל 17 זכתה לראשונה באליפות גרמניה במקצה 500 מטר ספרינט ובאליפות אירופה לנוער באותו מקצה. אותה שנה הסתיימה עם מדלית כסף בסבב גביע העולם לבוגרות.

התאונה הראשונה

במאי 2009, שנה אחרי הפתיחה המרשימה של הקריירה המקצוענית שלה, נפצעה פוגל בתאונת דרכים קשה. במהלך אימוניה לאחת התחרויות, רכב אזרחי  ששייך למשטרה, דרס אותה בגלל חוסר ערנות של הנהג. היא סבלה משברים בעמוד השדרה ושברים בעצמות הקרפליות, איבדה מספר שיניים  ושריטה מזכוכיות המכונית הותירה שיתקה חצי מפניה. בית המשפט קבע שמטרת תורינגיה תשלם לה פיצויים בסך 100 אלף אירו.

בשלב הזה, פוגל הייתה יכולה לפרוש מתחרויות הרכיבה ולהתחיל קריירה חדשה. בעצם, זה היה הדבר ההגיוני לעשות, וכך היה נוהג כנראה כל אחד אחר. אך פוגל הוכיחה שהיא לא כמו כולם, היא עשויה מחומרים אחרים. רצון להתחרות ולנצח ולא לוותר על החלום הגדול של חייה, לא משנה מה.

בדצמבר 2010, שנה וחצי אחרי התאונה, זכתה לראשונה בסבב גביע העולם בספרינט קבוצתי שנערכה בקאלי קולומביה. בהמשך היא הפכה לאחת הספורטאיות המוכרות בגרמניה עם שתי מדליות זהב אולימפיות, שיאי עולם ו-11 מדליות זהב באליפויות העולם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!