דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הטבח בפיטסבורג

הטבח בפיטסבורג / בנט: "האקדח לא כוון כלפי רפורמי קונסרבטיבי, או אורתודוקסי"

שר החינוך, המבקר בארה"ב בעקבות אירוע הירי כנציג ממשלת ישראל, השתתף בטקס הזיכרון שערכה הקהילה היהודית בפיטסבורג | "אנטישמיות אינה זיכרון רחוק" אמר השר, "האנטישמיות היא סכנה ברורה ומידית"

השר נפתלי בנט בטקס לזכר קורבנות האירוע הירי בפיטסבורג, 29 באוקטובר 2018. (צילום: אלקסי רוזנפלד)
השר נפתלי בנט בטקס לזכר קורבנות האירוע הירי בפיטסבורג, 29 באוקטובר 2018. (צילום: אלקסי רוזנפלד)
שי ניר

שר החינוך והתפוצות נפתלי בנט, מבקר בארה"ב בעקבות פיגוע הירי בבית הכנסת בפיטסבורג. במהלך ביקורו נפגש בנט עם ראש עיריית פיטסבורג, ביל פדוטו, וכן עם מושל מדינת פנסילבניה, תום וולף. בהמשך נפגש השר עם ראשי הקהילה היהודית וביקש לחזקה.

"הלב המום לנוכח האירועים, 11 משפחות שאיבדו את יקיריהן ברגעים ארורים של שנאה וטירוף. מדינת ישראל ועם ישראל כולו מרכינים ראש עם הקהילה בפיטסבורג שחוותה טרגדיה עצומה", אמר בנט לאחר שהדליק נרות בכניסה למרכז הקהילה היהודית (JCC) לזכר 11 הנרצחים.

השר נפתלי בנט באקס לזכר קורבנות האירוע הירי בפיטסבורג, 29 באוקטובר 2018. (צילום: אלקסי רוזנפלד)
השר נפתלי בנט באקס לזכר קורבנות האירוע הירי בפיטסבורג, 29 באוקטובר 2018. (צילום: אלקסי רוזנפלד)

מאוחר יותר בנט השתתף בעצרת לזכר הקורבנות כנציג ממשלת ישראל. באירוע השתתפו גם שליח הנשיא טראמפ למזרח התיכון, ג׳ייסון גרינבלט, מושל פנסילבניה, שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר, ראש עיריית פיטסבורג וקהל של כ-5,000 תושבי האזור.

"היום אנו עומדים בצל המוות. בצל מתקפת טרור פחדנית, זדונית ואכזרית כלפי יהודים שהגיעו לתפילה בבית הכנסת במה שמתברר כמתקפה האנטישמית הקטלנית ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית, אמר בנט בנאומו.

על רקע היחסים ההולכים ומתערערים בין יהדות ארה"ב ומדינת ישראל, בין השאר בשל מדיניות הממשלה בנושאי דת ומדינה ועל רקע השיח הציבורי הישראלי שהפך את הטבח לזירת התגוששות נוספת בין ימין לשמאל, דתיים לבין עצמם וחילונים אמר בנט בקו ממלכתי כי, "באתי לכאן בשם מדינת ישראל, בשם ממשלת ישראל ובשם עם ישראל. באתי כדי להעביר מסר של אחדות, של חוזק ועוצמה. אקדח הרוצח לא כוון כלפי מי שזוהה כקונסרבטיבי, אורתודוקסי או רפורמי, לא כלפי ימני או שמאלני. הוא כוון כלפי יהודים חפים מפשע וגבה את חייהן של 11 נשמות קדושות באקט של אנטישמיות נפשעת.

בנט הביע דאגה והזהיר מפני האנטישמיות הגוברת בשנים האחרונות. "כמעט 80 שנים מאז ליל הבדולח, כשיהודי אירופה נספו בלהבות בתי התפילה שלהם, דבר אחד ברור – אנטישמיות אינה זיכרון רחוק, האנטישמיות היא סכנה ברורה ומידית. משדרות ועד פיטסבורג, היד המשגרת טילים היא אותה היד היורה במתפללים. אנו נילחם בשנאת יהודים בכל מקום בו היא תרים את ראשה", אמק.

ביקורו של בנט כמייצגה של ממשלת ישראל זכה לביקורת בתוך ארה"ב, זאת על רקע הביקורת הפנימית נגד ממשל טראמפ המלבה את המתחים החברתיים ואת השנאה בין הקבוצות השונות. דיויד סיימון, מפיק ויוצר מוערך בארה"ב ("הסמויה") תקף בחריפות את הביקור. בחשבון הטוויטר שלו, כתב סיימון: "לך הביתה. התערבותו של נתניהו בפוליטיקה בארה"ב סייעה לבחירתו של דונלד טראמפ וחלקו בהכשרתם חסרת הרחמים של הלאומנות הלבנה והפאשיזם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!