דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד העבודה והרווחה

שלום הילד / חוק הפיקוח על המסגרות לגיל הרך אושר בכנסת בקריאה שנייה ושלישית

החוק, שמטרתו להגן על הפעוטות בגילאים 0-3, ישית חובה על בעלים של מעון יום להוציא רישיון הפעלה ויחול גם על מפעילים פרטיים | השר חיים כץ: "היום הורי ישראל יכולים להתחיל לנשום לרווחה" | במועצה לשלום הילד בירכו

מעון לתינוקות (Shutterstock)
מעון לתינוקות (Shutterstock)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

מליאת הכנסת אישרה אמש (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הפיקוח על מעונות היום של משרד העבודה והרווחה. ההצעה כוללת קביעת תנאי הפעלה של מעונות יום שיבטיחו את שלומם וטובתם של הפעוטות לצד יצירת כלי אכיפה מנהליים, סמכויות מפקחים והוראות עונשין.

חוק הפיקוח, שמטרתו להגן על הפעוטות בגילאים 0-3, ישית חובה על בעלים של מעון יום לפעוטות להוציא רישיון הפעלה אשר יינתן מהממונה על מעונות במשרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים.

החוק, שיחול גם על המסגרות הפרטיות לגילאים 3-0 יטיל חובה על בעלים של מעון יום לפעוטות להוציא רישיון הפעלה מהממונה על מעונות במשרד העבודה הרווחה. עוד יחייב החוק בעלי המעונות להעסיק רק אנשי צוות ללא עבר פלילי, להדריך ולהכשיר את העובדים בתחומי מתן עזרה ראשונה ולקבל הדרכה וייעוץ מקצועיים ליצירת סביבה חינוכית- טיפולית מיטבית עם סטנדרטים אחידים לטיפול בכלל המסגרות ובכלל הפעוטות.

החוק יעניק לממונה על מעונות היום כלי אכיפה מנהליים וסמכויות אכיפה והרתעה פליליות, בהן סמכות למתן צו לשם סגירת מעון ועוד. התקציב לצורך יישום המהלך יעמוד על 280 מיליון שקלים בפריסה לשבע שנים, וכן יוקצה כוח אדם נוסף לאגף מעונות היום. על-פי הודעת הוועדה, "התקציב ישמש להבטחת אכיפה אפקטיבית ויעילה לשלומם וביטחונם של הילדים, תוך מתן דגש  על הדרכה והכשרת מטפלות וכן לצורך סבסוד התקנת מצלמות במעונות יום".

כזכור, חוק הפיקוח על המעונות עבר בקריאה ראשונה בכנסת בחודש יולי האחרון ובשנת הלימודים הקרובה משרד הרווחה יחל במתן אישורי הפעלה ראשוניים לכלל המסגרות הטיפוליות, ובאופן הדרגתי עד חמש שנים יכנס החוק במלואו לתוקפו

שר העבודה והרווחה, חיים כץ, התייחס לחוק שעבר ואמר כי " לאחר שנים של ניסיונות כושלים המשרד בראשותי הצליח סוף סוף ליצור הסדרה בתחום הטיפול בגיל הרך. היום הורי ישראל יכולים להתחיל לנשום לרווחה ולדעת שיצרנו מעטפת הגנה לפעוטות  ושדרוג משמעותי באיכות הטיפול".

יו"ר הוועדה לזכויות הילד חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון (כולנו), אמרה לאחר אישור הצעת החוק בוועדה: "היום עשינו היסטוריה – ההורים, הארגונים וחברי הכנסת. אמנם מדובר בצעד קטן ביחס להצעת החוק הפרטית שיזמתי, אך בצעד גדול ומשמעותי עבור הילדים בגילאי לידה עד שלוש והוריהם, ואפילו עבור מעונות היום עצמם. החוק יסדיר את שטח ההפקר הקיים במציאות כיום ואת הפיקוח שלא היה קיים בפועל, ודאי לא ברמה שמדינה מתוקנת צריכה לדרוש מעצמה. אני נלחמת על החוק הזה שנים, אך לצערי היה זה מותה של יסמין וינטה ז"ל שהוביל לגיוס התמיכה הציבורית ולהפנמת המצב בקרב הגורמים הרלוונטיים. פעלנו במהירות כדי ליצור מציאות חדשה, במסגרתה נצמצם ונפסיק את הפריצות בתחום זה".

במועצה לשלום הילד בירכו על העברת החוק. "במשך 15 שנים נאבקנו לקידומו של חוק הפיקוח על מעונות היום לפעוטות והיום, בשיתוף חברות הכנסת יפעת שאשא ביטון וקארין אלהרר עבר החוק במליאה קריאה שנייה ושלישית- זהו הישג היסטורי לכל פעוט בישראל!", לשון ההודעה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!