דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עליזה שפק ז"ל

אלימות על רקע מגדרי / רצח, נמלט ונתפס: כתב אישום הוגש נגד יצחק שפק שרצח את עליזה שפק

לפני כחודש נמצאה עליזה שפק ז"ל כשהיא במצב אנוש לאחר שנדקרה בכל חלקי גופה| מאוחר יותר נפטרה מפצעיה | יצחק שפק, בעלה לשעבר, נתפס יממה לאחר מכן בחשד שביצע את הרצח | היום (ב') הוגש נגדו כתב אישום בגין רצח

יצחק שפק בן 54 מנתניה, בן זוגה לשעבר של עליזה שפק ז"ל שנרצחה אמש בדקירות סכין בנתניה. וזירת האירוע ברחוב עמק חפר בנתניה. (צילום: שלומי מרצ'ביאק תיעוד מבצעי מד"א/ דוברות המשטרה)
יצחק שפק בן 54 מנתניה, בן זוגה לשעבר של עליזה שפק ז"ל שנרצחה אמש בדקירות סכין בנתניה. וזירת האירוע ברחוב עמק חפר בנתניה. (צילום: שלומי מרצ'ביאק תיעוד מבצעי מד"א/ דוברות המשטרה)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

כתב אישום יוגש נגד יצחק שפק, בגין רצח פרודתו עליזה שפק (53) ז"ל לפני כחודש בנתניה.

הצהרת תובע כנגד יצחק שפק הוגשה היום (שני) על ידי המשטרה. הפרקליטות צפויה להגיש בימים הקרובים כתב אישום כנגד שפק, בגין רצח פרודתו עליזה שפק.

כזכור, עליזה שפק נמצאה לפני כחודש, בשעות הערב המאוחרות, בדירתה ברחוב עמק חפר בנתניה, כשהיא סובלת מדקירות מרובות, ובמצב אנוש. לאחר קבלת טיפול רפואי במקום מחובשי מד"א ואיחוד-הצלה, נקבע מותה. יצחק שפק, שנחשד כבר אז במעשה, נמלט לאחר האירוע מהמקום, ואותר על ידי המשטרה למחרת היום.

ברח ונלכד

היום, פרסמה המשטרה כי לאחר דקירתה של עליזה, התקבלה שיחת טלפון במוקד 100 של המשטרה, בה נשמע גבר מנתניה מסר כי ידוע לו על רצח אישה שבוצע ככל הנראה על ידי חבר שלו. שוטרים שהגיעו במהירות לדירת האישה ברח' עמק חפר בנתניה גילו את עליזה שפק ז"ל, כשהיא ללא רוח חיים ועליה סימני דקירה.

זירת האירוע ברחוב עמק חפר בנתניה, בו על פי החשד נרצחה אישה על ידי בן זוגה. (צילום: שלומי מרצ'ביאק תיעוד מבצעי מד"א)
זירת האירוע ברחוב עמק חפר בנתניה, בו על פי החשד נרצחה אישה על ידי בן זוגה. (צילום: שלומי מרצ'ביאק תיעוד מבצעי מד"א)

מבדיקה ראשונית עלה החשד כי שפק רצח את פרודתו בדקירות סכין בעקבות וויכוח שפרץ ביניהם, נסע לחברו שגר בסמוך, נתן לו את הטלפון הנייד שלו ומסר לו כי רצח את אשתו.

חקירת הרצח הוטלה על צוות חקירה מיוחד ומיד החלו בסריקות נרחבות אחר החשוד בסיוע מסוק משטרתי וכוחות משטרה סמויים וגלויים. שעות ספורות לאחר מכן, נמצא רכבו של החשוד בכפר ידידיה. הסריקות והחיפושים הנרחבים נמשכו אל תוך הלילה וכבר למחרת בבוקר, אותר החשוד ביישוב אביחיל. שפק נעצר והובא לחקירה בתחנת המשטרה.

הודה ושיחזר

מהחקירה התברר כי הזוג היה פרוד ונמצא בהליכי גירושין. ערב הרצח נקלעו השניים לוויכוח, בעקבותיו החשוד הגיע מביתו שברחוב פרופסור שור בנתניה ליחידת הדיור בה מתגוררת האישה ודקר אותה 15 פעמים בגופה עד למותה הטראגי. שפק הודה ברצח, שחזר אותו ואף מסר היכן השליך את מפתח ביתה של המנוחה לאחר הרצח.

מעצרו של שפק הוארך מעת לעת בבית המשפט השלום בפתח תקווה, והבוקר הוגשה נגדו הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדו ביום שישי כתב אישום ובקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדו.

מתחילת שנת 2018, אירעו 21 מקרים בהם קיים חשד לרצח נשים על רקע מגדרי. במקרים רבים, החשוד ברצח הינו בן זוגה בעבר או בהווה של הנרצחת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!