דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
לב לבייב

פרשת יהלום שחור / בנו של לב לבייב בין החשודים בהברחת היהלומים

הותרו לפרסום שמותיהם של ששת החשודים בפרשה, שמעצרם הוארך שלשום (ב') בשעה ימים | לבייב עצמו נדרש גם לחקירה, אך ככל הנראה אין בכוונתו לחזור לישראל, והוא מכחיש את ההאשמות נגדו

לב לבייב (צילום ארכיון: אביר סולטן/פלאש90)
לב לבייב (צילום ארכיון: אביר סולטן/פלאש90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

הותרו לפרסום שמותיהם של חמישה מששת החשודים בפרשת הברחת היהלומים, המכונה "יהלום שחור" ארצה – בין החשודים, בנו של לב לבייב, ושלושה מעובדי חברת LLD שבבעלותו.

זבולון לבייב, בנו של לב לבייב הוא בין החשודים שנעצרו אתמול בחשד למעורבות בפרשת הברחת יהלומים ארצה בדרך לא חוקית. שלושה חשודים נוספים הם עובדי חברת LLD בעבר ובהווה: ראובן שמואלוב, אשר יחיאלי, וחנניה יששכרוב. חשוד נוסף שנעצר אינו עובד החברה, אך חשוד בכך שהבריח את היהלומים ארצה. על שמו של החשוד השישי הוטל צו איסור פרסום. שמו אסור בפרסום. אתמול (שני) הוארך מעצרם של ששת החשודים בשבעה ימים, בבית משפט השלום בראשון לציון.

לב לבייב עצמו גם נדרש לחקירה עקב חשדות למעורבות בהברחת היהלומים, ואולם לבייב מתגורר בימים אלה במוסקבה שברוסיה וככל הנראה אינו מתכוון להתייצב בישראל לצורך חקירתו. על-פי ההערכות של גורמי החקירה, לבייב ברח לרוסיה מלונדון, בה התגורר בשנים האחרונות, לאחר שנודע לו על החקירה המתנהלת נגדו. לבייב מכחיש את הטענות הללו ודוחה באופן כללי את כל החשדות נגדו.

ששת החשודים נעצרו בחשד להברחת יהלומים לישראל, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה, ועוד. על פי החשד, השישה הבריחו ארצה יהלומים במשך שנים, ובשווי של מאות אלפי שקלים.

פרשת הברחת יהלומים ארצה הפכה אתמול לגלויה, לאחר תקופה בה התקיימה כחקירה סמויה. בתוך כך, בשעות הבוקר נעצרו שישה חשודים לחקירה באזהרה בחשד למעורבות בעבירות של הברחת יהלומים, הלבנת הון, עבירות לפי פקודת המכס, עבירות לפי פקודת מס הכנסה, קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד וכן עבירות נוספות.

על פי החשד, המעורבים קשרו קשר, תכננו, והוציאו לפעול במשך מספר שנים הברחה של יהלומים למדינת ישראל בשווי כולל של מאות מיליוני שקלים בניגוד לחוק ומבלי לדווח לרשויות המוסמכות.

עוד נמסר כי המשטרה מתכננת לבצע מעצרים נוספים של חשודים בארץ ובחו"ל. בתוך כך, ייתכן כי המשטרה תבקש לחקור את לב לבייב, איש העסקים שחלק מהעצורים הקיימים הם קרוביו.

החקירה מנוהלת על ידי היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית בלהב 433, יחידת חקירות מכס ומע"מ ירושלים, ויחידת יהלום ברשות המיסים, ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה.

על הפרשה התקיים צו איסור פרסום, שהוסר לאחרונה, אך חודש אתמול באופן חלקי על מנת לא להסגיר פרטים של עד מדינה הקיים בפרשה.

עו״ד דרור מתתיהו, שותף במשרד "פישר, בכר, חן, וול, אוריון ושות", המייצג את חנניה יששכרוב מסר כי "אין כל בסיס עובדתי ומשפטי למעצרו של מרשי. הוא אינו קשור לחשדות הנחקרים ואני סמוך ובטוח כי רשויות החקירה תגענה למסקנה זאת בהקדם. לנוכח הדברים הללו, יש להתאזר בסבלנות ולא להיחפז להסקת מסקנות מכתימות בעניינו, בשלב המקדמי בו אנו מצויים".

את תגובותיהם של שאר החשודים לא ניתן היה לקבל, נכון לשעה זו.

בפניית דבר ראשון למשרדי LLD, נאמר לנו: "אין פה אף אחד. השאירו אותי אחראי פה. אין פה אף אחד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!