דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

עדכונים שוטפים / דיווח : הג'יהאד האסלאמי הכריז על הפסקת אש שהושגה בתיווך מצרי

עדיין לא ניתן אישור ישראלי להודעה | מאז הלילה תקף צה"ל 87 יעדים של חמאס ברצועה, זאת אחרי למעלה מ-30 שיגורים לעבר ישראל | צה"ל הםנה אצבע מאשימה גם כלפי איראן

תקיפה ישראלית בעזה. ארכיון (AP Photo/Khalil Hamra)
תקיפה ישראלית בעזה. ארכיון (AP Photo/Khalil Hamra)
שי ניר

חיל האוויר ביצע במהלך הלילה והבוקר (שבת) תקיפה של 87 יעדים של חמאס ברצועת עזה, זאת בתגובה למעל 30 שיגורים לעבר שטח ישראל, כך נמסר מדובר צה"ל. הבוקר הופעלה אזעקת צבע אדום בעיר שדרות ובמועצה האזורית שער הנגב והפרטים בבדיקה. על פי דיווחים פלסטיניים, הסכים הג'יהאד האסלאמי להפסקת אש בתיווך מצרי, ישראל לא אישרה את הדברים וייתכן שתנאי הפסקת האש לא הועברו אליה עדיין

דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס אמר כי "‏הירי הלילה בוצע על ידי הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני. לגבי כל מה שקורה ברצועה – חמאס הוא האחראי! אנחנו רואים גם במשטר הסורי ובכח קודס האיראני כתובת לאירוע. העברנו מסרים ברורים ברוח הזאת למי שצריך ואף אחד לא חסין, לא ברצועה ולא מחוצה לה".

בין היעדים שהותקפו על ידי צה"ל היו חמישה מתחמים צבאיים בחאן יונס, דיר אל באלח, תל זעתר וג'אבלייה; זאת בנוסף לשני אתרים לייצור אמצעי לחימה מתקדמים באל עטטרה ואזור נצרים. כמו כן, הותקפו מתחם אימונים משולב ברפיח, פיר מנהרת לחימה בחאן יונס ועמדת תצפית כנגד מטרות אוויריות בבית לאהיא.

עוד מסר דובר צה"ל כי הבוקר תקפו מטוסי חיל האוויר בניין בן ארבע קומות, המשמש כמטה החדש של מנגנון הביטחון הכללי של חמאס, בשכונת דרג' בעיר עזה. על פי ההודעה המבנה נמצא בבעלותו של חמאס וצה"ל קרא מספר פעמים ליושבי המבנה לפנותו, טרם תקיפתו.

מערכת "כיפת ברזל" יירטה כעשרה שיגורים. שתי רקטות נפלו בשטח הרצועה, היתר נפלו בשטחים פתוחים. רסיסים נפלו בקיבוצי שער הנגב וצוותים סורקים אחר פגיעות גם בשדרות. שני בני אדם, נער בן 14 וגבר בן 53, נפצעו באורח קל מאוד במהלך ריצה למרחב המוגן. בנוסף אליהם, שבעה בני אדם לקו בחרדה בשדרות.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

הוסרה הנחיית פיקוד העורף בעוטף עזה להימצא בסמיכות למרחבים מוגנים

בשעות אחר הצהריים היום (שבת) הסתיימה הערכת המצב שקיימו שר הביטחון אביגדור ליברמן, צמרת צה"ל ואנשי שירות הביטחון הכללי. בשלב זה לא ברור מה עלה מהדיונים, אך נראה כי היממה הקרובה תהיה משמעותית לקביעת התגובה הישראלית העתידית.

הג'יהאד האסלמי אמנם הודיע על הפסקת אש שהתקבלה בתיווך מצרי, אך ישראל עדיין לא הביעה את הסכמתה למהלך.

ח"כ חיים ילין: "פעם נוספת ארגוני הטרור מכתיבים לנו את המדיניות"

‏ח"כ חיים ילין (יש עתיד), תושב קיבוץ נחל עוז ומי שהיה בעבר ראש המועצה האזרית אשכול, תקף הבוקר בדף הטוויטר שלו את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"פעם זה ברקים שהפעילו את הירי, אחר כך ארגון סורר ועכשיו איראן וסוריה" כתב ילין, "ראש הממשלה, במשך 10 שנים אתה אמרת שחמאס האחראי הבלעדי, אז מה קרה שפתאום ארגון הטרור הפך לחבר שאתם מגנים עליו? פעם נוספת ארגוני הטרור מכתיבים לנו את המדיניות ומחליטים על הפסקת אש שלא כוללת מטענים, שריפות ובלונים".

דובר צה"ל: חיל האוויר תקף מעל ל-90 יעדים ברצועה

שר הביטחון אביגדור ליברמן מכנס בשעה זו הערכת מצב בקריה בתל-אביב

דיווח פלסטיני: הג'יהאד האיסלאמי הכריז על הפסקת אש בתיווך מצרי

עדיין לא ניתן אישור להודעה מצד ישראל

בעקבות המצב הביטחוני בדרום שונו מסלולי הנחיתה בנתב"ג

מתאם פעולות הממשלה בשטחים: "לאיזה שפל הגיעו ארגוני הטרור ברצועת עזה כשהם פוגעים במעבר האמבולנסים במעבר ארז?"

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, פנה הבוקר (שבת) לתושבי עזה בעקבות פגיעת רקטה במעבר ארז; "לאיזה שפל הגיעו ארגוני הטרור ברצועת עזה כשהם פוגעים במעבר האמבולנסים במעבר ארז?"

אלוף כמיל אבו רוקון, כתב כך ב-"אלמונסק" עמוד הפייסבוק בערבית של מתפ"ש:
"לאיזה שפל הגיעו ארגוני הטרור ברצועת עזה כשהם פוגעים במעבר האמבולנסים במעבר ארז? מעבר שדרכו נכנסים לישראל מידי יום ילדים שזקוקים לטיפול מציל חיים, חולים סופניים שזו תקוותם האחרונה להארכת חיים, או כאלו שזקוקים לקדמת הרפואה העולמית כדי לתת מענה למחלתם, בדרכם לבתי החולים בישראל וביהודה ובשומרון.

"הלילה ירו ארגוני הטרור ברצועת עזה פצצות מרגמה לכיוון שטח מעבר ארז ופגעו במעבר האמבולנסים שבו. ארגוני הטרור לא מרחמים עליכם, תושבי רצועת עזה. אין בהם טיפת חמלה על התינוקות, על הקשישים, על החולים המסכנים שביניכם. ארגוני הטרור פוגעים בראש ובראשונה בכם".

סוכנות סוכנות הידיעות הפלסטינית סאפא: בעקבות תקיפת צה"ל, הופסקו הלימודים בבתי ספר ברצועה

אתמול התרחשו הפרות הסדר אלימות לאורך גדר המערכת בהן השתתפו כ-16 אלף משתתפים. במהלך הפרות הסדר השליכו המתפרעים בקבוקי תבערה ורימונים, יידו אבנים והבעירו צמיגים. בנוסף, זוהו שני מקרים נפרדים של חציית גדר המערכת לזמן קצר. בתגובה להפרות הסדר תקפו מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל שלוש עמדות חמאס בצפון הרצועה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!