דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מאבק השוטרים והסוהרים

מימוש המתווה / השר ארדן: "תומך בזכות ההתאגדות של השוטרים והסוהרים"

"לאחר תקופה ארוכה של התנהלות מול האוצר, אני בהחלט מבין כמה זכות ההתאגדות היא זכות חשובה, וודאי לעובדי משטרת ישראל ולעובדי שירות בתי הסוהר כפי שמקובל במדינות העולם" | הדברים נאמרו בכנס שארגנה הסתדרות עובדי המדינה

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן (צילום: רוי אלימה / פלאש 90).
השר לביטחון פנים, גלעד ארדן (צילום: רוי אלימה / פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"לאחר תקופה ארוכה של התנהלות מול האוצר, אני בהחלט מבין כמה זכות ההתאגדות היא זכות חשובה וודאי לעובדי משטרת ישראל ולעובדי שירות בתי הסוהר כפי שמקובל במדינות העולם, ולכן אני תומך בזכות ההתאגדות של השוטרים והסוהרים". אמר השר לביטחון פנים גלעד ארדן בכנס שארגנה הסתדרות עובדי המדינה בנושא המאבק בחרם על ישראל שהתקיים בראשון לציון. 

ארדן בטקס חנוכת תחנת משטרה בטירת הכרמל, מאי 2018 (מאיר וקנין פלאש90)
ארדן בטקס חנוכת תחנת משטרה בטירת הכרמל, מאי 2018 (מאיר וקנין פלאש90)

"השוטרים והסוהרים נמצאים בחזית המאבק בטרור לא פחות מצה"ל" הוסיף. "לצערי עד שלא נבין את החשיבות של הארגונים החשובים הללו ושל היציבות והתנאים שהם צריכים לזכות בהם, נצטרך לתמוך בזכות ההתאגדות עבורם".

מאריאל יעקבי, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה נמסר כי הוא מברך על דברי השר, וכי הסתדרות עובדי המדינה תפעל כדי לוודא שהמילים יהפכו למעשים. גם לשוטרים ולסוהרים מגיע לדרוש זכויות ותנאים , לקבל ליווי בזמנים הקשים כמו למשל בזמן שימוע וליהנות מהזכויות של כלל חברי ההסתדרות. זאת, לצד הקפדה על הסדר והביטחון בישראל".

את מרבית הרצאתו הקדיש השר ארדן לנושא המאבק בארגון ה- bds. הסתדרות עובדי המדינה היא שותפה חשובה של המשרד לעניינים אסטרטגיים, ופועלת מול איגודים מקצועיים בכל העולם במאמץ לצמצם את תנועת החרם על ישראל. בחודש מאי האחרון בזכות פעילות משלחת הסתדרות עובדי המדינה בראשות אריאל יעקובי לוועידה של ארגון UNi בליברפול , נבלמה הצעת החלטה אנטי ישראלית בהובלת האיגודים המקצועיים הבריטיים. השר בירך על ההישג והעלה על נס את שיתוף הפעולה שבין המשרד לבין הסתדרות עובדי המדינה.

אריאל יעקבי יו"ר הסתדרות עובדי המדינה בכינוס ההסתדרות לקראת השביתה במשק 1 בנובמבר (צילום: אורן כהן דוברות ההסתדרות)
אריאל יעקבי יו"ר הסתדרות עובדי המדינה בכינוס ההסתדרות לקראת השביתה במשק 1 בנובמבר (צילום: אורן כהן דוברות ההסתדרות)

בעבר אמר ארדן דברים ברוח דומה לנשות שוטרים וסוהרים שהפגינו מול ביתו במחאה על אי תשלום תוספות השכר שניתנו לצה"ל למשפחותיהן. אז הבהיר ארדן כי יתמוך בהקמת האיגוד במידה והמדינה תסרב לשלם תוספות שכר אלו. לדברים הנאמרים הפעם משנה תוקף, נוכח העובדה שנאמרו בכנס שארגנה כאמור הסתדרות עובדי המדינה – האיגוד המקצועי המאגד בהסתדרות את כלל עובדי המשרדים הממשלתיים ויחידות הסמך.

הפגנה מול ביתו של גלעד ארדן (פורום משפחות השוטרים והסוהרים)
הפגנה מול ביתו של גלעד ארדן (פורום משפחות השוטרים והסוהרים)

דברים אלו נאמרים גם על רקע העובדה שכבר לפני כשלושה שבועות גובש מתווה בין האוצר, המשטרה, השב"ס וארגוני השטח של גמלאי ומשפחות השוטרים והסוהרים לתשלום התוספות והחוב שהצטבר כלפיהם, כשתמיכת הגמלאים והמשפחות הותנתה בכך שייושם המודל המוצע בו של הלוואות גישור בנקאיות שיאפשרו לגמלאים למשוך את כספם באופן מיידי (כשהמדינה למעשה תשלם את החוב לשיעורין ישירות לבנקים ותשא גם בעלות הריבית).

במהלך שבועות אלו התגייסה העיתונות הכלכלית כנגד ההסכם שגובש, כשהפעילים סבורים שמדובר בפועל יוצא של תדרוכים שיצאו מהפקידות באוצר. לדבר ראשון הגיעו עדויות נוספות על מעורבות של הפקידות הבכירה באוצר בתדרוכים כלפי שרי הממשלה כנגד אישור ההסכם. גם השר כחלון עצמו נזף באנשי אגף התקציבים באירוע שערכו ותהא "למה מתדרכים את התקשורת כאילו יש פשיטת רגל?". ייתכן שהצהרתו של ארדן מבקשת להציב משקל נגד כנגד הגורמים המעוניינים לעכב או לפגוע במתווה שגובש, והוא אף הצהיר בדבריו כי הוא עושה ככל שביכולתו על מנת לקדם את המתווה.

מנגד יש לציין כי כבר בשנת 2009 הוציאה הלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות חוות דעת, על פיה האיסור על השוטרים והסוהרים להתאגד אינו חוקתי יותר לאור התפתחויות במשפט העבודה הישראלי, בחקיקת היסוד בישראל ובאמנות הבינלאומיות עליהן חתמה. על פי הכתוב במסמך זה, ייתכן ולמשרתים בגופי ביטחון אלה האפשרות לעתור לבג"צ כנגד החוק האוסר עליהם להתארגן, ולהקים לעצמם ועד, בדומה לועדי העובדים הקיימים כיום בשירותי הכבאות וההצלה או במד"א.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!