חברת הכנסת לשעבר מונתה ליו"ר מועצת הרשות השנייה לפני שנה, באוקטובר 2017, עם פרישתה של היו"ר הקודמת, אוה מדז'יבוז'. המועצה אמורה הייתה לסיים את כהונתה באוקטובר השנה, אך כהונתה תימשך עד להשלמת הליך המינוי של מועצה חדשה. מועצת הרשות השנייה מורכבת מ-15 חברים, אך כיום מכהנים בה 10 אנשים בלבד.
המינוי של שמאלוב-ברקוביץ' כבר אושר על-ידי הוועדה לבדיקת מינויים לפני שנה, אך לקראת הארכת הקדנציה שלה בראשות מועצת הרשות השניה, יחד עם שאר חברי המועצה, מתחייבת בדיקה נוספת. שר התקשורת, איוב קרא, הצהיר הצהרות בכיוונים מנוגדים במועדים שונים, לגבי שביעות רצונו מהמינוי של שמאלוב-ברקוביץ'. כך למשל, בכדי להציל את ערוץ 20, היה שותף לתיקוני חקיקה שהעבירו את סמכות הפיקוח על הערוץ ממועצת הכבלים והלוויין לרשות השנייה, כאשר הערוץ הפר את רישיונו בכך ששידר חדשות ללא אישור. במקביל, טען שיו"ר מועצת הכבלים ד״ר יפעת בן חי שגב, מעכבת במכוון את ההחלטה לגבי מתן האישור לשידורי חדשות בכדי להרוג את הערוץ.
כל פעולותיה של יו"ר הרשות השנייה עולות בקנה אחד עם רצון המחוקק – הבטחת גיוון תקשורתי על גבי המסך. כל ניסיון לפגוע בה מונע מטעם בעלי עניין
המינויים למועצת הרשות השנייה, שצריכים להיות מאושרים גם בממשלה, מצטלבים עם ההחלטה הקרבה של המועצה לגבי מתן אישור למיזוג בין ערוץ 10 לשידורי רשת. בעלי שני הערוצים מתלוננים על העיכובים בקבלת ההחלטה, כש"רשת" הודיעו לתקשורת על ביטול המיזוג, אם כי הבקשה עצמה לא נמשכה. באופן משפטי, אין מסלול מוגדר למיזוג ערוצי טלוויזיה בישראל והבקשה למיזוג הוגשה כבקשה ל"העברת אמצעי שליטה". בינתיים כלל ערוצי הטלוויזיה נמצאים בהפסדים כאשר אחוזי הצפייה נמוכים יותר בשידורי רשת ובערוץ 10, ומכאן ההיגיון במיזוג, כתחרות לשידורי קשת.
בשבועות האחרונים, בשני גופי השידור התרחשה נטישה חלקית של עובדים, סבב פיטורים ומו"מ על הפחתת שכר בשל חוסר הוודאות המתארך. ביום שישי הגיש ארגון העיתונאים מכתב תלונה למשרד התקשורת על התנהלותה של שמאלוב-ברקוביץ', שלא פורסם לציבור. ניתן לשער שבמכתב יש הד לטענות שהעלו עובדי חדשות 10 בדיון בוועדת הכלכלה בכנסת, בו האשימו את שמאלוב-ברקוביץ בחרחור ריב בין העובדים של שני הערוצים, ובאמירות כמו "הערוץ של אודי אנג'ל (מבעלי "רשת" – א.ר.) לא ישדר את התחקירים של רביב דרוקר, שנאמרו בשיחה סגורה עם העובדים", אמירות אותן שמאלוב-ברקוביץ הכחישה.
גרסת שמאלוב-ברקוביץ'
בדיון בוועדת הכלכלה בכנסת שהתקיים ביום שלישי האחרון הציגה שמאלוב-ברקוביץ' גרסה הפוכה לפיה כל מעשיה נועדו לשמור על האינטרס הציבורי. היא הזכירה את העובדה שכל בעלי הערוצים ידעו שנים מראש על הכוונה לפצל את ערוץ 2, ומי שבחר להישאר בשוק היה אמור להיערך לכך. בעוד עו"ד מיכל הלפרין, ראש הרשות להגבלים עסקיים, הודיעה כי "באופן נדיר", בדיקתה את מצבו של ערוץ 10 מצדיקה את המיזוג על-פי השיקול של "פירמה כושלת", שמאלוב-ברקוביץ טענה כי יש לבחון האם בכל זאת יש מי שירצה להפעיל את ערוץ 10 במתכונת חדשה במקום בעליו הנוכחיים, ללא מיזוג. ביום רביעי האחרון הסתיים השימוע הציבורי לבקשת המיזוג, ובתיאום עם שר התקשורת, ההחלטה של הרשות השנייה אמורה להתקבל עד ה-7 בנובמבר. כנגד הטענה ל"מריחה" ועיכובים לא ענייניים בהחלטה, הסבירה שמאלוב-ברקוביץ' כי יש חשיבות להשלמת שימוע ציבורי, וביקשה שלא לפגום בשיקול דעתם של חברי המועצה, הרגולטורים אשר אמורים לקבל החלטה בניתוק מהשפעת הפוליטיקאים בהחלטה כה מהותית לעתיד שוק השידורים ולשוק הפרסום.
במשרד התקשורת לא מגיבים לטענות כלפי תפקודה של שמאלוב-ברקוביץ', וגם השר עצמו לא נקט באופן פומבי שום עמדה לגבי המיזוג. נטען, כי בשיחות פרטיות הביע התנגדות נחרצת למיזוג, אך בתגובה רשמית הודיע כי ההחלטה כלל אינו בסמכותו.
מטעם יוליה שמאלוב-ברקוביץ' נמסר בתגובה כי "כל פעולותיה של יו"ר הרשות השנייה עולות בקנה אחד עם רצון המחוקק – הבטחת גיוון תקשורתי על גבי המסך. כל ניסיון לפגוע בה מונע מטעם בעלי עניין אשר עושים שימוש בעובדיהם, שעה שהאינטרס הציבורי הוא מהם והלאה".