דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

מצב הכוננות / הרמטכ"ל סקר בפני הקבינט את התקדמות תוכנית "גדעון"

על פי הודעת משרד ראש הממשלה, מהנתונים שהציג רא"ל גדי איזנקוט עולה כי צה"ל עומד בלוחות הזמנים שנקבעו על ידי הקבינט | הישיבה התקיימה על רקע הוויכוח בשאלת מוכנותו של הצבא למצב חירום

ראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי הקבינט הבטחוני בסיור קבינט בגבול הצפון בימים יפים יותר. 6 בפברואר 2018 (קובי גדעון / לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי הקבינט הבטחוני בסיור קבינט בגבול הצפון בימים יפים יותר. 6 בפברואר 2018 (קובי גדעון / לע"מ)
שי ניר

על רקע הוויכוח בשאלה עד כמה צה"ל מוכן למצב חירום,  המתנהל ברובו מאחורי הקלעים, התכנס אתמול (רביעי) הקבינט המדיני-ביטחוני לצורך סקירה מראש המטה הכללי רב-אלוף גדי איזנקוט. בהודעת הקבינט נמסר כי הרמטכ"ל סקר בפני השרים את סטטוס מימוש התכנית הרב שנתית "גדעון" ותרומתה למוכנות צה"ל לחירום על פי תרחישי הייחוס שנקבעו ואושרו.

עוד נמסר כי במסגרת סקירתו עמד הרמטכ"ל על תהליכים שבוצעו בצבא בדגש על כוחות היבשה ובתחומי האימונים, הכשירות, המוכנות וכוח האדם. הנתונים שהוצגו מצביעים על התקדמות במימוש התכנית לפי לוחות הזמנים שנקבעו ואושרו על ידי הקבינט.

בחודשים האחרונים מתנהל ויכוח מאחורי הקלעים, שאדוותיו מגיעות לידיעת הציבור, בשאלת מוכנות צה"ל לתרחיש חירום, אותו מוביל נציב קבילות החיילים אלוף במיל' יצחק בריק לאחר שהגיש דו"ח מפורט בן 250 עמודים העוסק בין השאר בליקויים חמורים הנוגעים למוכנות צבא היבשה.

בסוף חודש אוגוסט, אחרי מאבק מתוקשר בנושא, הודיע איזנקוט כי הנחה את מבקר צה״ל, לקיים בחינה סביב נושאים שעלו במסמך של נציב קבילות החיילים בנושא כשירות ומוכנות צה"ל למלחמה, זאת לאחר התייעצות עם מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק. לוועדת הבדיקה התמנו האלוף במיל' אבי מזרחי ומבקר צה"ל, תא"ל במיל' אילן הררי.

בשבוע שעבר נחשף מכתבו של בריק שנשלח לשר הביטחון ולוועדת החוץ והביטחון, בקריאה למנות ועדה חיצונית לצה"ל, תחת הוועדה שמינה הרמטכ"ל, לבחינת ממצאי הדו"ח הסודי, בטענות כי הוועדה לא תהיה אובייקטיבית מאחר והיא נתונה "למרות הרמטכ"ל" והצורך שתורכב "מאנשי מקצוע ומומחים, אנשי אקדמיה המעורים היטב בשאלת הביטחון של מדינת ישראל". עוד טען בריק כי הזמן שניתן לוועדה לבחינה, 45 ימים, לא יספיקו כדי להעמיק כראוי בסוגיות שעל הפרק.

מאוחר יותר באותו היום מבקר המדינה, השופט (בדימוס) יוסף שפירא, הצטרף גם הוא לחגיגה והודיע כי הנחה להעביר אליו את הממצאים, לרבות ממצאי הביניים של ועדת הבדיקה של הרמטכ"ל. בהודעת המבקר נמסר כי בהתאם לכך יחליט מבקר המדינה על דרך פעולתו בנושא.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!