כ150 אזרחים ונוסעים ברכבת ישראל הפגינו הערב (חמישי) ליד תחנת חוף הכרמל בחיפה כנגד הפגיעה בתדירות הרכבות במקטע נהריה-באר שבע, הגורמת לעומסים חריגים במקטע של שיא הביקוש בין חיפה לתל-אביב. המפגינים נשאו שלטי עליהם נכתב "רכבת ישראל ירדה מהפסים" ו"מחזירים את הרכבות לצפון". העומס נוצר כתוצאה ממחסור בציוד נייד ברכבת, לצד ההחלטה לפתוח את הקו המהיר מירושלים לת"א, על אף שבינתיים הוא מגיע רק לתחנת נתב"ג, בהנחיית שר התחבורה ישראל (כץ) הליכוד.
אסף מועלם, ממארגני ההפגנה, נוסע מדי יום לעבודה בת"א ברכבת, סיפר ל "דבר ראשון" על מניעי ההפגנה: "גם לפני ספטמבר המצב ברכבת היה בעייתי מאוד מבחינת העומסים, אבל כעת הוא הפך לקטסטרופה". בתגובה להחלטת הרכבת להחזיר ארבע נסיעות ביממה מתוך ה-20 שבוטלו, הסביר מועלם: "אותן ארבע נסיעות מגיעות רק עד ת"א, ולא עד באר שבע כפי שהיה קודם. אלו רק שתי נסיעות בבוקר לת"א ושתי רכבות אחר הצהריים בחזור. אנחנו דורשים להחזיר את כל הרכבות הישירות."
התארגנות הנוסעים אוספת כסף בכדי לעתור לבג"ץ נגד הפגיעה בתדירות הרכבות לצפון, בדרישה להשיבה לקדמותה. למעשה, לרכבת ישראל לא יגיעו קרונות נדרשים לפני אמצע 2019, ועד אז כל רכבת שמתווספת לקו כלשהו מחייבת הפחתה בתדירות של קווים אחרים. מדובר בקרונות ניהוג, אשר ממוקמים בקצה הרכבת ההפוך לקטר, ודרכם ניתן לשלוט בקטר כאשר כיוון הנסיעה ממקם את הקטר מאחור.
מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר, אמרה השבוע בכנסת, "היינו עושים זאת שוב בדיעבד", גם לאחר שנחשפה לעדויות אישיות על הצפיפות והפגיעה בנכים ובקשישים, המתקשים או נמנעים מנסיעה ברכבת בשעות העומס.