דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונות עבודה

סוף להפקרות / כנס חירום מיוחד ביום ה' לקראת השביתה הכללית בנוגע לבטיחות בעבודה

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, יודיע בכנס על מועד השביתה הכללית במשק | "האדישות ממשיכה לעלות בחיי אדם", אמר | מתחילת 2018 נהרגו בישראל עשרות בני אדם בתאונות קטלניות בעבודה - 36 מתוכם, בענף הבניין

ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, יקיים ביום חמישי כנס חירום מיוחד לקראת השביתה הכללית במשק בנושא הבטיחות במקומות העבודה ובו יודיע על מועד השביתה. באירוע צפויים להשתתף מאות חברי וראשי ועדים ממקומות עבודה רבים במשק, לצד ראשי מרחבים ואיגודים מקצועיים, חברי הנהגת ההסתדרות ועובדי הארגון.

"האדישות של מקבלי ההחלטות ושל המעסיקים בנוגע לבטיחות בענף הבנייה ממשיכה לעלות בחיי אדם וככל שעובר הזמן אנו עדים לעוד ועוד עובדים שמקפחים את חייהם", אמר היום ניסנקורן. "ההצעות שההסתדרות הגישה לפתרון הקטל הגיוניות וניתנות ליישום, אך מקבלי ההחלטות מעדיפים להמשיך בשוויון הנפש שלהם ולא מביעים כל רצון לפתור את המשבר".

האדישות של מקבלי ההחלטות ושל המעסיקים בנוגע לבטיחות בענף הבנייה ממשיכה לעלות בחיי אדם וככל שעובר הזמן אנו עדים לעוד ועוד עובדים שמקפחים את חייהם

"אנו ניצבים בפני השבתה כללית של המשק, ובכנס יהיו מאות עובדים, חברי וראשי ועדים שיגיעו מכל הארץ על מנת להביע סולידריות ותמיכה במאבק של כולנו", הדגיש ניסנקורן. "זאת תהיה שביתה קשה וכואבת אך נראה כי זהו האמצעי היחיד שיביא להתעשתות ולהבנה כי החברה הישראלית מתמודדת עם בעיה חמורה וקריטית שחייבים לטפל בה באופן מיידי, לפני שיהיה מאוחר מדי".

סכסוך העבודה הוכרז ואושר במוסדות ההסתדרות כבר לפני שלושה שבועות, לאחר כמה חודשים בהן פנתה ההסתדרות לממשלה ולמעסיקים בניסיון להביא להסדרה מוסכמת של נושא הבטיחות במקומות העבודה במסגרת קיבוצית, בדגש על בלימת הקטל בענף הבניה. בתחילת השבוע שעבר נסתיימה תקופת הצינון, אולם עד כה לדברי ההסתדרות טרם הוצעו צעדים אופרטיביים לשינוי המצב מצד מקבלי ההחלטות ומצד המעסיקים.

בוועידת הסתדרות המעו"ף, שנערכה לפני עשרה ימים, הביעו ראשי ועדים תמיכה במהלכו של יו"ר ההסתדרות. "דווקא משום שאנחנו חברה מערבית עלינו להישמר היטב מפני התייחסות אלינו ככוח עבודה בלבד", אמר אז יו"ר ועד עובדי תנובה אחיאב שימחי. "הדוגמה הטובה ביותר לכך היא החלטת יו"ר ההסתדרות לקיים שביתה כללית במשק ולהעיר את גורמי האכיפה והציבור לתופעה הכאובה והנוראה של תאונות העבודה. אינני חסיד של שביתות וסכסוכי עבודה, על אף שלעיתים אין מנוס מהם. החלטת היו"ר להשבית את המשק לטובת קדושת החיים, דאגה לאלמנות והיתומים, בין אם הם ישראלים או לא, זו הרוח הישראלית האמיתית".

מתחילת 2018 נהרגו בישראל עשרות בני אדם בתאונות קטלניות בעבודה, מתוכם 36 בענף הבניין, ענף בו שיעור ההרוגים בארץ הוא מהגבוהים בכל מדינות ה-OECD. רשימת דרישות ההסתדרות להסדרת הבטיחות בענף, כוללת בין היתר את הפיכת התקן האירופאי לפיגומים למחייב, אכיפת החובה על לבישת רתמה, הסדרת תחום המנופים והכנסת נספח בטיחות מחייב למכרזי בינוי ותשתית של המדינה. בשבועות האחרונים פרסמה ההסתדרות קמפיין חוצות כהכנה לשביתה תחת הכותרת 'עובדים כדי לחיות ולא כדי למות', והיום השיקה סרטון חדש בקמפיין.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!