דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / נהגת המירוצים הצעירה שהפכה לסנסציה החדשה של מירוצי ה'נאסקאר'

היילי דיגאן בסך הכל בת 17 וכבר נבחרה ל'רוקי' העונה בסבב מירוצי 'K&N West' | דיגאן היא חלק מדור של נהגות שכובשות את עולם מרוצי המכוניות בשנים האחרונות וכבר יש מי שמשווים אותה לדניקה פטריק האגדית

היילי דיגאן נהגת מרוצי ה"נאסקאר"  (Photo by Meg Oliphant/Getty Images IL)
היילי דיגאן נהגת מרוצי ה"נאסקאר" (Photo by Meg Oliphant/Getty Images IL)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

היילי דיגאן בת ה-17 היא הסנסציה החדשה של העולם המוטורי. דיגאן הצעירה הפכה השנה לאישה הראשונה שזוכה במירוץ במהלך מירוצי ה'נאסקאר' והשבוע נבחרה לאישה הראשונה שזוכה בתואר 'רוקי' השנה באחד מסבבי מירוצי הנאסקאר, כאשר נבחרה ביום שבת ל'רוקי' העונה בסבב מירוצי 'K&N West'. דיגאן נחשבת בעיני רבים ליורשת של נהגת המירוצים דניקה פטריק.

דיגאן הייתה הפתעה של סבב ה-'K&N West' עם שני מירוצים בהם זכתה במקום הראשון במהלך העונה ועוד שלוש מירוצים בהם סיימה באחד מחמשת המקומות הראשונים. בסיומה של העונה דיגאן דורגה במקום השישי הכללי וזכתה באופן טבעי בתואר 'רוקי' העונה.  

דיגאן היא בתו של נהג האופנועים האגדי בריאן דיגאן שזכה בעברו במספר תחרויות יוקרתיות . אביה הוא נהג האופנועים המעוטר בהיסטוריה של משחקי ה-'X-GAMES' עם 10 מדליות, כולל זכייה במדליית הזהב ב-2011.

לאחר הזכייה בתואר החשוב, דיגאן התראיינה ל-'ESPN' ואמרה: "עבדתי יום ולילה כדי לשפר את יכולות הנהיגה שלי במהלך המירוצים. אחת החולשות שלי היא חוסר הניסיון שלי. השנה אני התקדמתי מבחינה מנטלית, עבדתי קשה ככל שיכולתי, כדי שאוכל להצליח. כולם פה נהגים טובים ואת פשוט צריכה למצוא משהו שיגרום לך להיות קצת שונה ויעשה אותך הרבה יותר טובה מהשאר".

מתחילת העונה חשה דיגאן שמטילים ספק ביכולות שלה, רק בגלל שהיא נערה. "אני רואה מאיפה הם מגיעים. מפני שהיו לא מעט נערות (שנכנסו לסבב), אבל אני חושב שהוכחנו לאנשים שאנחנו יכולות גם להוביל את המירוץ. אני חושבת שאנשים עכשיו אומרים, 'אנחנו רואים מה היא עושה'. הם כבר לא אומרים, 'אה, היא עדיין צריכה להוכיח את עצמה'".

בסיומה של העונה, דיגאן כבר החלה לדון בתוכניות לעתיד: "אני לא מבוגרת מספיק כדי להתחרות במשרה מלאה במירוצי 'נאסקאר'. החלום שלי הוא להפוך לנהגת מירוצים קבועה במירוצי 'K&N West' ואז אולי גם לעבור למירוצי 'arka' (היוקרתיים יותר). אנחנו רק התחלנו את השיחות בנושא, אז עדיין מה לספר".

דיגאן מצטרפת לרשימה מצויינת של נהגות צעירות שבאות לכבוש את המרוצים המוטורים המגוונים. רשימת ההישגים המצויינים כוללים לצד זכייתה של דיגאן ב'רוקי' השנה, את אנה קראסקו בת ה-21 מספרד שזכתה במירוצי 'Supersport 300 World Championship'. ואת ג'יימי צ'אדוויק בת ה-20 שהפכה לראשונה בהיסטוריה שזוכה במירוץ בסבב פורמולה 3 הבריטי.  למרות פרישתה השנה של נהגת המירוצים האגדית דניקה פטריק, העתיד הנשי בספורט המוטורי נראה ורוד מתמיד!

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!