דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הכרמלית

דברו עם העובדים / סכסוך עבודה בכרמלית: "היו להם שנה ושמונה חודשים להסדיר את כל האישורים"

עובדי הכרמלית, המאוגדים בהסתדרות, מחכים כבר שנים לחתימה על הסכם קיבוצי | לעיריית חיפה המפעילה את הכרמלית, שחזרה זה מכבר לפעולה לאחר שריפה, היו לטענת העובדים למעלה משנה וחצי לחתום על הסכם מול הוועד

הכרמלית המחודשת (צילום: יונתן חבצלת)
הכרמלית המחודשת (צילום: יונתן חבצלת)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בכרמלית, כלי התחבורה התת-קרקעי המחבר בין שכונות העיר חיפה. רק בתחילת החודש חזרה הכרמלית לעבוד לאחר כשנה וחצי בהן היתה סגורה לאחר שנשרפה.

כבר ב-2011 התאגדו עובדי הכרמלית בחיפה, כ-15 במספר, במטרה להסדיר את תנאי עבודתם בהסכם קיבוצי. בינואר שנה שעברה, כשש שנים לאחר שהחלו במשא ומתן הושגה טיוטה סופית להסכם קיבוצי שהמתינה לחתימה. אלה שימים ספורים אחר כך, בתחילת פברואר, פרצה השריפה אשר השביתה אותה לחודשים ארוכים. כעת עם חזרתה לשגרה טוענים בהנהלה כי נדרשת הסכמת הממונה על השכר להסכם, ומסרבים לחתום פעם נוספת.

"הם טוענים שחסרים להם כל מיני אישורים. היה להם שנה ושמונה חודשים להסדיר את כל האישורים" אמר לדבר ראשון ירון סימונוב, יו"ר ועד העובדים. "הם לא עשו את זה עד היום ומשכו את הזמן – ולעובדים זה מספיק. גם ככה אנחנו כבר 7 שנים סובלים מזה. החלטנו עם ההסתדרות לשים לזה סוף והכרזנו על סכסוך עבודה. אנחנו מרגישים שגם כעת הם מנסים למשוך את הזמן כמה שיותר". במידה ולא תהיה התקדמות, יוכלו העובדים לנקוט צעדים ארגוניים בתחילת נובמבר, כפי שנקטו כבר בעבר.

כוחות כיבוי והצלה בתוך מנהרת הכרמלית לצד נזקי השריפה (צילום: דוברות כיבוי והצלה)
כוחות כיבוי והצלה בתוך מנהרת הכרמלית לצד נזקי השריפה (צילום: דוברות כיבוי והצלה)

במהלך התקופה בה היתה הכרמלית סגורה נשארו העובדים עובדי החברה העירונית. חלקם הועסקו בתוך מתחם הכרמלית וסייעו לתיקונה והשמשתה מחדש אוהוצבו בתפקידים זמניים בעיריית חיפה על מנת לשמר אותם בשל היותם כוח עבודה ייחודי למקום. "כל התקופה הזו גם ועד העובדים וגם אנחנו בהסתדרות, ביקשנו מהנהלת החברה שיסיימו את ההסכם, כי הבנו שהכרמלית צפויה להפתח מחדש. הנהלת החברה התחייבה שכשהכרמלית תשוב לפעילות מלאה – ההסכם יחתם. וזה לא קורה", אמרה ל'דבר ראשון' ענבל סופרו, מזכירת איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות המלווה את הועד.

הקש ששבר את גב הגמל, טוענת סופרו, הוא העובדה שבימים אלה קולטת ההנהלה עובדים נוספים – ומציעה להם את השכר הטבלאי שגובש בהסכם – למרות הטענות על הצורך באישור הממונה. בעוד העובדים הוותיקים שנאבקו זה שנים ארוכות על זכויותיהם טרם נהנים מפירות ההסכם. "זה כבר באמת היה מוגזם מבחינתנו, והכרזנו על סכסוך עבודה".

עובדי הכרמלית מלווים על ידי ארגון עובדי התחבורה בהסתדרות ומרחב חיפה.

תגובת הכרמלית טרם התקבלה

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!