דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מאבק השוטרים והסוהרים

מאבק השוטרים והסוהרים / פעילי מאבק השוטרים זועמים: דיווח כי האוצר הציע להשיב את שכרם תוך 28 שנה

"אנשי האוצר לא היו מעזים להציע הצעה כזאת לחברות במשק שיכולות לשבות", אמרו גימלאים ובנות זוג של שוטרים שהפגינו מול בית מנכ"ל האוצר שי באב"ד בעקבות הפרסום ב-mako על ההצעה

עשרות גמלאי משטרה ושב״ס, יחד עם בני משפחות שוטרים, סוהרים וגמלאים מפגינים מול ישיבת הממשלה בירושלים (ללא קרדיט)
עשרות גמלאי משטרה ושב״ס, יחד עם בני משפחות שוטרים, סוהרים וגמלאים מפגינים מול ישיבת הממשלה בירושלים (ללא קרדיט)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

קבוצת משפחות שוטרים, סוהרים וגמלאי המשטרה והשב"ס הפגינה אמש (חמישי) מול ביתו של מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד בהוד השרון, לאחר הפרסום באתר מאקו על הצעת האוצר לתשלום תוספות השכר שנמנעו מהם במשך 12 שנים.

אתר mako דיווח אתמול כי בצוות המשותף לבחינת אופן התשלום לשוטרים הציעו נציגי האוצר לפרוס את חובו כלפי המשרתים הפעילים והגמלאים מתחת לגיל 67 על פני לא פחות מ-28 שנים. לגמלאים בגיל 67 עד 80 ההצעה היא לפרוס את החוב על פני 10-15 שנה, ולגמלאים בני למעלה מ-80 בלבד – על פני שלוש שנים. מדובר בתוספת שכר בסך כ-7.3%, שניתנה לחיילי הקבע בצה"ל בשנת 2006 אך נמנעה מהשוטרים והסוהרים, על אף החלטת ממשלה הקובעת הצמדת שכר בין לובשי המדים.

"ההצעה של האוצר כל כך משפילה. אנשי האוצר לא היו מעזים להציע הצעה כזאת לחברות במשק שיכולות לשבות", אמרה ל'דבר ראשון' אחת הפעילות שהפגינו אמש, רוית דיין מלצר. "הם מנצלים את העובדה ששוטרים אינם יכולים למחות ולהפגין. בעקבות ההצעה החלטנו לחזור ולהפגין, ולהראות לאנשי האוצר שאולי הבעלים שלנו לא יכולים להפגין אבל אנחנו, הנשים יכולות. פנינו לשר גלעד ארדן בעניין, והשר השיב שאכן ההצעה מבזה, ואם לא תהיה הצעה רצינית הם יפוצצו את המשא ומתן".

בפרסום שהופץ אמש בין פעילי המאבק והגיע לידי דבר ראשון, הבהיר עו"ד חיים שמילוביץ' המייצג את מטה המאבק בדיוני הצוות מול האוצר והמשרד לביטחון פנים כי עמדת הפתיחה שהציג האוצר איננה מקובלת בעליל, וכי הצעה נגדית הוגשה על ידי המשרד לביטחון פנים, המשטרה והשב"ס ועל דעתו. "יש מו"מ. נגיע להסכמה ותהיה עמדה משותפת שתועבר לממשלה. אם לא נגיע להסכמות, נודיע לרה"מ שלא הגענו להסכמה. אין אפשרות כעת לפרט מה כוללת ההצעה שלנו, כדי לא לחבל במו"מ".

השר גלעד ארדן והשר משה כחלון (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
השר גלעד ארדן והשר משה כחלון (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).

"אם נכונים הדברים שפורסמו. אז באחריות מלאה אין סקטור במשק שהאוצר היה מעז לבוא אליו עם הצעה כזו. אפילו כתרגיל להתחלת מו"מ. אין אוכלוסיית עובדים במשק שהיו מעזים לזלזל בהם בצורה הזו", כתב באחת מקבוצות המאבק בפייסבוק גמלאי המשטרה אבי גרין. "עד היום זה היה מאבק מול אוצר שטען 'לא מגיע לכם', למרות שהם ידעו בדיוק את האמת ואם חלמו בלילה אחרת אז בתי המשפט הבהירו להם את האמת.
מהיום הסיפור הוא שונה. כבר לא מדובר בכסף. מדובר בתדמית המשטרה. מדובר בפיקוד משטרה שצריך להביט בעיני האנשים המשרתים בארגון הזה ולהסביר להם שהם חייבים לתת כוחם, נפשם ומרצם למען המדינה בכל מצב יום ולילה, חג ומועד, מלחמות וסערות, להשאיר משפחה וצרכים אישים. בכל רגע הם עומדים לרשות מפקדיהם בלי שאלות ועם תחושת שליחות. אבל המדינה לא רואה אותם ממטר".

פעילה אחרת, חדווה ס. קידר, כתבה: "מחר בבוקר אני הולכת לקנות חלקת קבר, כדי לעדכן את משרד האוצר לאן לשלוח את הכסף שחייבים לי".

בתחילת ספטמבר הורה ראש הממשלה להיכנס למשא ומתן בן 45 ימים עם נציגי השוטרים, הסוהרים והגמלאים, שאמור להסתיים עד ה-21 לחודש. את ישיבות המו"מ מוביל סגן שר האוצר יצחק כהן, ויושבים בו מנכ"ל המשרד לביטחון פנים צ'יקו אדרי, נציגי המשטרה והשב"ס ולאחרונה גם עו"ד שמילוביץ' המייצג את ציבור הגמלאים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!