דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קיצבת הנכות

דורשים צדק / משעממים: הקואליציה הצביעה נגד השוואת קצבאות הנכות לשכר המינימום

39 חברי כנסת התנגדו להצעתו של ח"כ גילאון ו-37 הצביעו בעד | "אני מבקש מהציבור להסתכל טוב טוב מי הם אותם חברי כנסת שהצביעו נגד התיקון הכל כך נדרש הזה, ודנו את הנכים להמשך חיים בעוני ודלות, ולזכור זאת בהגיעם לקלפיות״, אמר ח"כ גילאון

הפגנת מאבק הנכים בכניסה למשכן הכנסת, 15 באוקטובר 2018. (אלחנן אהרון)
הפגנת מאבק הנכים בכניסה למשכן הכנסת, 15 באוקטובר 2018. (אלחנן אהרון)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

הכנסת הפילה את הצעת החוק של אילן גילאון להשוואת קצבאות הנכות לשכר המינימום. 39 חברי כנסת התנגדו, 37 תמכו וחבר הכנסת אורן חזן נמנע. בסוף ההצבעה השמית, נכים שהיו באולם מחו נגד תוצאות ההצבעה.

במרץ האחרון עלתה קיצבת הנכות לאחר שנים ארוכות של שחיקה. ההישג הגיע לאחר מאבק ארוך ועיקש של ארגוני הנכים והצטרפותה של ההסתדרות הכללית למאבק, הצטרפות שהכריעה את הכף והביאה להישגים של קביעת קיצבת הנכות ל-3,700 שקלים, תיקון החוק, הקצה 4.3 מיליארד שקלים להעלאת הקצבאות. הכנסת קבעה כי העלייה בקיצבה תעשה בפעימות – הפעימה הראשונה היתה באפריל והאחרונה תתרחש רק בשנת 2021.

״כל חברי הקואליציה אוהבים לדבר גבוהה גבוהה על כמה שהם ״חברתיים״ וכמה שאיכפת להם מהנכים", אמר גילאון לאחר ההצבעה. "אבל ברגע האמת פניהם האמיתיות נחשפות. אני מבקש מהציבור להסתכל טוב טוב מי הם אותם חברי כנסת שהצביעו נגד התיקון הכל כך נדרש הזה, ודנו את הנכים להמשך חיים בעוני ודלות, ולזכור זאת בהגיעם לקלפיות.״

חבר הכנסת אילן גילאון בהפגנת נכים וקשישים מול הכנסת, 16 ליולי 2018 (צילום: ניצן צבי כהן).
חבר הכנסת אילן גילאון בהפגנת נכים וקשישים מול הכנסת, 16 ליולי 2018 (צילום: ניצן צבי כהן).

מוקדם יותר היום הפגינו הנכים מחוץ לכנסת. הנכים נאבקים במקביל שני מאבקים: האחד השוואת הקצבאות לשכר מינימום והשני הוא המשך יישום החוק שעבר בתחילת השנה להעלאת הקצבאות, שכרגע בוצעה רק הפעימה הראשונה מתוכו, ולא ברור מתי ייושמו שאר הפעימות.

חבר הכנסת אחמד טיבי, שהצביע בעד הצעת החוק, שיתף ברשת החברתית טוויטר פוסט של פעיל למען הנכים ששיבח אותו על ההצבעה ונזף בראש הממשלה נתניהו שלא נכח במליאה:

ח"כ גילאון אמר לפני ההצבעה: "אני מבקש היום מהציבור שיסתכלו טוב טוב על נציגי מפלגתם בכנסת. בפעם הקודמת הבושה של אצל מספר אנשים גברה על המשמעת הקואליציונית שעובדת נגד האינטרס הציבורי. הבטחתי שכל עוד נשמתי באפי אני אלחם על כך שהקצבה תהיה בגובה שכר המינימום, כדי שהנכים לא יצטרכו לצאת לרחוב להילחם. אני מבקש מכולם לעזוב את המשמעת הקואליציונית ולהצביע על פי נתיב ליבם."

בפברואר 2018 אישרה הכנסת תיקון לחוק הביטוח הלאומי במסגרתו הוקצו 4.341 מיליארד שקלים לטובת הגדלת קצבאות הנכים. עד כה מומשו בפעימה הראשונה בחודש מרץ השנה כ-2.3 מיליארד שקלים, וקצבת הנכות המקסימלית ליחיד כיום היא 3,272 שקלים בחודש. עם זאת, תיקון החוק לא קבע פרטים לגבי שאר הפעימות, מבחינת חלוקת הקצבה ולוחות זמנים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!