דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משטרת ישראל

המירוץ למפכ"לות / השר ארדן סיים להיפגש עם המועמדים לתפקיד מפכ"ל המשטרה הבא

המועמדים הם ניצב יורם הלוי, ניצב דוד ביתן וניצב בדימוס משה צ'יקו אדרי | במהלך הראיונות ביקש השר ארדן לראות את תכניות העבודה של המועמדים במספר תחומים מרכזיים | המפכ"ל הבא יבוא משורות המשטרה

השר גלעד ארדן והמפכ"ל בדימוס רוני אלשיך (צילום: דוברות המשטרה)
השר גלעד ארדן והמפכ"ל בדימוס רוני אלשיך (צילום: דוברות המשטרה)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

השר לביטחון פנים גלעד ארדן סיים לערוך את ראיונותיו האישיים עם שלושת המועמדים לתפקיד מפכ"ל המשטרה. השר ארדן ערך במהלך היום ואתמול, ראיונות אישיים עם שלושת המועמדים למפכ"לות המשטרה. אמש נפגש ארדן עם ניצב יורם הלוי, מפקד מחוז ירושלים במשטרה, וניצב דוד ביתן, מפקד מחוז ת"א. היום בשעות הצהריים, קיים ארדן את הראיון האחרון, עם ניצב בדימוס משה אדרי, המשמש כיום כמנכ"ל משרדו.

במהלך הראיונות, ביקש ארדן לראות את תכניות העבודה של שלושת המועמדים, במספר תחומים אותם הגדיר כמרכזיים עבור עבודת המשטרה בשנים הקרובות. תחום אחד כזה נוגע בחברה הערבית – חיזוק שירותי המשטרה והגברת אכיפת החוק בחברה הערבית, והורדת הפשיעה והאלימות במגזר. תחום נוסף הוא טיפול במקרי אלימות ורצח במשפחה, וגיבוש פתרונות יצירתיים לנשים מאוימות שיאפשרו קיום שגרת חיים נורמלית. תחומים נוספים אותם ציין ארדן הם חיזוק אמון הציבור במשטרה, הגנה על ילדים ונוער ברשת, והגברת האכיפה בכבישים.

במקביל לראיונות האישיים, יגיש ארדן את שמות שלושת המועמדים לוועדה למינוי בכירים. כזכור, המפכ"ל הבא צפוי להיכנס לתפקידו בחודש דצמבר הקרוב.

כאשר הודיע ארדן כי לא יאריך בשנה נוספת את כהונתו של אלשיך, לפני כחודש, הודיע כי בניגוד לאלשיך, המפכ"ל הבא ייבחר מתוך שורות המשטרה. ארדן ציין את המחלוקות והמתחים שהתקיימו בינו ובין אלשיך: "היו למפכ"ל ולי גם חילוקי דעות בסוגיות שונות. חלק מסוגיות אלה הן מהותיות וכבדות משקל, שבעיני הייתה להן השפעה ניכרת על אמון הציבור במשטרה. אולם, מתוך ראיית טובת הארגון והמשרתים בו נמנעתי כמיטב יכולתי לתת ביטוי פומבי למחלוקות אלו".

ניצב יורם הלוי (55), משרת במשטרה מזה 33 שנים, ומשמש כיום כמפקד מחוז ירושלים. הלוי נמצא בתפקיד מזה כשנתיים. לפני כן כיהן בין היתר כמפקד מחוז דרום וכמפקד מג"ב.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן במהלך ראיון אישי עם ניצב יורם הלוי לתפקיד מפכ"ל המשטרה.(לשכת השר)
השר לביטחון פנים גלעד ארדן במהלך ראיון אישי עם ניצב יורם הלוי לתפקיד מפכ"ל המשטרה.(לשכת השר)

ניצב דוד ביתן (59) משרת במשטרה מזה 32 שנים, ומשמש כיום כמפקד מחוז תל אביב. בעבר שימש כמפקד מחוז דרום, מחוז בו מילא את מרבית תפקידיו במשטרה.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן במהלך ראיון אישי עם ניצב דוד ביתן לתפקיד מפכ"ל המשטרה.(לשכת השר)
השר לביטחון פנים גלעד ארדן במהלך ראיון אישי עם ניצב דוד ביתן לתפקיד מפכ"ל המשטרה.(לשכת השר)

ניצב בדימוס משה צ'יקו אדרי (51) שירת במשטרה 28 שנים עד פרישתו השנה, משמש בחודשים האחרונים כמנכ"ל המשרד לבטחון פנים, בראשו עומד השר ארדן. לפני פרישתו מהמשטרה, עמד בראש מחוז תל־אביב ובראש מחוז ירושלים. כמפקד מחוז ירושלים נרשמה לאדרי הערה פיקודית בגין הכשלים במצעד הגאווה, שהובילו לרציחתה של שירה בנקי ז"ל ולדקירתם של 5 צועדים נוספים. לאחר פרסום מועמדותו של אדרי לתפקיד, כתבו שישה משורדי הפיגוע במצעד הגאווה מכתב אל ארדן ונתניהו, ובו ביקשו שלא לבחור את אדרי לתפקיד.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!