דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נכים

ברחובות שלנו / יעקב וולק, שהצית עצמו בגן הפעמון בירושלים ביום ב', נפטר מפצעיו

את וולק ז"ל, שהיה נכה וחסר בית, היה בלתי אפשרי לזהות עד שבמשטרה הצליחו ליצור קשר עם קרובי משפחה רחוקים | הוא נפטר בלילה מפצעיו בבית החולים הדסה בירושלים

כיסא גלגלים ריק (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
כיסא גלגלים ריק (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
טל כרמון
ספי קרופסקי
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:
ספי קרופסקי
ראש מערכת החדשות ועורך הבריאות
צרו קשר עם המערכת:

לאחר יומיים בהם טיפלו בו ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים הדסה, נפטר וולק מפצעיו.

ביום שני הצית עצמו וולק בגן הפעמון בירושלים, אך הרשויות לא הצליחו לאתר את זהותו במשך כמה ימים. הבוקר פרסמה העיתונאית יונה לייבזון מחדשות 2, כי המשטרה הצליחה לאתר קרובי משפחה רחוקים ובזכות כך הגיעה לזהותו.

וולק היה חסר בית, והסתובב לא מעט באזור מחנה יהודה, שם קיבץ נדבות. בארגוני הנכים השונים לא הכירו את וולק, אך פעילים רבים משתפים בשעה האחרונה פוסטים ברשתות החברתיות המביעים צער על המעשה.

דובר מחאת הנכים והנכים הקשישים, מסר: "היום הלך לעולמו נכה שהצית את עצמו בגן הפעמונים בעיר ירושליים ביום שני 8.10.18 לאחר מצוקת רעב קשה ומצוקת חוסר בטיפול וכדורים. טרם נקבע מועד הלוויה שאקבל פרטים הם יופצו בכל דרך אפשרית.
וזה המקום לאותת לראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו ולשר האוצר מר משה כחלון כי מצב הנכים היום במדינתנו גרוע ואף מסוכן. אדם נכה שהוצאותיו הם יותר גבוהות מאדם בריא לא יכול להיתקיים מקיצבת נכות (קיום) של 3,200₪ התרעתי בעבר כי המצב ילך ואף יהיה יותר גרוע והנה התוצאות הטרגיות אנחנו לצערנו רואים אותם בשטח. אני קורא לראש הממשלה ולשר האוצר לשוב לשולחן הדיונים אים מובילי המחאה בכדי לסיים את מאבק הנכים ולתת לנכים אורך חיים יותר נורמלי ושיוכלו לחיות בכבוד ושלא יצטרכו לבחור בין תרופות לאוכל. כאמור מועד הלוויה טרם פורסם שאקבל עדכון אפיץ ברשתות."

בטור שכתב ל'דבר ראשון' ביולי 2017, קרא הפעיל החברתי דוד מזרחי, בשיא מחאת הנכים, שלמור על עצמם ולא להגיע למעשים קיצוניים: "לאחרונה עלה החשש כי מספר נכים ינסו להזיק לעצמם בעקבות המצוקה אליה הם נקלעו והמצב בו הם חיים", כתב מזרחי. "הייתי במספר בתים של נכים ונחרדתי. עד שלא רואים לא מבינים איך חי נכה במדינת ישראל. אני מבין את הייאוש והתסכול. התקשרתי לאישה נכה בגיל 55 שרצתה להתאבד ולשים קץ לייסוריה ולכאבה המתמשך כי אין לה כסף למצרכים לעשות את השבת הקרובה. תודה לאל שהצלחנו להציל את האישה היקרה. לנוכח המקרים הקשים, כשאנשים מביאים דלק ומנסים להצית את עצמם, אני דורש מכל הנכים בתור אחד ממובילי המחאה – שמרו על עצמכם ועל בריאותכם. ערך קדושת החיים הוא ערך עליון. תשמרו על עצמכם ובמידה ואתם צריכים עזרה פנו לאנשי מקצוע רלוונטים."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!