דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / קרב המאה ב-UFC הסתיים בניצחון של נורמגומדוב ובתגרה המונית

הרבה דם רע היה בין שני המחנות לקראת הקרב המתוקשר ביותר בהיסטוריה של ה-UFC | בסיום קרב חד צדדי הביס נורמגומדוב את מקגרגור | אבל הדרמה המשיכה בתגרה המונית בין המחנות לאחר שחביב תקף את מאמנו של האירי

חביב נורמגומדוב מוחזק ע"י מאבטחים לאחר הקרב שלו מול קונור מקגרגור, 6 באוקטובר 2018 (AP Photo/John Locher)
חביב נורמגומדוב מוחזק ע"י מאבטחים לאחר הקרב שלו מול קונור מקגרגור, 6 באוקטובר 2018 (AP Photo/John Locher)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הקרב הגדול של ה-UFC הוכרע הלילה בלאס וגאס לטובתו של חביב נורמגומדוב ששמר על תוארו כאלוף במשקל קל ושמר על מאזן מושלם בקריירה (0:27), אבל בסיומו התחוללה דרמה אלימה שנמשכה לתוך הלילה. המהומה החלה עם סיום בסיבוב הרביעי בו נורמגומדוב הכניע את מקגרגור בחניקה, אלא שמיד לאחר מכן קפץ מהזירה והחל לתקוף את מאמנו של מקגרגור.

משם זה כבר הפך לקרב חסר רסן והשלכת חפצים חסרת מעצורים, שנפסקה רק בהפעלת כוח של המאבטחים. בעקבות ההתרחשויות על הזירה הוחלט על ביטול ההכרזה על המנצח. במסיבת העיתונאים שנערכה בסיום הקרב התנצל נורמגומדוב בפני האוהדים אך תקף את התנהגותו של האירי לפני הקרב.

https://twitter.com/Deltal0l/status/1048803802407530497

עוד לפני שהחל הקרב שררה מתיחות גדולה ואיבה בין שני המחנות, שנמשכה על פרק זמן ארוך וכללה לא מעט עימותים. אחרי שבאפריל פורסם סרטון שבו נראה נורמגומדוב וחברי הפמליה שלו מתעמתים עם חבר קרוב של מקגרגור, האירי ארב לחביב ותקף את האוטובוס שבו היה. התקרית גרמה למעצרו של האירי, אך הוא הצליח לצאת בעונש קל בלבד.

בקרב עצמו, חביב הפגין דומיננטיות במהלך כל ההתמודדות. האירי ניסה בכל כוחותיו להתיש את יריבו הרוסי שניצח את הסיבוב הראשון 9:10. בסיבוב השני הרוסי הפיל את מקגרגור לקרקע והצמיד אותו לגדר אך לא הכניע אותו. חביב הוריד הילוך הסיבוב השלישי ומקגרגור נכנס לעניינים, אלא שבסיבוב הרביעי חביב הרגיש מוכן לסיים את הקרב וביצע חניקה שהביאה לסיום הקרב.

חביב נורמגומדוב מביס את קונור מקגרגור בקרב, 6 באוקטובר 2018 (AP Photo/John Locher)
חביב נורמגומדוב מביס את קונור מקגרגור בקרב, 6 באוקטובר 2018 (AP Photo/John Locher)

עם סיומו של הקרב החלה תגרה הגדולה בה תקף נורמגומדוב את מאמנו של האירי מחוץ לזירה. במהלך המהומה, שלושה חברים במחנה של חביב, קפצו לזירה וניסו לתקוף את מקגרגור, אך נעצרו על ידי משטרת לאס וגאס. דילון דאניס, המאמן שחילופי דברים בינו לבין חביב גרמו לאלוף לקפוץ מהזירה ולתקוף אותו, הוברח מהאולם מיציאה צדדית, גם כן בליווי אבטחה. שעות לאחר הקרב אוהדים משני המחנות המשיכו להתעמת גם מחוץ לאולם ומהמשטרה דווח על "קטטת ענק" בין המבחנות ברחובות לאס וגאס.

במסיבת העיתונאים שנערכה שעה קלה אחרי הקרב, חביב הגיע בעיקר כדי להציג את החגורה שהוענקה לו בעקבות הניצחון, אבל לא על הזירה. המנצח נסיה להסיר את ההתפרצות האלימה שלו בסיום הקרב: "הוא (מקגרגור) דיבר על הדת שלי, הוא דיבר על המדינה שלי, על אבא שלי. הוא הגיע לברוקלין וניפץ אוטובוס. הוא כמעט הרג שני אנשים. תדאגו מהדברים האלה. תדאגו מהחרא הזה. למה מדברים על זה שזינקתי מעל הכלוב? למה עדיין מדברים על זה?". חביב הוסיף: "זה ספורט שמבוסס על כבוד, לא על טראש טוק. אני רוצה לשנות את המשחק הזה. נמאס לי מאנשים שאומרים שטויות על היריבים שלהם, עוקצים את הדת שלך, את אבא שלך. אסור לדבר על דת, על לאום, פשוט אסור לדבר על דברים כאלה. בשבילי זה מאוד חשוב".

חביב התנצל בפני האוהדים ואמר: "זה לא הצד הכי טוב שלי". בהמשך הוסיף: "אבא שלי לימד אותי שתמיד צריך לכבד את היריב שלך", "אומרים שהוא (מקגרגור) אלוף העולם פעמיים, אבל היום גם הוא וגם האנשים שלו הפסידו, ושתקו. ועל זה אני אומר אלחמדולילה". חביב סיפר שבעקבות הניצחון קיבל שיחה מפתיעה מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

נשיא ה-UFC, דיינה וייט, אמר במסיבת העיתונאים: "חביב קפץ מחוץ לכלוב כדי לתקוף פיזית את אחד מהחבר'ה של קונור. אני לא יודע מה להגיד כרגע, זה מגעיל אותי". וייט הוסיף לאחר מכן כי "בהחלט יש אפשרות שבעקבות המהומה שיצר, תוארו של חביב יישלל ממנו".

למרות הניצחון, נראה שהתקרית לא תעבור לחביב בשתיקה מצד ארגון ה-UFC. מארגני הקרב החליטו לדחות את התשלום שמגיע לו על הקרב עד שתושלם את החקירה של משטרת לאס וגאס. גם ארגון ה-UFC יספוג כתם שחור על המפעל שרשם הבוקר את אחד מרגעי השיא והשפל שלו ב-25 שנות פעילותו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!