דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מה שמגיע

מה שמגיע / מה אפשר לעשות לגבי חוב על אגרת הטלוויזיה?

רשות השידור אמנם נסגרה, אבל החובות כלפיה לא נמחקו והם רק ממשיכים לתפוח | אז מהם בדיוק אותם חובות? איך להתמודד עם הודעה על חוב כזה? ומה עושים אם לדעתכם החוב לא מוצדק? כל התשובות כאן

בניין רשות השידור בירושלים (צילום: יונתן זינדל / פלאש90).
בניין רשות השידור בירושלים (צילום: יונתן זינדל / פלאש90).

בתקופה האחרונה מתרבים הפרסומים אודות הליכי הוצאה לפועל וגבייה כנגד אזרחים בגין חובות, לכאורה בנושא אגרת הטלוויזיה לרשות השידור. למרות שהרשות נסגרה ואינה גובה אגרה, רבים ממשיכים להתמודד עם חובות עבר שחלקם אף הגיעו להוצאה לפועל, שם מתווספות לחוב עלויות וריביות הגורמות לו לתפוח עוד ועוד.

נראה שיש קצת חוסר בהירות לגבי אפשרויות שעומדות בפני מי שיש לו חוב עבר לרשות השידור, בטור זה נרצה לעשות סדר לגבי אותן אפשרויות.

לפני הכל, באלו חובות מדובר?

כידוע, חוק השידור הציבורי, התשע"ד-2014, הורה על סגירת רשות השידור ובהתאם ביטול אגרת רשות השידור. לכן, החל משנת 2015 לא נגבית אגרת רשות השידור עבור מקלט טלוויזיה.  עם זאת, הליכי גבייה מתנהלים עבור חובות שנוצרו לפני שנת 2015.

חשוב לציין, שאם נפתח תיק הוצאה לפועל בגין החוב, החוב ימשיך להיגבות בהוצאה לפועל וזאת באמצעות עורכי דין שמונו לשם כך לפני תקופה ארוכה בידי אנשי אגף הגבייה של רשות השידור. אם טרם נפתח תיק בהוצאה לפועל אין משמעות הדבר כי החוק נמחק. במקום מסלול ההוצאה לפועל עובר החוב לטיפול המרכז לגביית קנסות שברשות האכיפה והגבייה, הגוף המופקד על גביית קנסות ופסקי דין לטובת אוצר המדינה.

מה אפשר לעשות כשמקבלים הודעה על חוב עבר לרשות השידור?

לגבי החובות הנגבים על ידי המרכז לגביית קנסות: אם החייב/הצרכן/המחזיק במכשיר הטלוויזיה מכיר בחוב, חשוב לדעת שהמרכז לגביית קנסות יצא ממש לאחרונה ב"מבצע" במסגרתו ניתן לשלם את החוב בסכום הקרן בלבד, וזאת תוך 3 חודשים מהמועד שבו נשלחה איגרת לחייב.

בנוסף, חייבים שמצויים בקשיים כלכליים ומתקשים לשלם את החוב, יכולים להגיש בקשה לדחיית מועד תשלום החוב ופריסת החוב לתשלומים חודשיים. את הבקשה יש להגיש על גבי טופס בקשה להסדר חוב באמצעות דואר רשום למרכז לגביית קנסות, באמצעות דוא"ל או באמצעות מסירה אישית.

אם החוב נוצר לפני 2015 ונגבה באמצעות תיק בהוצל"פ: ניתן לפנות למשרד עורכי-הדין שמטפל בחוב מטעם רשות השידור (פרטי המשרד יופיעו במסמך ריכוז התיקים בלשכת ההוצאה לפועל), מולו ניתן לנהל משא ומתן על הפחתת החוב ופריסת תשלומים.

לפי מידע שנמסר לעמותת "ידיד" , משרדי עורכי הדין מוסמכים להפחית עד 800 שקלים מהחוב, או לחלופין 10% מהחוב, לפי הנמוך מביניהם.

רבים אינם יודעים, אך לפי המידע שנמסר לעמותת "ידיד" לאחר בקשת חופש המידע, קיימת גם ועדה ברשות האכיפה והגבייה שניתן לפנות אליה בבקשה למחיקת החוב או לפריסה של החוב במקרים של חייבים המתמודדים עם קשיים כלכליים. לצורך כך יש למלא שאלון וטופס ויתור סודיות שנמצא באתר האינטרנט של רשות האכיפה והגבייה ולהעבירו לבחינת הוועדה באמצעות משרד עורכי הדין בצירוף המסמכים המפורטים בטופס (טופס מספר 529).

ואם לדעתי דרישת התשלום/חוב לא מוצדקת?

אם לטענתכם החוב אינו מוצדק או לחלופין מגיעה לכם הנחה שלא מימשתם, באפשרותכם לפנות לגורם שגובה את החוב בבקשה לבטלו. מהניסיון שלנו בקשות מסוג זה לרוב אינן נענות בחיוב, בייחוד כשמדובר במשרדי עורכי דין.

לכן, אם החוב טרם הגיע להוצאה לפועל, עומדת בפניך אפשרות להגיש תביעה לסעד הצהרתי שאינך חייב בחוב לרשות השידור. אם החוב מתנהל בהוצאה לפועל ניתן להגיש התנגדות. יש לקחת בחשבון שככל וחלף המועד להגשת התנגדות (30 ימים מהמועד שבו הומצאה ההודעה על פתיחת תיק ההוצאה לפועל) – סיכוייה של ההתנגדות להתקבל נמוכים יותר. אנחנו ממליצות להתייעץ עם עורך דין במקרים מסוג זה.


זהבית קורבר היא עו"ד במחלקה המשפטית של עמותת "ידיד"

לקבלת סיוע במיצוי זכויותיכם בנושא חובות לרשות השידור או בכל נושא אחר אתם מוזמנים לפנות באמצעות הקו החם 1-700-500-313

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!