דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסגל האקדמי הזוטר

השכלה גבוהה / עצרות מחאה התקיימו באונ' ת"א וב"ש סביב מאבק הסגל הזוטר

הסגל הזוטר, שמורכב בעיקר מסטודנטים לתארים גבוהים בתפקידי הוראה, מהווה כ-75-80% מסגל ההוראה באוניברסיטאות | שנת הלימודים בת"א ובבאר-שבע לא נפתחה בשל המאבק והמוחים טוענים כי ההנהלות לא מדברות איתם

אוניברסיטת תל אביב (דוג'רית  ויקימדיה)
אוניברסיטת תל אביב (דוג'רית ויקימדיה)
דוד טברסקי

בעקבות המשך סכסוך העבודה של הסגל הזוטר באוניברסיטאות ת"א ובן גוריון, יצאו אתמול (רביעי) בצהריים שתי עצרות מחאה שהתקיימו במקביל בשתי האוניברסיטאות. שנת הלימודים האקדמית באוניברסיטאות הללו לא נפתחה מאז יום שני מכיוון שארגוני הסגל האקדמי הזוטר הודיעו על פתיחה בשביתה ללא הגבלת זמן, זאת במחאה על היעדר התקדמות ממשית במו"מ לחידוש ההסכמים הקיבוציים עמם.

ממטה המאבק נמסר כי על אף כניסתה של השביתה ליומה השלישי, לא מתקיים מו"מ עם ההנהלות וכי השביתה תימשך ללא הגבלת זמן עד להשגת תוצאות שישפרו את תנאיהם הסוציאליים המחפירים של חברי הסגל הזוטר. עוד דרשו הוועדים עיגון של ביטחונם התעסוקתי של עובדי הסגל הזוטר, המהווים את רוב הסגל האקדמי באוניבסיטאות כשחלקם נע בין 75%-80% מסגל ההוראה. בנוסף דורשים הוועדים העלאה משמעותית של שכר המאסטרנטים, הנמוך משכר המינימום וצמצום הפער בינו לבין שכר הדוקטורנטים יחד עם התאמה בין היקפי המשרה לשעות העבודה בפועל ודרישות נוספות.

סטודנטים באוניברסיטת תל אביב ביום הראשון לשנת הלימודים האקדמית. 14 באוקטובר 2018 (צילום: פלאש90)
סטודנטים באוניברסיטת תל אביב ביום הראשון לשנת הלימודים האקדמית. 14 באוקטובר 2018 (צילום: פלאש90)

בהודעה שנמסרה על-ידי עמית שמרת, יו״ר ארגון הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטת בן-גוריון, נאמר כי ״גם לאחר שיחות משא ומתן נוספות שהתקיימו מאז התחלנו בשביתה השבוע, ההנהלה עודנה מתבצרת בעמדתה התמוהה המסרבת להכיר בימי מחלה ואבל, התראה בזמן סביר לפני פיטורים וחפיפה בין היקפי המשרה לשכר בעדה הם לא מותרות, אלא זכויות עובדים בסיסיות. אנו קוראים לכל אלפי עובדי הסגל הזוטר והבכיר באוניברסיטה, אבל גם לעשרות אלפי הסטודנטים לקחת חלק במחאה הזו, שהיא מאבק על עתיד ההשכלה הגבוהה בישראל".

"אנחנו קוראים להנהלות להתעורר ועכשיו – זה הוא לא רק מאבק על תנאינו אלא על עתיד האקדמיה בישראל. גם לאחר שלושה ימי שביתה, אשר נאכפת באופן מרשים עד כה תוך שת"פ של חברי הסגל הזוטר, לא מתקיים שום מו"מ בין הצדדים. גם היום, אנו דורשים מההנהלות ומראשי האוניברסיטאות שלנו, להיכנס איתנו למו"מ מרתוני ולשים סוף למשבר. זה הוא צעד שניסינו להימנע ממנו חודשים ארוכים, מתוך הבנת הקשיים והנזקים לסטודנטים. יחד עם זאת, הגענו למצב של אין ברירה. אם לא נפעל כעת, הנתונים העגומים שפורסמו רק בימים האחרונים על מצב ההשכלה הגבוהה בישראל, יהפכו למציאות קודרת אף יותר", המשך לשון ההודעה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!