דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הטרדות מיניות

#לא_התלוננתי / דפנה לוסטיג מסבירה את ההחלטה לחשוף את התקיפה המינית שעברה

אשת הטלוויזיה והרדיו התייחסה הבוקר (א') לסיפור התקיפה שעברה על ידי מסעדן מוכר | "הרגשתי שאני יכולה לתת את הקול שלי ואם הוא שווה משהו אתן את הסיפור שלי, שהוא לא פשוט"

דפנה לוסטיג (תאגיד השידור הישראלי)
דפנה לוסטיג (תאגיד השידור הישראלי)
ספי קרופסקי
ספי קרופסקי
ראש מערכת החדשות ועורך הבריאות
צרו קשר עם המערכת:

"הרגשתי שאני יכולה לתת את הקול שלי ואם הוא שווה משהו אתן את הסיפור שלי, שהוא לא פשוט", כך הסבירה היום (ראשון) אשת הטלוויזיה והרדיו דפנה לוסטיג את החלטתה לחשוף בסוף השבוע שהותקפה מינית על ידי מסעדן מוכר. לוסטיג אמרה את הדברים בתכנית הבוקר אותה היא מגישה עם מיה דגן ב-102FM.

לדבריה, "לא אוכל להסכים שאמליה ולילי (בנותיהן של לוסטיג ודגן, ס.ק.) יגדלו לעולם כזה" הוסיפה, "יש קשת של התנהגויות שאנחנו לא צריכות לסבול. צריך לעשות הכל כדי שזה יפסיק". לוסטיג ציינה עוד כי קיבלה לא מעט תגובות מחזקות בעקבות החשיפה.

באשר להחלטתה לא לחשוף את זהות אותו מסעדן, ציינה כי "רציתי לחלוק את זה ככה. גם ככה זה קשה, לא ידעתי שזה כזה קשה. לא יכולה לראות את עצמי נכנסת למלחמה חזיתית במישהו, בטח לא עם האדם הזה. התגובות שדורשות ממני להגיד מי זה, זה לקבוע לי את הקצב ואני לא אתן שיקבעו… יש עוד נשים בבית שעברו חוויה כזו, אני מאמינה שאות הקלון יעשה את שלו. ומתישהו, גם אולי אהיה מוכנה לעשות עם זה משהו".

בסוף השבוע פרסמה לוסטיג בפוסט נוקב בדף הפייסבוק שלה, בה כתבה כי "בגיל 24 הלכתי לשתות בבית של מסעדן ידוע בתל אביב. חצי מכן מכירות אותו, בחלקכן הוא גם פגע, אבל אף אחת מאתנו לא התלוננה עליו אף פעם. בכנות, אני לא ממש יודעת מה היה שם. באתי, שתיתי, אני זוכרת שלא יכולתי לנהוג הביתה ושהתעוררתי בוכה במיטה שלי, ערומה, בארבע לפנות בוקר. הערתי את יונתן, החבר הכי טוב שלי, שניסה להרגיע אותי ועשה לי קפה ונתן לי אדווילים ומה לא. לא יכולתי להפסיק לבכות ולרעוד. הוא לקח אותי למיון".

לוסטיג מספרת עוד כי "במיון הוא ביקש שיעשו לי בדיקת סם אונס, הם סירבו. הטענה הייתה שיש לי אלכוהול בדם ולכן אין טעם. עד היום אני לא יודעת למה הם סירבו. אם זה בגלל שאלכוהול מטשטש את עקבות הסם או שאז פשוט לא עשו בדיקות לנשים שיכורות כי על פי ההיגיון של טרום ימי מי טו, נשים שיכורות צריכות לקחת בחשבון שאולי יתקפו אותן. ואולי לא, זה כנראה עניין של מזל".

עוד כתבה בהמשך כי "אין לי קצה של התחלה של יכולת להגיד את השם שלו בפומבי. אני פחדנית. הרבה אנשים שאני אוהבת ושאוהבים אותי ומכירים את הסיפור הזה ממשיכים לאכול אצל המסעדן. כל הזמן. והם יודעים, והן יודעות. אבל הסביצ'ה, הסביצ'ה. כל כך טעים".

לוסטיג מצטרפת לשורה ארוכה של נשים וגברים, חלקם בדיוק כמותה אנשי תקשורת מוכרים, שהחלו בשבועות האחרונים לחשוף ברשתות סיפורים על פגיעות מיניות. תחת התגית #לא_התלוננתי, שותפו בפייסבוק ובטוויטר מקרים בהם חוו גולשים פגיעה מינית מסוג כלשהו, מבלי שהגישו בעקבותיה תלונה במשטרה. כתוצאה מגל החשיפות הזה פורסמו ב"הארץ" עדויות על פגיעות מיניות של העיתונאי הוותיק דן מרגלית והשר לשעבר חיים רמון. כתוצאה מהפרסומים שמקורם בעדויות של העיתונאית והפעילה הוותיקה חנה קים, התפטר מרגלית מעיתון "הארץ".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!