דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פיגוע באזור התעשייה ברקן

טרור במפעל / הפיגוע באזור התעשייה ברקן: קים לבנגרונד-יחזקאל ז"ל הובאה למנוחות

הלוויתו של זיו חג'בי ז"ל תערך היום בשעה 14:00 במושב ניר ישראל | כוחות הביטחון ממשיכים לחפש את המחבל, אשרף אבו-שחה, פלסטיני בן 23 מכפר שוויקה | הנשיא רבלין: "התקפה על האפשרות של ישראלים ופלסטינים להתקיים יחד, בדרכי שלום"

הלוויתה של קים יחזקאל-לבנגרונד בראש העין (יונתן זינדל / פלאש90)
הלוויתה של קים יחזקאל-לבנגרונד בראש העין (יונתן זינדל / פלאש90)
שי ניר

מאות ליוו אמש (ראשון) את קים לבנגרונד יחזקאל ז"ל, בת 28, אם לפעוט בן שנה וארבעה חודשים, שנרצחה בפיגוע בפיגוע הטרור שארע אתמול בבוקר באזור התעשייה ברקן שבשומרון, בדרכה האחרונה. קים נטמנה בבית הקברות בעירה, ראש העין. הלוויתו של זיו חג'בי ז"ל בן 35, מראשון לציון, רואה חשבון במפעל אלון, שנרצח בפיגוע, תתקיים היום (שני) במושב ניר ישראל. משפחות הנרצחים החליטו לתרום את אברי יקיריהם, לטובת אלו הזקוקים להם.

הנרצח בפיגוע זיו חג'בני ז"ל וקים יחזקאל ז"ל (באדיבות המשפחות)
הנרצח בפיגוע זיו חג'בני ז"ל וקים יחזקאל ז"ל (באדיבות המשפחות)

 

הפראמדיקים של מד"א נריה קטוע ודוד ברוכי סיפרו: "כשהגענו, במקום הייתה המולה, צעקו לנו שיש פצועים בתוך המבנה נכנסו פנימה והובילו אותנו לאחד החדרים, ראינו גבר ואשה כבני 30 שוכבים מחוסרי הכרה ללא דופק וללא נשימה ביצענו בדיקות רפואיות, הם היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם. בסריקות איתרנו מתחת לאחד השולחנות אשה כבת 54 בהכרה מלאה עם פצעי ירי בפלג גופה העליון. בסיוע חובשות מד"א הדס וליפז שהיו איתנו חילצנו אותה והענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים חבישות וטיפול תרופתי, העלנו אותה לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה תוך המשך טיפול לבית החולים בילינסון כשמצבה מוגדר קשה ויציב, בדרך היא תקשרה איתנו וסיפרה לנו על מה שאירע, בקשה שנודיע למשפחה וכך עשינו."

המחבל, אשרף אבו-שחה, פלסטיני בן 23 מכפר שוויקה שבאזור טול כרם, עובד מזה ארבעה חודשים כחשמלאי באזור התעשייה, נמלט מזירת הפיגוע והחיפושים אחריו נמשכים.

בשעה 7:00, לאחר שנכנס למפעל כשהוא חמוש, החל אבו-שחה במסע הירי שלו, שערך דקות ארוכות, לא נבלם ככל הנראה בשל רעש המכונות, שהסווה את קולות הירי. אבו-שחה עלה לקומת ההנהלה של מפעל אלון, אסף אזיקונים מאיש תחזוקה, והחל בירי. ראשונה נפגעה האישה בת ה-45 שנפצעה בבטנה, והצליחה להתחבא מתחת לשולחן במשרד, "שמעתי המולה במסדרון של המשרד. יצאתי החוצה, ואז המחבל ירה לעברי. מיד רצתי פנימה והתחבאתי מתחת לשולחן. ראיתי שהוא נכנס לחדרון ומיד אחר כך יצא", סיפרה.

כוחות הבטחון בזירת הירי באיזור התעשייה ברקן שבשומרון, 7 באוקטובר 2018 (פלאש90)
כוחות הבטחון בזירת הירי באיזור התעשייה ברקן שבשומרון, 7 באוקטובר 2018 (פלאש90)

משם תפס המחבל את קים, אזק אותה וירה בה מטווח קצר. חג'בי שקם לשמע קולות הירי היה הקורבן הבא, ובשלב זה נס המחבל ממשרדי החברה. אבו-שחה נמלט מהמקום, ולמעט אזרח אחד שירה לעברו כדור בודד שהחטיא את המחבל, עשה זאת ללא הפרעה. ההנחה בצה"ל היא כי אבו-שחה פעל לבד, משום שאף ארגון לא טען שהוא המשלח של המחבל. החיפושים אחריו נמשכים.

"לגדוע את יד הטרור"

לאחר שאיחל החלמה לפצועה והשתתף בצער משפחות ההרוגים, אמר הבוקר מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן: ״רק בחודשים האחרונים עצרנו מעל 300 כלי נשק ביהודה ושומרון ובחודש האחרון מעל 100. זו עבודה לילית סיזיפית של כלל מערכת הביטחון- שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל, וצה״ל, שילוב זרועות. ברגעים אלה הצבא, השב״כ ומשטרת ישראל מבצעים מצוד אחרי המחבל וכמו מחבלים אחרים אנחנו נדע לשים את היד עליו, על שולחיו ולגדוע את יד הטרור הזאת שפוגעת בנו ללא הבחנה בין נשים, גברים."

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בתגובה לפיגוע הרצחני הבוקר, יום ראשון, כ"ח בתשרי, 07 באוקטובר, באזור התעשייה ברקן: "אני מזועזע וחש צער רב מהפיגוע הנורא שהתרחש הבוקר באזור התעשייה ברקן. ליבנו עם משפחות ההרוגים, ואנו מתפללים לשלום הפצועה. זו לא הייתה רק התקפה על אנשים חפים מפשע החיים את חיי-היומיום שלהם, זו הייתה גם התקפה על האפשרות של ישראלים ופלסטינים להתקיים יחד, בדרכי שלום. אני קורא להנהגה הפלסטינית לגנות את הפיגוע הנפשע הזה ולפעול גם בכוחותיהם ללכידת המחבל והמסייעים לו. תחזקנה ידיהם של אנשי הרפואה אשר הגישו סיוע מהיר ומציל חיים במקום ושל כוחות צה"ל וכוחות הביטחון הדולקים אחר המחבל ומסייעיו. לא נשקוט עד אשר נמצה את הדין עם כל אחד ואחד מהם."

הפוליטיקאים התייחסו לפיגוע הקשה הבוקר, בגינויים נרחבים והשתתפות בצער המשפחות. ראש הממשלה נתניהו פתח את ישיבת הממשלה והביע השתתפות בצער המשפחות, שר הביטחון ליברמן כתב בחשבון הטוויטר שלו כי זה רק עניין של זמן עד שכוחות הביטחון ישימו על המחבל את היד.

יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג, מסר: "הרצח שמעורר שאט נפש בברקן הותיר שתי משפחות שכולות, דואבות ואבלות. בשעות אלה, כולנו מחזקים את צה"ל וכוחות הביטחון בריכוז המאמצים המתבצע כעת בשטח ללכוד את המרצח. בשמי ובשם חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית אני שולח את השתתפותינו בכאבן ובצער המשפחות שאיבדו את יקירם ומאחל החלמה לפצועה."

שרת המשפטים איילת שקד: "היום נרצחו בדם קר ובאכזריות נוראה שני ישראלים, קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי בדמי ימיהם, הורים צעירים. לבי עם משפחותיהם. ההסתה של אבו מאזן והרשות הפלסטינית מחלחלת לכל מקום ומעודדת רצח וטרור. אין תועלת בשיחות עם מעודדי טרור. אני בטוחה שכוחות הביטחון יניחו את ידיהם על הרוצח במהרה. מאחלת החלמה מהירה לפצועה מהפיגוע".

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי אמר: אין הסבר ואין מחילה לרצח של אזרחים חפים מפשע הלב כואב נוכח הרצח המתועב של זיו חג'בי וקים לבנגורד-יחזקאל. הבן של קים, קאי, רק בן שנה ושלושה חודשים וכבר התייתם מאמו. את המשפחה של זיו איש כבר לא יצליח לנחם. שניהם הפכו בעל כורחם לקורבן נוסף לטרור.

שר המדע אופיר אקוניס, הביע צער על הפיגוע והביע את עמדתו על היד הפתרון הראוי לדעתו: "רצח אכזרי ומתועב התרחש היום בשומרון. החיה הדו רגלית הוציאה להורג את זיו חג׳בי הי״ד וקים לבנגורד הי״ד, בדם קר. מי שמוציא להורג חפים מפשע, דינו אחד: הוצאה להורג! תמכתי ואני תומך ביתר שאת בעונש מוות למחבלים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!