דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
23.7°תל אביב
  • 25.3°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.9°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

מהומת החיסונים / למרות התפרצות החצבת: הדיון בהצעת חוק החיסונים נדחה בשבועיים

כך החליטה היום (א') ועדת השרים לחקיקה, שהייתה אמורה לדון בהצעת חוק שתטיל סנקציות כלכליות על הורים המסרבים לחסן את ילדיהם | בסוף השבוע האחרון מתה תינוקת ממחלת החצבת

חיסון (תמונת אילוסטרציה, shutterstock).
חיסון (תמונת אילוסטרציה, shutterstock).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

שלושה ימים אחרי מותה של תינוקת ממחלת החצבת: ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה היום (ראשון) לדחות בשבועיים את הדיוק בהצעת חוק החיסונים שיזמו חברי הכנסת יואל חסון (המחנה הציוני) ושולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי). חסון: "השאלה אם גם החצבת יודעת שהיא צריכה להמתין שבועיים לוועדת השרים".

הצעת החוק, שנוסחה בסיוע עמותת "מדעת" ונתמכת על ידי ההסתדרות הרפואית ואיגוד רופאי הילדים, מגדירה לראשונה מדיניות לאומית בנושא החיסונים וקובעת דרכי טיפול ב"סרבני החיסונים".

לפי ההצעה, משרד הבריאות יחויב לנהל מעקב אחרי ילדים שלא חוסנו, להתריע על כך בכתב בפני הוריהם, ואם ההתראה לא תעזור – ההורים יזומנו למפגש הסברה מיוחד שבסיומו יתבקשו לחתום על טופס סירוב. הורה שיתעלם מכך יהיה חשוף לסנקציה כלכלית בדמות שלילת נקודת זיכוי במס הכנסה  בשווי של עד 2,000 שקלים.

עוד נותנת ההצעה כלים בידי משרד הבריאות להרחיק ילדים לא מחוסנים ממוסדות חינוך בעת חשש להתפרצות מחלות, וקובעת כי יפורסם דו"ח שנתי על שיעורי ההתחסנות בארץ לפי יישובים ומוסדות חינוך.

יו"ר סיעת המחנה הציוני, ואחד מיוזמי ההצעה, ח"כ יואל חסון אמר בתגובה להחלטת הוועדה כי "מסתבר שעל פי משרדי הממשלה – בריאות אזרחי ישראל יכולה להמתין, השאלה אם גם החצבת יודעת שהיא צריכה להמתין שבועיים לוועדת השרים. הצעת 'חוק החיסונים' בדיון כבר חודשים, משרד הבריאות מכיר אותה היטב ולא ברור מדוע נדרשים עוד שבועיים נוספים כדי לקבל החלטה בנושא כה דחוף.  בעוד כשבועיים נעלה את הצעת החוק שוב ונקווה שהפעם הממשלה תעשה את הדבר הנכון ותתמוך באישורה".

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם-רפאלי אמרה על הצעת החוק כי "ילדים לא מחוסנים חשופים להידבקות במחלות שונות וקשות, בנוסף הם עשויים להדביק את הסביבה ולהביא להתפרצות של מחלות מדבקות, שעלולת להסתיים במוות כפי שאירע בסוף השבוע . האחריות על חיסון הילדים  היא על ההורים . על כן אני קוראת לשרים לאשר את הצעת החוק היוצרת  התערבות הדרגתית של המדינה , ומאפשרת סנקציה כלכלית מידתית על הורים המסרבים לחסן את ילדיהם".

הצעת החוק שנדחתה היום בוועדת השרים מגיעה כמה ימים אחרי שתינוקת שהייתה חולה בחצבת מתה. ממשרד הבריאות נמסר שזה מקרה המוות הראשון מחצבת השנה. עוד נמסר ממשרד הבריאות שיש בישראל לפחות 1,287 חולים בחצבת, מתוכם 753 במחוז ירושלים ו-213 בצפת. בחודש אוקטובר התגלו 621 מקרים חדשים של חצבת. רוב החולים הם בגילאי 0-9: 44 חולים עד גיל חצי שנה, 159 חולים עד גיל שנה, 335 חולים בגילאי 1-4, 270 חולים בגיאלי 5-9 ו-168 חולים בגילאי 10-19.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!