דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עזה

החזית הדרומית / ברקע ההסלמה: הקבינט התכנס במשך כ-5 וחצי שעות

שרי הקבינט המדיני ביטחוני התכנסו על מנת להכריע בשאלת התגובה הישראלית לעלייה במתיחות בדרום | חמאס איים: אם ישראל תפציץ ברצועת עזה נגיב בחוזקה ובמהירות | צה"ל הודיע על הסרת מגבלות התגוננות באזור עוטף עזה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהערכת מצב ביטחונית באוגדת עזה (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ).
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהערכת מצב ביטחונית באוגדת עזה (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ).
שי ניר

בתום חמש וחצי שעות, הסתיים הלילה (חמישי) דיון הקבינט שעסק בהסלמה בדרום, ושיגור הרקטות לעבר ישראל אתמול. שרי הקבינט עודכנו בתרחישים אפשריים להסלמה ברצועה, והונחו שלא להתראיין בתקשורת בנוגע לתוכני הדיון. במקביל, פרסם חמאס אזהרה כי במידה וישראל תתקוף יעדים ברצועת עזה, יגיב הארגון "בצורה חזקה ומידית". דובר צה"ל מסר הבוקר כי בתום הערכת המצב הוחלט על הסרת מגבלות התגוננות באזור עוטף עזה, והמועצה האזורית שדות נגב הודיעה כי הלימודים בכל המסגרות יתקיימו היום כסדרם.

ישיבת הקבינט אמורה הייתה להתקיים בשעות הבוקר, אך נדחתה לשעה שבע כדי לאפשר את השתתפותו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט ששב מביקור בארצות הברית בשל ההתפתחויות. שרת המשפטים איילת שקד הקדימה את חזרתה מכנס הפרקליטות באילת כדי להשתתף בישיבת הקבינט. היא עשתה את הדרך לירושלים במסוקו של הנשיא ראובן (רובי) ריבלין.

שרת המשפטים אhילת שקד במסוקו נשיא המדינה ראובן ריבלין בדרכה לישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, 17 באוקטובר 2018. (ללא קרדיט)
שרת המשפטים אhילת שקד במסוקו נשיא המדינה ראובן ריבלין בדרכה לישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, 17 באוקטובר 2018. (ללא קרדיט)

 

 

 

מוקדם יותר אתמול בערב, יצאה מרצועת עזה משלחת בכירי המודיעין המצרי ששהתה שהגיעה על מנת לקיים פגישות עם הנהגת החמאס והג'יהאד האסלאמי. בכיר ישראלי אישר כי על רקע ההסלמה ראש המודיעין המצרי דחה את ביקורו בישראל, ברמאללה ובעזה שתוכנן להתקיים היום.

לפני תחילת הדיון בקבינט אמר מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, כי "חמאס מתיימר לשלוט ברצועת עזה ומספר לאזרחי עזה שהוא מנסה להיטיב את מצבם. בפועל, שחרור הרסן בגדר, תופעת המטענים ובלוני הנפץ – בלוני התבערה – וכפי שראינו הלילה גם הרקטות, מרעים את מצבם של תושבי רצועת עזה שהביאו אותנו הבוקר לתקוף תקיפות משמעותיות: גם אתרי יצור אמל"ח של חמאס, גם מפקדות, גם מוצבים וגם תשתיות תת-קרקע.

"כל מה שנתקף נהרס ויהיה קשה לשקם וקשה להביא את הכסף| הוסיף, "צה"ל מוכן ומכין את עצמו לתרחישים בהמשך, נדע להגיב בעוצמה גדולה יותר ונדע להגיב לכל תרחיש".

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אתמול בשעות הצהריים (רביעי) הערכת מצב ביטחונית עם צמרת מערכת הביטחון ולאחר מכן נפגש עם ראשי הרשויות בעוטף עזה. בהערכת המצב שהתקיימה באוגדת עזה השתתפו גם שר הביטחון, אביגדור ליברמן, סגן הרמטכ"ל אלוף אביב כוכבי, ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת,  ראש השב"כ נדב ארגמן ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

"ישראל רואה בחומרה רבה את ההתקפות עליה בגדר, על עוטף עזה, על באר שבע – בכל מקום. אני אמרתי בפתח ישיבת הממשלה השבוע שאם ההתקפות הללו לא ייפסקו – אנחנו נפסיק אותן", אמר נתניהו בתום הערכת המצב והוסיף כי "אני רוצה לומר לכם היום – ישראל תפעל בעצמה רבה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהערכת מצב ביטחונית באוגדת עזה (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ).
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהערכת מצב ביטחונית באוגדת עזה (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ).

בתום הסיור באוגדת עזה, נפגש ראש הממשלה במועצה האזורית שדות הנגב עם ראשי רשויות בעוטף עזה וביניהם תמיר עידאן, ראש מועצת שדות נגב; אלון דוידי, ראש עיריית שדרות; יאיר פרג׳ון, ראש מועצת חוף אשקלון; אלון שוסטר, ראש מועצת שער הנגב וגדי ירקוני, ראש מועצת אשכול.

אתמול במהלך הבוקר צה"ל הגיב בתקיפות אוויריות לירי הרקטות בלילה ולירי בבוקר באמצעות תכניות מוכנות מראש, תגובה ישראלית עוצמתית אל מול עליית המדרגה בהסלמה בירי רקטה לבאר שבע ורקטה מאיימת נוספת לכיוון הים מול גוש דן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!