דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מים

מחיר המים / הגדלת כמות המים המותפלים ועליית המדד הובילו לעלייה במחיר המים

רשות המים הודיעה היום על עלייה במחיר המים החל מתחילת 2019 | עבור משפחה ממוצעת של 4 נפשות, מדובר בעלייה של 3.5 שקלים לחודש במחיר השימוש במים | ח"כ שמולי התייחס הודיע שיכנס דיון דחוף בכנסת בנושא, "במטרה לעצור את הטירוף הזה״

ברז מים במטבח (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
ברז מים במטבח (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

לפי הודעת רשות המים, בחנה מועצת רשות המים בישיבתה היום את העדכון הנדרש ב-1 בינואר, והחליטה לפרסם לשמיעת עמדות הציבור את התעריף החדש, המהווה עלייה של כ- 3.25% בממוצע. עיקר הנטל הכספי כתוצאה מהעלייה – בתעריף הגבוה, על צריכה מוגברת.

המשמעות של שינוי מחירים זה על משפחה ממוצעת בת 4 נפשות הצורכת כ-15 מ"ק לחודש, הינו תוספת עלות בסך של כ-3.5 ₪ לחשבון המים והביוב החודשי (כ-108.5 ₪ לחודש לערך, במקום כ-105 ₪ לחודש).

מפעל התפלה באשדוד. ארכיון (צילום: אדי ישראל/ פלאש 90)
מפעל התפלה באשדוד. ארכיון (צילום: אדי ישראל/ פלאש 90)

לפי רשות המים, עליית המחירים נדרשה בעיקר בשל הגדלה ניכרת כמות הרכישה של מים מותפלים ממתקני ההתפלה, בשל מצבם הקשה של מקורות המים הטבעיים, והרחבה משמעותית בפיתוח תשתיות המים והביוב במשק הארצי והעירוני. בנוסף, מגלם העדכון את עליית המדד מחודש יולי 2018 ועד דצמבר 2018 (מדד חזוי), כולל האצת השקעות להקטנת השפעות הבצורת המתמשכת.

ברשות מדגישים כי עליה זו מגיעה לאחר הורדת מחירים מתמשכת בשיעור ריאלי של כ-30% בממוצע בחמש השנים האחרונות. עם זאת, המצב הקשה של מאגרי המים צפוי לגרום לעליות תעריפים נוספות בעתיד.

בהתאם לכללים שפורסמו לשימוע, המחיר לכמות מוכרת (המחיר הנמוך) יעמוד מחודש ינואר 2019 על 6.82 ₪ למ"ק (במקום 6.61 ש"ח למ"ק) ואילו המחיר לכל כמות נוספת מעבר לכמות המוכרת (המחיר הגבוה) יעמוד על כ-12.85 ₪ למ"ק (במקום 12.44 ₪ למ"ק).

לאחרונה התפרסם דו"ח מבקר המדינה המעיר בחריפות למשרד האנרגיה ולרשות המים על כשלים בתכנון ארוך הטווח והרס המאגרים הטבעיים.

ברשות המים מסרו בתגובה לדו"ח המבקר כי "רצף נדיר של חמש שנות הבצורת שמכה את מדינת ישראל אינו יכול לקבל מענה תכנוני מוקדם מפני שמענה כזה מחייב השקעות אדירות המשפיע ישירות על תעריף המים לצרכן. משק המים הישראלי עובד מתוך ראיה מערכתית רחבה ולטווח ארוך המאמץ את קווי המדיניות הנגזרים מתוכנית אב מסודרת. תכנון וניהול משק המים הישראלי הוא מהמוצלחים ומהמתקדמים בעולם כולו ומהווה דוגמא למדינות העולם כיצד להתמודד ולהתאים את משק המים לשינויי האקלים ותכנון ארוך טווח".

ח"כ איציק שמולי, המוביל את המאבק בכנסת לסגירת תאגידי המים, בעקבות ההודעה על עליית תעריפי המים: ״ישראל היא המדינה היחידה בעולם שבאותו השבוע שבו מפורסם דו״ח מבקר חמור במיוחד-לאשמים, במקום לעוף הביתה יש חוצפה להעלות את המחיר לצרכנים. אזמן בשבוע הקרוב דיון דחוף בכנסת במטרה לעצור את הטירוף הזה״

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!