דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משטרה ופלילים

קורבן הרצח / הנרצחת בנתניה: אנגווץ וואסה, פעילה לשילוב יוצאי אתיופיה באקדמיה

וואסה, בת 36 במותה, סיימה לימודי תואר שני במרכז האקדמי רופין ואף זכתה בפרס המועצה להשכלה גבוהה להצטיינות חברתית | היא הותירה אחריה תינוק בן חודשיים ושני ילדים בגילאי 6 ו-7

אנגווץ' וואסה ז"ל (צילום: רן שלומי)
אנגווץ' וואסה ז"ל (צילום: רן שלומי)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

אנגווץ וואסה, בת 36, היא האישה שנורתה למוות שלשום (ראשון) על ידי בן זוגה השוטר בביתה בנתניה. זמן קצר לאחר האירוע, התקשר השוטר למוקד 100 של המשטרה, ודיווח כי ירה באישתו בביתם בנתניה.

לאחר קבלת הדיווח, הגיעו שוטרים לבית הזוג, שם מצאו את וואסה ירויה, ואת שלושת ילדיה שנמצאו באותה עת בדירה. לוואסה שני ילדים בגיל 6 ו-7, ותינוק בן חודשיים, שהיה בנם המשותף של בני הזוג.

חקירת השוטר החשוד ברצח הועברה לטיפול המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות, ועל פרטי החקירה הוצא צו איסור פרסום.

וואסה היא בוגרת המרכז האקדמי רופין, שם סיימה בהצטיינות לימודי תואר ראשון במדעי ההתנהגות ומוסמכת תואר שני בהגירה ובשילוב חברתי. בהודעה שפירסם המרכז נכתב כי בשנת 2009 קיבלה וואסה, שבלטה ברוח ההתנדבות והתרומה לקהילה לאורך כל שנות לימודיה, את פרס המועצה להשכלה גבוהה להצטיינות חברתית, ואף הובילה פרויקט לחשיפת האקדמיה בפני תלמידי תיכון ממוצא אתיופי. "הירצחה של אנגווץ', שהייתה בעלת אישיות מקסימה, קורנת ומחייכת, הכה בתדהמה את חברי הסגל האקדמי המנהלי ואת חבריה לספסל לימודים", נכתב בפוסט.

https://www.facebook.com/Ruppin.Academic.Center/photos/a.119923424695515/2029886593699179/?type=3&theater

וואסה היא האישה השנייה שנרצחה בנתניה תוך פחות משבוע. בשני המקרים, החשודים ברצח הנשים הינם בני זוגן. ביום רביעי האחרון, נדקרה למוות עליזה שפק בדירתה בנתניה. החשוד ברצח הינו פרודה, יצחק שפק, ממנו הייתה בהליכי גירושים. מתחילת שנת 2018, אירעו 20 מקרים בהם קיים חשד לרצח נשים על רקע מגדרי.

למרות שוואסה היא האישה השנייה שעל פי החשד נרצחה על רקע מגדרי בשבוע האחרון, שני המקרים זכו לתגובות מעטות יחסית בזירה הפוליטית.

ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) התייחסה לרצח הלילה בנתניה: "תוך פחות משבוע נרצחו שתי נשים על ידי בני זוגן בנתניה, 20 מתחילת השנה. זו תוצאה של הזנחה פושעת של הממשלה, והרצח הבא מעבר לפינה. יש פתרונות מעשיים שכבר מונחים על השולחן, אך הממשלה מורחת זמן. הצעת החוק שלי לאיזוק אלקטרוני על חשוד באלימות תחת צו הרחקה, כבר עברה בקריאה טרומית לפני למעלה משנה ומחכה שמישהו שם יתעורר. כבר ב-2013 הקמתי את הוועדה הבינמשרדית למניעת אלימות נגד נשים. כבר יש תוכנית מקיפה, יש תקציב אך עדיין אין ביצוע ושיתוף פעולה בין המשרדים". עוד אמרה לביא כי זהו "זמן לשים את הפוליטיקה והסחבת בצד ולעשות מעשה. יש להקים לאלתר את הרשות הלאומית למניעת אלימות, ולקדם באופן מיידי את חוק האיזוק האלקטרוני. אפשר למנוע את האסון הבא".

ח״כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) התייחסה הבוקר בגל״צ להירצחה של וואסה: "שאלנו את שר הרווחה והשר לבטחון פנים למה לא יוצאת תכנית למאבק בתופעה המחרידה הזו של אלימות ורצח כלפי נשים. התשובות היו תמיד ׳אה…ב…׳, והתוצאות הן כאלו. הרי אילו עליזה שפק ז״ל הייתה נדקרת ע"י פלסטיני היינו רואים את רוה"מ ורעייתו, ואת כל הקואלציה בשבעה. הענישה לא תמנע לא את הרצח ולא את האלימות, הדבר שצריך לעשות זה לטפל במקור הבעיה. הרי זו לא גזירת גורל. צריך להתחיל להקים מעונות לגברים אלימים ולתת ברירה חד משמעית – או שאתה הולך לטיפול או שאתה הולך לכלא. אין סיבה שמדינת ישראל לא תהיה חלוצה בתחום הזה. צריך לעשות טיפול יסודי אמיתי. הדבר הכי גרוע זה שלא רק שהדברים האלו לא נעשים, אלא שמה שעושה השר גלעד ארדן זה לחלק נשק לכל דכפין. אנחנו ראינו אתמול בדיוק מה קורה כשיש לאדם נשק בידיים. להרחיב את מאגר בעלי כלי הנשק הוא דבר שמגדיל את הסכנה בעוד שאין בכלל השקעה במניעה״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!