דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ליגת האומות / עלו על הגל: ניצחון גדול לנבחרת ישראל על אלבניה 0:2 בבאר שבע

נבחרת ישראל של אנדי הרצוג משיגה ניצחון שני ברציפות ומתמקמת במקום הראשון בבית | הבחורים בתכלת-לבן גברו 0:2 על אלבניה בזכות שערים של תומר חמד ודיא סבע | הנבחרת צריכה תיקו מול סקוטלנד במחזור האחרון כדי לעלות

שחקני נבחרת ישראל בכדורגל חוגגים את הניצחון הביתי על אלבניה (ההתאחדות לכדורגל בישראל)
שחקני נבחרת ישראל בכדורגל חוגגים את הניצחון הביתי על אלבניה (ההתאחדות לכדורגל בישראל)
צור רוזנצוויג
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ניצחון ביתי שני של נבחרת ישראל שהתקרבה באופן משמעותי לפלייאוף בליגת האומות. הנבחרת בהובלת המאמן אנדי הרצוג פגשה באצטדיון טרנר בב"ש את אלבניה. בסוף הערב הסטטוס קוו בבית הסתיים. האלבנים קיוו לצאת מהמשבר עם ניצחון שני על ישראל ואילו הנבחרת המקומית קיוותה להמשיך את המומנטום החיובי לאחר הניצחון המשכנע ביום חמישי האחרון על סקוטלנד.

רגע לפני שריקת הפתיחה קיימה ההתאחדות לכדורגל טקס פרידה משחקן הכדורגל אליניב ברדה ששיחק במדי הנבחרת  38 הופעות הבקיע 12 שערים ופרש ממשחק פעיל במהלך השנה האחרונה.

מחצית ראשונה

אנדראס הרצוג מאמן הנבחרת נתן אמון מלא בהרכב ששיחק במשחק הקודם חוץ משינוי אחד בו תומר חמד בחוד ההתקפה לצד דאבור במקום בן שהר הפצוע. 20 דקות של לחץ מצד הנבחרת שפתחה את המשחק ב'בליץ' מרשים בהובלת בירם כיאל, ביברס נאתכו ולחץ של דור פרץ מאחור, אלא שדווקא האלבנים היו הראשונים להגיע למצב קורץ לאחר נגיחה של  הקפטן מאברג' שלא נכנסה פנימה הודות לזינוק נפלא מהמקום של הרוש, לא הספיקו לעבור שתי דקות והיה זה תומר חמד שחקנה של קווינס פארק ריינגרס שהקפיץ את כל בירת הנגב בדקה השמינית והעלה ל-0:1 את הנבחרת לאחר מסירה גאונית של אריאל הרוש שחצתה את כל המגרש, השאירה אותו לבד מול שטארקושה ולו רק נותר לגלגל את הכדור פנימה, חגיגה ביציעים.

מכאן הייתה רק נבחרת אחת על המגרש וזו הייתה אלבניה, עם חמישה איומים למסגרת של הרוש, שסיפק הצלות מרשימות מהזדמנויות של של מירטו אוזוני ובקים באלאי האורחים היו שווים שער שיויון.

אמון האוהדים חזר, והקהל הישראלי ערני לכל דבר שקורה ורוצה בהצלחת הנבחרת מי שגומל לו בהצגה נהדרת זה שרן ייני שהצליח לתקל כל הזדמנות מסוכנת של היריבה. הנבחרת סיימה את המחצית הראשונה עם איום אחד בלבד לרשת האדומה איום שהספיק כדי לרדת לחדר ההלבשה בתוצאה 0:1.

מחצית שנייה

האלבנים יצאו מחדר ההלבשה נחושים להבקיע את השיוויון,ההגנה המקומית עם שיר צדק במקום טיבי הפצוע נאבקה בקושי אל מול הבעיטות של המחליף לילאי בדקה ה-50 של אוזני בדקה ה-62 ושל בארט מספר 6 שפגשו את השמיים של הנגב או את התגובות הנהדרות של הרוש שהציל 7 פעמים את הנבחרת מספיגה במהלך המשחק

הרצוג הערני קלט את מה שקורה על כר הדשא והגיב בשני חילופיים אשר איווררו במקצת את העייפות של שחקניו, עם הכנסתו בדקה ה-66 של סבע לחוד והסבת דאבור כחלוץ אחורי וכניסתו של חבשי להגנה במקום טוואטחה עשר דקות מאוחר יותר, מהלך שהסיט את בן הרוש לעמדת המגן השמאלי והראה שיש לו כושר גופני נהדר אשר הוסיף מחץ שהיה חסר לאגף שמאל.

בדקה ה-83 מסירה חכמה של נאתכו ממצב נייח לדיא סבע סידרה לנו את הגול השני של המשחק עם בעיטה יפיפה של השחקן המקומי החדש שהקפיץ את כל טרנר באוויר 0:2 במשחק לא גדול אך עם המון נחישות ובעיקר חכמת משחק.

ופתאום תוך שני משחקים ההתלכדות חזרה, האמונה באוויר, שאגות אל אל ישראל הגיעו עד לשכונות הדרומיות של העיר, בירם כיאל, נאתכו, דסה ודור פרץ מוכתרים לאחר שבוע כחוליית הקישור היציבה מזה שנים.

וכך מסתיים לו שבוע בו ניצחנו בבית אחרי שנתיים, חזרנו מפיגור לניצחון בפעם הראשונה מזה עשור, הצלחנו לחבר שני ניצחונות רצופים אחרי שבע שנים ללא הצלחה בזה וספגנו שער בודד ב-180 דקות וגם הוא מפנדל.

התמונה בסיום של הרצוג ממליץ בביטחון לשופט הרביעי כמה דקות להוסיף למשחק אומרת הכל, משהו נרגע, אבל בואו נישאר עם הרגליים על הקרקע. חלום ההעפלה לאליפות אירופה נמשך, ב20.11 בסקוטלנד מול הנבחרת המקומית נגלה מתי נתעורר ממנו וביינתים נותר לנו לצעוק בקול גדול "אל אל ישראל".

אנדראס הרצוג מאמן נבחרת ישראל, לפני המשחק מול אלבניה (ההתחאדות לכדורגל בישראל)
אנדראס הרצוג מאמן נבחרת ישראל, לפני המשחק מול אלבניה (ההתחאדות לכדורגל בישראל)

בסוף המשחק אמר הרצוג: "אני חושב ששיחקנו היטב במחצית השנייה, השחקנים עשו עבודה נהדרת מול סקוטלנד והחלטתי לפתוח איתם גם במשחק הזה, היה לנו קשה להתשלט על המשחק במיוחד עם ההגנה".

"אני שמח על התוצאה, אל עדיין לא השגנו כלום אנחנו צריכים לעבוד קשה יותר, כל שחקן משקיע את כל מה שהוא יכול ונותן את ה100 אחוז שלו ובזכות כך אנחנו עם שני נצחונות רצופים אבל עדיין יש לנו במה להשתפר". עוד הוסיף המאמן: "בירם כיאל היה מצויין במשחק הוא הצליח להביא לידי ביטוי את היכולות שלו ורואים שהוא שחקן בפרמיירליג להרבה היה משחק טוב אבל באמת הוא היה רמה מעל. זה ענק בשבילנו, העידוד, הקהל, עזרו לנו ותמכו בנו במהלך המשחק, אני מודה לכולם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!